Waar chihuahua spulletjes kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Waar chihuahua spulletjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 10:39

Mijn kids hebben allebei een chihuahua en we wilden in de herfst vakantie naar een leuke winkel om wat kleertjes/riempjes etc uit te zoeken.
Maar wie weet er een leuke winkel met een ruim assortiment in de omgeving van Doetinchem/arnhem? We zoeken dus geen webwinkel!

NZ92

Re: Waar chihuahua spulletjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:48

dit gaat wel over een knuffeltje hoop ik? Dan zou ik intertoys en bart smit aanraden.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 11:08

Hoezo? mijn kids zijn al tieners en hebben hun eigen hond ( waar ik uiteraard ook voor zorg). Omdat ze het snel koud krijgen als het nat is, willen we een regendekje o.i.d gaan kopen, niks raars aan lijkt me?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:09

NienkeNiels schreef:
dit gaat wel over een knuffeltje hoop ik? Dan zou ik intertoys en bart smit aanraden.

pfff precies mijn gedachte!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:10

Weet je waar je aan begint?
Een chihuahua is absoluut geen makkelijk hondje. Geen knuffeldiertje voor een kind, het zijn felle rakkers die heeeeel wat opvoeding nodig hebben. Neem alleen al de zindelijkheid, dit kan bij chihuahuas wel een jaar duren. En wil je er dan 2?? Dat lijkt me helemaal onbegonnen werk..
Het zijn fantastische hondjes hoor, maar geen hondjes zoals jij het je inbeeld denk ik.

En een chihuahua is een echte hond. Die heeft geen kleertjes nodig....

Og ik lees net dat ze al een hond hebben...
Laatst bijgewerkt door Limoen op 15-10-12 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:11

Limoen volgens mij zijn de hondjes al aangeschaft.

tones

Weet niet of ie er nog zit, maar als je de Musis garage in Arnhem uitloopt ( de kant van de winkels)
was daar een heel grote dierenspeciaalzaak, maar allerlei leuke dingetjes voor kleine honden.
Weet alleen niet meer welke verdieping.

Vjestagirl

Limoen schreef:
Een chihuahua is absoluut geen makkelijk hondje. Geen knuffeldiertje voor een kind, het zijn felle rakkers die heeeeel wat opvoeding nodig hebben. Neem alleen al de zindelijkheid, dit kan bij chihuahuas wel een jaar duren. En wil je er dan 2?? Dat lijkt me helemaal onbegonnen werk..
Het zijn fantastische hondjes hoor, maar geen hondjes zoals jij het je inbeeld denk ik.

Ik geloof dat je het verkeerd leest. Ze heeft er al 2, nu wil ze de bijbehorende accessoires kopen.

Limoen

Amaris schreef:
Limoen volgens mij zijn de hondjes al aangeschaft.

Las het net idd.. Overheen gelezen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:12

Vjestagirl schreef:
Limoen schreef:

Ik geloof dat je het verkeerd leest. Ze heeft er al 2, nu wil ze de bijbehorende accessoires kopen.

Maak er maar "bijbehorende" accessoires van :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:12

Inderdaad.. Bijbehorende accessoires zijn modderpoelen etc...

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:15

Jeeetje.... ze vraagt toch waar je het kan kopen? Niet of jullie dat goed vinden of niet? Het gaat om een regendekje, niet alleen chihuahua's lopen hier mee, ook grote honden. Een paard hoort dan ook geen deken op te krijgen als het koud is. Gooi dan ook maar al je accessoires voor je paard weg.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:16

Hoezo de kortzichtigheid van bokt...TS is een ervaren hondenbezitter die ook zelf fokt(als ik me de topis goed herinner) en haar kinderen hebben beide een hondje.
Leuk om te horen TS dat je kids ook met honden bezig zijn!
Dat er vervolgens een stel idioten hier gaat proberen jou wijs te maken dat je niet aan dit ras zou moeten beginnen....te zot voor woorden!
Ik weet geen winkels, hebben ze bij de hondenlijnen in ruitersportwinkels geen kleine maatjes?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:22

Wildgirl schreef:
Hoezo de kortzichtigheid van bokt...TS is een ervaren hondenbezitter die ook zelf fokt(als ik me de topis goed herinner) en haar kinderen hebben beide een hondje.
Leuk om te horen TS dat je kids ook met honden bezig zijn!
Dat er vervolgens een stel idioten hier gaat proberen jou wijs te maken dat je niet aan dit ras zou moeten beginnen....te zot voor woorden!
Ik weet geen winkels, hebben ze bij de hondenlijnen in ruitersportwinkels geen kleine maatjes?

Nou, nou... Rustig..

Ik heb er overheen gelezen dat ze al chihuahuas had, mijn fout.

Ik krijg er de kriebels van als ik hoor dat een kind een chihuahua krijgt en er kleertjes voor moeten komen. Vooral omdat ik weet waar die hondjes dan gekocht worden en wat voor hondjes het dan worden.. Een chihuahua is een échte hond.

Maar goed, dat is hier niet het geval nu dus dat heb ik in de gauwigheid verkeerd gelezen.

Om dan meteen te zeggen dat ik een idioot ben? Mag wel wat minder.
Ik weet gewoon hoe een chihuahua is en dat is geen makkelijke hond.

