Hoi hoi, Wij hebben een hondje van zeven maanden. Wij hebben haar nu drie maanden in huis. Ze vindt alles en iedereen leuk en lief maar vooral mijn vriend en ik zijn helemaal geweldig... Ik ben van de lange wandelingen en mijn vriend neemt haar mee als hij gaat vissen en is thuis van de spelletjes. Sinds ongeveer een week reageert onze hond opeens nerveus als mijn vriend thuiskomt/opstaat. Ze komt dan steun zoeken bij mij en doet heel zenuwachtig. Na tien minuten is dat weer over en gaat ze gewoon naar hem toe om met hem te spelen. We proberen er niet teveel aandacht aan te besteden, wat soms wel lastig is omdat ze bijvoorbeeld heel erg tegen mij op gaat springen of bij mij op schoot gaat zitten.
Heeft iemand een idee waar dit gedrag vandaan zou kunnen komen? Als mijn vriend de deur uit gaat wil ze altijd met hem mee; ze is echt erg gek op hem en eerder deed ze dit nooit.
Waar het vandaan komt? Geen idee, maar probeer de hond in ieder geval niet te 'troosten' door haar aan te halen of op schoot te nemen als ze naar jou komt, ant dan ga jet het gedrag alleen maar voeden.
Nikass
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-12 10:26
nee dat doe ik niet, zoals ik al zei proberen we er niet teveel aandacht aan te besteden.
Misschien wat gebeurt wat in combinatie met pijn is geweest dit kan net zo goed onbewust zijn geweest.
Onze hond vroeger was bang als hij het woordje PING hoorde. Ooit kreeg ze een pijnsteek in haar lijf ???toen ze het woord PING hoorde op een of andere manier heeft dit angst opgeroepen bij haar. Werd later wel beter maar weg ging het nooit.
Die van jullie is nog jong ze zal er wel overheen groeien en idd gedrag negeren en hem ook niet enthousiast laten worden naar de hond. Gewoon doen wat je normaal doet. Wat als hij door een andere deur komt?.
Nikass
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-12 10:39
het maakt niet uit door welke deur hij komt, het gaat om het eerste contactmoment, daarna gaat ze weer normaal met hem om.
UrbanL
Geplaatst: 16-10-12 10:47
Er moet wat gebeurt zijn vaak is het toch wel een pijn iets.