accupunctuur bij dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

accupunctuur bij dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 12:10

Wat is jullie ervaring met acupunctuur bij dieren, ik ga vanmiddag met een Welsch Gorgi die heeft slijtage aan een elleboog.Gorgi,s hebben een lang lijf dus hebben heel veel moeite met lopen als ze een poot niet kunnen gebruiken.Z,n elleboog was door een smeermiddel van A Vogel erg goed opgeknapt, maar vorige week ging hij achter een kat aan en sprong tegen het aanrecht kastje.Eerst leek het nog wel mee te vallen maar in het weekend was het mis.Dierenarts wil een foto maken, hij moet dan in slaap.Daar is hij veel te moe voor, en het is veel te veel gedoe hij moet dan ook een paar uur blijven.

Zijn elleboog zit nu vast,en als uit de foto blijkt dat het inderdaad flinke slijtage is moet hij levenslang op pijnstillers.Dus een dierenarts gebeld die ook aan acupunctuur doet, en zei ziet nog mogelijkheden. Eeerst nog wel pijnstillers maar later niet meer.Dus ik ben heel erg benieuwd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 06:52

Na de behandeling probeerde hij de poot weer te gebruiken, vanmorgen ging hij achter een kat aan.Vanmiddag en maandag gaan we weer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 12:21

Vorige week vrijdag zat het gewricht nog vast, nu na 3 sessies is er bijna niks meer van te zien.De D.A stond echt versteld.

xRomana

Re: accupunctuur bij dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:50

een foto onder een roesje is helemaal niet nodig, gewoon een goeie da zoeken, in Putten zit er een.
Ikzelf ben ook aan het inlezen over acupunctuur (Goud) maar ik hang het denk ik toch liever om mijn nek.
Toch lees ik even mee
krijgt je hond glucosamine?

Urielle

Re: accupunctuur bij dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:17

Ik heb alleen ervaring met acupunctuur bij paarden en wel heel positief: een dier dat eigenlijk steeds kreupel liep, onverklaarbaar voor de reguliere DA, is behandeld door een DA die tevens acupunctuur deed, met succes dus.

Super dat het met de hond ook weer beter gaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 21:22

Nee hij mag even geen pillen, ze wil kijken wanneer hij geen naalden meer nodig heeft en dan kan hij eventueel op illen.