Onze cavia's op de show!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Onze cavia's op de show!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 00:38

Hoihoi,

Vandaag zijn wij met twee cavia's van ons naar de show geweest. Helaas hadden ze beide aan de wikkels gezeten en er waren dus haren uitgetrokken, met als resultaat dat ze flink minder punten gekregen hebben.
Maargoed met zulke jonge dieren... We zijn erg tevreden over hoe ze het gedaan hebben :j

Sheltie - Roodbont - C klasse (3 tot 6 Maand) - Zeug

Afbeelding
Afbeelding

Sheltie - Roodbont - C Klasse (3 tot 6 Maand) - Zeug

Afbeelding
Afbeelding
(Laatste foto heb ik niet zelf gemaakt)

Resultaten;

(Bovenste cavia)
ZG Type + Bouw: ZG Benen
ZG Kop: F Ogen + Oren
Beharing in zijn geheel erg onregelmatig
G Bakkebaarden
ZG Zijde beharing + Sleep
ZG Inplanting + Structuur
ZG Kleur + Verdeling (Wat geel op achterhand)
ZG Conditie

Predikaat; G 90 Punten

(Onderste cavia)
ZG Type, Bouw iets gevulder: ZG Benen
ZG Kop: F Ogen + Oren
Beharing links op de schouder te onregelmatig
G Bakkebaarden + Zijdebeharing: ZG Sleep
ZG Structuur: Inplanting kan voller
Kleur rood iets warmer: ZG Verdeling
Conditie iets steviger

Predikaat; O 0 Punten
(0 Punten ivm het onderstreepte)

Groetjes! :D

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:01

Toch gefeliciteerd! Ach en jonge dieren, het is niet een fout die niet te corrigeren is ;)
Volgende keer beter

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:53

Dankje!

En idd, we laten het nu gewoon weer aangroeien en dan gaan ze in Maart 2013 nog een keer naar de show. We weten nu iig hoe ze kwa bouw en oren etc zijn en dat is het belangrijkste. Prijzen hadden we iig niet verwacht :Y)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:06

Prachtige cavia's! Ik vind ze sowieso al toppers, tijdens zo'n juryoordeel wordt er toch wel aan die cavia's geplukt en ze ondergaan het toch maar braaf. Al vind ik het wel humor dat beide cavia's de 'labjas' van het jurylid zo interessant vinden.
Hoe heten de cavia's eigenlijk? En de onregelmatige beharing van 234 ... is dat een genetische fout ofzo dat het jurylid dit heeft onderstreept (zal toch niet?) of heeft de zeug enorm aan de vacht op haar schouder zitten plukken en kan ze de volgende keer gewoon hoog scoren op dit onderdeel?
Gefeliciteerd met de Fraai op Ogen en oren!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 23:53

Bedankt!

Toppers zijn het zeker. Jong, reis naar de show, veel geluiden, veel mensen en dieren en ze hadden nog nooit alleen gezeten, ze zitten altijd samen. Op de show had je twee rijen met kooitjes, en in de bovenste rij zat de ene en in de onderste de andere. Dus ze hebben van kwart voor 9 tot half 5 alleen gezeten.

Cavia nummer 234 heet Lady (Vernoemd naar een cavia die we hebben geprobeerd te redden, maar die toch ingeslapen is. Zij zag er hetzelfde uit en was net zo lief.) En nummer 233 heet Annie :') Die zou eigenlijk een andere naam krijgen, maar voor de grap noemden we haar steeds Annie en nu kunnen we niet meer wennen aan een andere naam. We hebben rond de 50 cavia's en het is al zo lastig om namen te onthouden haha.

Het haar van 234 is idd gekomen door plukken aan het haar en zo heeft ze dat hele stuk afgebeten zegmaar. Had het haar ingewikkeld en de wikkel op de schouder heeft haar waarschijnlijk gestoord en die heeft ze eruit getrokken. Ze liep al zeker een week met de wikkels en heeft er geen éen keer aangezeten, maarja de dag voor de show moest ze gewassen worden etc, dus ze was wss wat moe en als er dan ook nog iets dwars zit...
Geef haar geen ongelijk dat ze het gedaan heeft :) Ik zou ook iets weg zien te krijgen dat me niet lekker zit.

Als het haar weer aangroeid dan kan ze gewoon weer hogere punten krijgen :j Op de show is geen één excuus geldig zegmaar, ze moeten op dat moment gewoon perfect zijn kwa haar om hoge punten te krijgen.
Je krijgt dan wel gewoon een papier met de beoordeling zodat je wel weet hoe de bouw etc is, maar als eindscore krijgen ze dan geen punten.

amillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:44

Mooie caafjes,
Jij fokt ook skinnys he
Ik fok ze ook maar jouw shelties zijn echt prachtig