Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Shirley schreef:Als de situatie het toelaat, zou je misschien de stroom van de omheining eraf kunnen halen en samen met hem langs de heining kunnen lopen, zelf aanraken en hem laten zien dat het niet eng is ... misschien wat spelen, balletje of koekje mee ?
(Moet je natuurlijk wel voortaan de stroom eraf laten als hij meegaat)
MirandaFuego schreef:Shirley schreef:Als de situatie het toelaat, zou je misschien de stroom van de omheining eraf kunnen halen en samen met hem langs de heining kunnen lopen, zelf aanraken en hem laten zien dat het niet eng is ... misschien wat spelen, balletje of koekje mee ?
(Moet je natuurlijk wel voortaan de stroom eraf laten als hij meegaat)
Dit kun je beter niet doen, want als hij niet meer bang is van de draad krijgt hij weer een schok later...
Mijn honden lopen ook wel eens tegen de draad, schrikken dan wel maar zijn dat na een paar dagen alweer vergeten.
Het beste is gewoon net doen of er niks aan de hand is, je kunt hem wel even aan de lijn meenemen naar buiten (niet té dicht bij de draad) en hem afleiden en spelletjes doen, belonen enz., dan went het wel weer.
Ayasha schreef:Hier een jack die de draad getest heeft en ook niet meer voorbij de draad wilde. Heb haar feitelijk gewoon onder zachte dwang mee naar de weide genomen en eenmaal binnen de draad gezorgd dat ze weer ging spelen enz. Ze twijfelt nog steeds een beetje maar ze vindt het, eenmaal op weide, wel weer leuk. Effe doorbijten en hem gewoon meenemen. Angstig gedrag negeren. Hij gaat vanzelf wel weer spelen.
) Gegild heeft ze. Ze komt absoluut niet meer in de buurt van draad, maar in en om het weiland vind ze wel weer prima Kentaro schreef:Ayasha schreef:Hier een jack die de draad getest heeft en ook niet meer voorbij de draad wilde. Heb haar feitelijk gewoon onder zachte dwang mee naar de weide genomen en eenmaal binnen de draad gezorgd dat ze weer ging spelen enz. Ze twijfelt nog steeds een beetje maar ze vindt het, eenmaal op weide, wel weer leuk. Effe doorbijten en hem gewoon meenemen. Angstig gedrag negeren. Hij gaat vanzelf wel weer spelen.
Precies!
En ik zou ook helemaal niet gaan trainen met draad uit en aan laten raken om te zien dat het niet erg is!! Elders of een andere keer staat het wel aan en wanneer ze dat dan aanraakt kun je het helemaal wel vergeten![]()
Onze stalhond heeft op de meest nare manier kennis gemaakt met schrikdraad (ze beet erin omdat het voorheen niet aan stond) Gegild heeft ze. Ze komt absoluut niet meer in de buurt van draad, maar in en om het weiland vind ze wel weer prima
Die van mij heeft er een gesnuffeld vermoed ik. Stond in de stal en hoor ineens een hoop gekerm en zie een hond tegen mach 5 voorbij spurten. 
Citaat:Precies!
En ik zou ook helemaal niet gaan trainen met draad uit en aan laten raken om te zien dat het niet erg is!! Elders of een andere keer staat het wel aan en wanneer ze dat dan aanraakt kun je het helemaal wel vergeten