Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. 
Rosmoov schreef:ik ben me inderdaad bewust van het snuitbandje , gebruik het ook niet meer , het gaat al beter ..veel beter...we zijn hard aan het oefenen ..het is trouwens een kruising podenco ...zit dus wel wat jachthond in.
anyway ..we zijn nu zover dat hij de kat al negeert als hij voorbij loopt , ze sliepen gister samen op de bank beide aan 1 kant van mij , het gaat echt al veel beter ...er is zeker hoop , als ik wegga gaat de hond wel in de bench omdat ik ze nog niet samen toevertrouw in 1 ruimte...aangezien hij toch jachthond is geloof ik niet dat ze echt hele dikke vrienden worden..zodra de kat gaat rennen is hij natuurlijk erg interessant omdat het toch ergens als prooi wordt gezien
ik ben in ieder geval superblij met de vorderingen , we zijn nog geen week op weg dus ik heb er groots vertrouwen in dat het met de juiste hulp goed gaat komen! thanks voor de tips !
dat zijn de betere berichten!
Sassol schreef:Hier ook een zwerfhond met podenco en greyhound er in. Ik heb mijn hond de eerste dagen dan ook aan de riem gehouden. Kijken naar de kat mocht, in actie komen niet. (Dus ook niet opstaan om te snuffelen)
Zo kon ik gewoon mijn ding doen, de kat zijn ding en de hond kon het leren. Uiteraard ook niet alleen gelaten in het begin. Zijn nu de beste maatjes hoor![]()
Gewoon zo normaal mogelijk doen, ongewenst gedrag corrigeren. Kat ook gewoon op schoot nemen wanneer jij daar zin in hebt en hond moet afstand houden.
Komt goed hoor
. Hond in de bench en katten hebben even stiekem om de hoek gekeken. Zijn nu buiten op muizenjacht
.
.
.
. Heeft niet op straat geleefd dus weinig nare ervaringen gehad, dat is een voordeel. Aan de andere kant ook weinig positieve ervaringen natuurlijk; een Roemeens asiel is een tikkie anders dan een Nederlands asiel
. De medewerkers zijn straatarm en werken er zelf ook alleen maar voor het geld. De honden geven ze helemaal niets om.
.