Gisteren is ons poesje gecastreerd.. Het was een hoopje ellende, maar gelukkig gaat het nu weer wat beter. De assistente vertelde mij dat ze een spuit antibiotica + pijnstilling had gekregen.
Ze ligt nu op de bank.. Maar kan niet echt een lekkere houding vinden. Ik vind het zo sneu! Volgens mij heeft ze gewoon teveel pijn..
Is het normaal dat ik verder geen pijnstillers voor haar mee heb gekregen?
Ik heb ook geen pijnstillers voor poesjes meegekregen. Ze hadden er niet zo heel veel last van. Ja, het is even vervelend, maar ik had niet het idee dat ze stuk gingen van de pijn.
Kentaro
Geplaatst: 17-10-12 12:50
Onze hond heeft toendertijd ook geen pijnstilling meegekregen. Hoop dat ze zich gauw weer beter voelt!
Dorus
Geplaatst: 17-10-12 12:50
Wij hebben toen ook geen pijnstilling mee gekregen, maar ik had ook niet het idee dat ze er veel last van had. We waren nog niet thuis of ze was al aan de hechtingen aan het trekken, dus kon ik nog vlug terug om een kap te halen.
Deebee
Geplaatst: 17-10-12 12:52
Je kunt bij je dierenarts vast wel wat extra pijnstilling ophalen. Wij geven het altijd wel mee voor de eerste 3 a 4 dagen, en ze krijgen ook een injectie tegen de pijn, maar weer geen antibiotica (vandaar ook extra pijnstilling, is ook ontstekingsremmend).
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet.. De hechtingen lossen wel vanzelf op.
Eindeloos
Geplaatst: 17-10-12 13:09
Mee pijnstilling kan ook voor problemen zorgen he. De poes zal waarschijnlijk meer gaan bewegen en je heb kans dat ze daardoor als de pijnstilling is uitgewerkt juist meer pijn heeft.
Amaris
Geplaatst: 17-10-12 13:10
@ TS: Oplosbaar, dat had ik (nouja, de poezen) ook.
oh goody dat weet ik niet meer... ik denk een dag of twee erna. De eerste dag was ze HEEL erg suf, op dag 2 was ze weer wat zichzelf. Maarja... we praten over *denkt* 6,5 jaar geleden.
Ziviaantje
Geplaatst: 17-10-12 13:18
De pijnstillende injectie die ze krijgen van de dierenarts werkt 24 - 48 uur. Meestal is dat voldoende. Als ze de volgende dag nog niet wil eten dan even overleggen met de dierenarts voor eventuele extra pijnstilling. Eet ze wel gewoon goed dan hoeft dat niet. Voor je het weet rent ze het huis weer door Overigens is het wel vaak zo dat katten door de narcose "zeilig doen", niet eens zozeer door de pijn. Het moet even allemaal uit haar systeem.
bevertje
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-12 13:23
Citaat:
Voor je het weet rent ze het huis weer door .
Ze eet en drinkt alweer, dus het gaat goed. Fijn om te horen dat het in ieder geval normaal is. Hopelijk is ze snel weer de oude!
wij hebben net (2 weken geleden en vorige maand) 2 poezen laten helpen. Deze hadden 2 en 3 hechtingen. We kregen pilletjes pijnstilling mee voor 2 dagen. Na de operatie hadden ze al pijnstillers en antibiotica gehad.
De ene was gelijk weer helemaal zichzelf, die zelfde dag al. De andere zat rillend op de bank en heb ik de hele avond in een kleedje op schoot gehad