Poes weggelopen omdat we een nieuwe hebben (?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Poes weggelopen omdat we een nieuwe hebben (?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 14:23

Hoi !

Een tijd terug hadden we een nest jonge katjes op het werk, maar die moesten daar weg, maar ze raakten ze niet kwijt, dus heb ik 1 van de katjes, Boris, mee naar huis genomen. (wat er met de andere katjes gebeurd is terzijde. :o )
Sommige kennen hem misschien wel van zijn fototopics.
Nou, we hadden dus al een poes, maar dat was een enorm eigenzinnig beest, eigenwijs, niet lief en eigenlijk altijd sacherijnig. Alleen 's avonds binnen op het moment dat ze altijd haar eten kreeg en als het regende, anders was ze altijd weg.
Toen ik Boris mee naar huis nam hebben we ze kennis laten maken, we zouden aankijken hoe het ging, als het echt niet ging kon Boris niet blijven. Het leek goed te gaan, maar Shoona, onze oude poes dus, werd steeds gemener, ook naar ons toe. Opzich logisch natuurlijk want ze heeft in de 8 jaar dat ze bij ons was nooit 'haar' thuis hoeven delen. Maar ze begon ons ook te slaan, je mocht niet meer bij haar komen want dan greep ze je.

Nu is vlak daarna naar buiten gegaan en niet meer terug gekomen. Zou ze weggelopen zijn omdat we Boris erbij hadden, of zou ze gewoon een ongeluk of iets gehad hebben? Niemand heeft haar hier nog gezien..

Wat denken jullie?

1Romy1

Re: Poes weggelopen omdat we een nieuwe hebben (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:46

oei...
Het zou allebei kunnen... Ga alsjeblieft opzoek naar Shoona, zíj was jullie eerste poes! Ze voelt zich vast in de steek gelaten, tot hoever poezen dat beseffen.
Hoe lang is ze weg, normaal en nu?
ga haar zoeken. Zelfs als je haar dood vind is dat béter als nooit meer weten wat er met haar gebeurd is.
Wij hebben zelf ook zo'n poes gehad. Ze kwam doordat ze 'gedumpt' was bij het vrachtwagenbedrijf van mijn vader. Ze werd steeds op het nippertje niet aangereden en uiteindelijk nam mijn vader haar maar mee naar huis... advertenties geplaatst, briefjes opgehangen, zelfs zo'n korte advertentie op zo'n speciale zender op tv... ze had geen chip... dus uiteindelijk bleef ze.
Maar toen kwamen er meer katten bij bij ons. Ze bleef steeds langer van huis tot ze niet meer terug kwam. Dus wij dachten: die heeft een ander plekje gevonden. Ligt vast ergens bij een boer in de schuur.
Toen mijn andere poes verdween, gingen we de buurt langs. Een vriendelijke buurtbewoonster vertelde dat er eens een poes bij de bushalte stond te miauwen en haar dochter volgde naar huis. Foto gevraagd en ja hoor! Misty! Die woont daar nu nog steeds en heeft het er heerlijk... soms kiest de kat zn plekje uit...
Maar toch vind ik het raar. Want onze Misty deed het geleidelijk. En dat zou Shoona dan ook moeten doen?Natuurlijk is de ene kat niet hetzelfde dan de ander... maar toch... ineens niet meer terug komen lijkt mij heel erg ver gaan voor een poes.
Ga haar zoeken!!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 15:02

We hebben al gezocht en rondgevraagd, niemand heeft haar gezien. Het was een rode poes en ze was de enige hier in de buurt, verder lopen er alleen rode katers maar die hebben nog veel wit, Shoona was helemaal rood en ging nooit ver van huis. Mensen houden het in de gaten of ze haar zien, wij weten niet waar we nog meer moeten zoeken. Ze is al vaker een tijd van huis geweest, ze is nu al bijna 5 weken weg... Normaal kwam ze gewoon elke avond thuis om te eten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:05

Niet gechipt?

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:11

vijf weken... Ik denk persoonlijk niet dat ze dan een nieuw huisje gevonden heeft...
Een poes gaat niet zomaar weg omdat er een nieuw huisgenootje bij is gekomen... die laat dan gw weten dat zíj de baas is.
Vijf weken is lang. Mijn poes is al bijna 2,5 jaar verdwenen en ik mis haar nog elke dag. Het is een onbeschrijvelijk pijnlijk gevoel om niet te weten, dat zal jij nu ook wel voelen. Dus mijn advies: loop de struiken eens na. Van de hele wijk mij part. Als je haar maar vind. En als ze er nog wel is; ga het asiel langs en hang maar wat briefjes op. Werkt soms wel. eerder weleens gebeurd dat er 1 weg was en gebeld door mensen dat ie al een week onder de brug zat naar vissen te kijken... _O-
succes en sterkte.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:12

heb je het wel doorgegeven bij het asiel en de dierenambulance?