Sinds 1,5 jaar heb ik 2 katten, nooit problemen gehad. Voor de zomer zag ik dat er een in de keuken geplast had. Paar weken later was het opeens zowat elke dag raak. Dierenarts gebeld, maar die zei dat het met blaasontsteking kleine plasjes zijn..nou dat zijn dit bepaald niet. Ze heeft er 2 vaste plekken in de keuken voor, heb een idee welke kat het doet maar weet het ook niet zeker.
Nu kwam door het kattenluik hier steeds een kat van de buren binnen, dacht dat het misschien daarmee te maken had, terratorium afbakening ofzo. Vorige week kattenluik met magneet gehaald, dus alleen mijn eigen katten kunnen nog naar binnen..maar het probleem blijft.
Weet iemand hier raad mee? Heb er al aluminiumfolie gehad, peper, citroenlucht..hielp niet. Dierenwinkel zei feliway in het stopcontact, maar vond dat wel weer een hele uitgave om het maar weer te proberen. Maar word er goed zat van eigenlijk..
Herkenbaar. Mijn kat doet het ook al bijna 3 jaar, sinds de hond er gekomen is. Maar de hond is er nu al zolang.. En verder voelt ze zich ook gewoon goed. Het is alleen dat plassen wat steeds aanhoud. Maar ook alleen als er iets van een handdoek, kledingstuk oid op de grond ligt. En aangezien zij boven en buiten woont, ligt er wel vaker wat op de grond. Bijvoorbeeld in de douche of op zolder bij de wasmachine. Dus ik lees mee, op zoek naar DE tip. Want die hebben wij nog niet gevonden hebben er meerder kattenbakken neergezet, maar dat hielp ook niet helaas.
Ik heb een kattenbak staan, maar wordt geen gebruik van gemaakt. Verder doen ze alles buiten. Ellende is dat ie vooral in hoek van aanrecht plast, een plek waar ik echt niet blij van word!
Schoonmaken met biotex, dit lost eiwitten op en zorgt ervoor dat de geur weggaat. Daarna de plek(ken) insprayen met spiritus zodat de poes/kat geen aandrang heeft om daar opnieuw te plassen.
Eventueel meerdere kattenbakken neerzetten en vaker verschonen kan ook helpen. Het soort kattenbak vulling kan ook "verkeerd" zijn, misschien een ander merk proberen die jouw kat wel prettig vindt.
1 van mij katten piest steeds op de bank. Biotex ook geprobeerd echtr blijf ik et erddoor heen ruiken. Heb nu 1 of ander spray spul gekocht op zooplus.nl en dat helpt redelijk. Echter blijft ze toch steeds op dat plekje plassen. Heb er nu een vuilniszak overheen liggen als we weg zijn of nit op de bank zitten
Zou toch eerst eens aandringen op onderzoek door de DA, dan weet je maar zeker dat het geen medische reden heeft, lijkt mij wel zo belangrijk toch?
berdien85
Geplaatst: 25-10-12 16:24
Je kunt bij 't Want gewoon een plasje inleveren, zonder afspraak, Evelien.. Zou ik toch even doen.. Ik dacht bij die van mij dat 't ook dwarsigheid was (ook 1 plek in huis) maar uiteindelijk bleek dat 't niet te zijn. Met zo'n onderzoekje sluit je het medische deel in ieder geval uit
Deed onze poes ook, zij bleek suikerziekte te hebben. We moeten haar nu 2x per dag prikken en ze doet het niet meer.
fohadie
Geplaatst: 26-10-12 21:18
Als al het medische is uitgesloten zou het toch heel goed kunnen zijn wat je zelf al aangaf: Terratorium afbakenen voor de buurkat. Jij weet dat de buurkat niet meer door het luikje kan maar of de kat dat al doorheeft? Misschien zit de geur van de buurkat nog in het huis.
Je kan het proberen schoon te maken met citronella, veel katten hebben hier een hekel aan! Maar toch zeg ik er nogmaals bij dat je beter eerst medische problemen kan uitsluiten.