En nee, een chihuahua heeft gewoon geen kleding nodig. Als t nou -10 is en je hond heeft geen dikke vacht of vanwege rugproblemen ofzo oké.. Maar gewoon zo? Nee hoor.
Mijn chi heeft een enorme vacht en die speelt het liefst de hele dag in de modder, regen en sneeuw hoor. Zonder jasjes.
M'n andere kleine hondje heeft geen vacht, die kan niet goed tegen vrieskou. Dan is het een ander verhaal.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:26

Ik snap dat je daar de kriebels van krijgt, maar ik blijf erbij...zonder je goed in te lezen in de geschiedenis van TS moet je gewoon niet zo reageren.
Ik vind het gewoon zoooo jammer dat er zo snel altijd conclusies getrokken worden en dat er gelijk iets negatiefs ontstaat binnen een topic terwijl dat helemaal niet nodig is.
Een paard heeft ook geen deken nodig, wij ook geen designerjas...leven en laten leven, als de TS haar hond een jasje aan wil trekken...wie zijn wij dan om daar iets van te zeggen?
Beest gaat er gelukkig niet dood aan ;-)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:27

Een hond die het niet nodig heeft doe je er geen plezier mee.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:28

Maare TS: heb je ook foto's van je chis?

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 11:38

Thanx wildgirl! Ik ben inderdaad een ervaren hondenbezitter. We hebben 3 aussies, 1 golden en 2 chi's en voordat ik bokt over me heen krijg..meer dan genoeg tijd en plek!
Ik zie er geen probleem in dat onze chi's een regendekentje /jasje krijgen en een bling bling riem.
Mijn kids hebben hun hele leven al honden om zich heen en ik durf dan ook te zeggen dat onze chi's super opgevoed zijn, vele kunstjes kennen en iedere dag enorm veel liefde en aandacht krijgen. Wij hebben dan ook absoluut geen gedrasproblemen o.i.d.
Dit zijn ze btw( afgelopen weekend)
Afbeelding
Afbeelding

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:36

ik ben ook nog aan het rond kijken in en om arnhem. Maar mensen snappen niet dat deze hondjes het echt koud krijgen en echt iets aan moeten. Mijne is dan kortharig. maar vanmorgen met uitlaten had ie het al vrezelijk koud. Al heeft mijne dan echt miss 100 haren op zn buik. Die is echt heel kaal.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:39

Leuke hondjes TS.

Mijn chi gaat overal doorheen hoor. Die heeft het nooit koud.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:35

Ik denk dat het vooral fout gaat bij het woord 'kleertjes'.
Heb twee jaar geleden één keer een hondenjasje gekocht van stof voor mijn vlinderhond. Kwam doordat die geopereerd was en kaal geschoren was op diverse plekken waaronder ook de buik. Omdat ze het echt koud had (nouja, ze was half naakt) zijn we dus naar een hondenboetiek geweest...
Ik werd er echt misselijk van.. vooral mensen met chihuahua's waren daar om leuke pyjama's enzovoort voor hun hondje te kopen. Diertjes zagen er echt niet gelukkig uit...

Maar een regenjasje of een jasje voor de winter vind ik oké, want niet elke hond heeft een dikke vacht.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:02

Als Ts een ervaren hondenfokster is, weet zij ook dat honden geen kleertjes aan mogen hebben. En ik ben er van overtuigd dat tieners van deze leeftijd best een hond kunnen opvoeden als zij onder begeleiding staan. Misschien was mijn eerst reactie een beetje kort door de bocht maar vind kleertjes etc. not done voor een hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:08

NienkeNiels schreef:
Als Ts een ervaren hondenfokster is, weet zij ook dat honden geen kleertjes aan mogen hebben. En ik ben er van overtuigd dat tieners van deze leeftijd best een hond kunnen opvoeden als zij onder begeleiding staan. Misschien was mijn eerst reactie een beetje kort door de bocht maar vind kleertjes etc. not done voor een hond.

Waarom zouden honden geen kleertjes aan mogen? Dus mijn hond die in een trui loopt omdat hij de gehele dag als een gek trilt van de kou mag van jou geen kleren aan? Kijk,dat het van jou niet mag is een ander verhaal. Maar ik heb tijdens mijn opleiding nooit gehoord of geleerd dat een hond geen kleren aan mag hebben.

Neehoor,als iemand vind dat hij zijn hond leuk wil aankleden met een jasje/bling bling tuigjeof iets dergelijks,ga vooral je gang.
Zodra de hond ondervoed of te dik erbij zou lopen,zou ik er eerder wat van zeggen :j

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:49

Wat een heerlijk bokt topic is dit weer geworden..ik ben meteen weer genezen van heel bokt..
Gatver..ik zocht gewoon een leuke winkel met spulletjes voor een chihuahua..shoot me ...van mij mag hier een slotje op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:55

catalyst1 schreef:
Wat een heerlijk bokt topic is dit weer geworden..ik ben meteen weer genezen van heel bokt..
Gatver..ik zocht gewoon een leuke winkel met spulletjes voor een chihuahua..shoot me ...van mij mag hier een slotje op...

Als ik je een advies mag geven,kijk eens op ebay. Free shipping, je lacht je kapot :j