Wie heeft ervaring met goud inspuiten bij hond met HD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Wie heeft ervaring met goud inspuiten bij hond met HD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 09:45

Ik was gisteren naar een nieuwe cursus met mijn hond waar iemand vertelde over het inspuiten/inzetten van goud staafjes. Ik heb er wel eerder van gehoord en weet ongeveer wat het inhoudt maar werkt het ook echt? Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben? Ik zou Puk niet aan een langdurige onzekere behandeling willen blootstellen, maar dit is in principe eenmalig met een licht roesje te doen. Maar wie kan mij meer vertellen. Ik las ergens dat er 95% kans op verbetering is maar als het zo'n wondermiddel zou zijn dan zouden toch veel meer mensen dit gebruiken?

holandia

Re: Wie heeft ervaring met goud inspuiten bij hond met HD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:50

Nooit van gehoord, dus kan je ook niet meer vertellen. Ik lees wel even mee naar de ervaringen. Mijn hond heeft HD-E maar gaat gelukkig nog goed. Maar mocht het zover zijn is een behandeling als dat werkt en niet te belastend is voor de hond een mogelijke keuze.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 10:27

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:29

Eric Laarakker doet dit (www.holistischedierenarts.nl)
Het gaat onder narcose en kost iets van 500 euro. Het werkt als een continue acupunctuur.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ken Eric wel heel goed en heb alle vertrouwen in hem als dierenarts

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:29

Ik heb hier wel is van gehoord bij mensen met zware reuma, dit schijnt heel goed te werken.
Alleen is het erg duur een behandeling....bij mensen weet ik dus niet of het vergoed wordt, maar dat is natuurlijk niet van toepassing op je hond.
Ben benieuwd.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:55

tja duur vin ik een ralatief begrip. Hond was duurder in mijn geval, en een operatie is zelfs nog duurder.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:00

Als het werkt (of iig een grote kans op vooruitgang heeft) vind ik het geld niet zo'n punt. Maar ik krijg niet echt zicht op de behandeling en hoeveel dieren er daadwerkelijk mee vooruit zijn gegaan. Ik ken nu 1 persoon die er lyrisch over is maar dat vindt ik nou niet echt overtuigend.. Vandaar dat ik ervaringen zoek