Katten ontzettend brutaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Katten ontzettend brutaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:05

Hoi allemaal,
Ik zit toch met een aantal probleempjes.

Sinds 5 weken hebben wij 2 katten erbij! Broer en zus een kater en een poesje van nu 6 maanden oud.
Het was niet helemaal de bedoel om 2 katten erbij te nemen maar soms moet je wel eens een goede daad verrichten
en ik wil absoluut niet naar het asiel zouden gaan.
Kater is vorige week gecastreerd en poesje wordt nog even mee gewacht is wel aan de poezen pil.

Verder hadden wij thuis al 2 katten 1 van 16 jaar oud en 1 van 2 jaar oud. Deze 2 gaan altijd goed ze zijn geen beste
vrienden maar accepteren elkaar en laten elkaar met rust.
Ook met de 2 jonkies gaat het nu goed het was op het begin even passen en meten maar ze accepteren elkaar nu.

De 2 jonkies en dan vooral het vrouwtje is ontzettend brutaal, als de koelkast al even opgaat rent ze luid mauwend bijna gillend naar ons
toe en schreeuwt om eten. Als ze eten krijgen gaat ze helemaal los springt op het aanrecht duwt mijn handen aan de kant om zo snel mogelijk
naar de etensbak te gaan. Als ze dan eten krijgen geef ik de oudere katten altijd eerst maar ze deinst er niet voor terug om gewoon de oudere katten aan de kat te duwen en te gaan eten de oudere katten kijken mij verbaasd aan vaak en grijpen niet altijd zelf in. En als ze al in grijpen laat ze dit gewoon gebeuren.. het katertje druipt dan wel vaak af.
Verder springt ze altijd op tafel als er eten op ligt en graait boterhammen, koekjes alles van tafel en vreet het op. Ook als er een pan op het fornuis staat gooit ze met haar poten die deksel eraf en likt de jus op of eet het vlees uit de pan. Ik heb al geprobeerd haar met een harde brul weg te jagen, een tik op haar neus te geven, in haar nekvel gepakt en op de grond gezet, een wat hardere tik gegeven maar mevrouw deinst nergens voor terug. Ze is wel ontzettend lief en dol op aandacht en erg gericht op mensen! Maar oh zo brutaal!!!!

En ze krijgt zeker voldoende eten. Overdag brokjes, en savonds krijgen ze hier vers vlees. Eerst stond er de hele dag door brokjes maar mevrouw at alles gewoon in een keer leeg. En werd echt enorm dik dus hier zijn we 2 weken geleden maar mee gestopt en geven haar op vaste tijden eten. Verder is ze nu weer op een mooi gewicht. Ook is ze natuurlijk ontwormd en ontvlooid.

Wie o wie kan mij helpen?

XxSasjuhh

Re: Katten ontzettend brutaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:16

Mischien zou een plantenspuit helpen?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:21

Klinkt als een hele hongerige kat. :+

Ik zou gewoon overdag onbeperkt brokjes laten staan.Ze zijn in de groei,dus zijn ook veel nodig.
Zijn ze wel goed/regelmatig ontwormt?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:21

Als de katten bij ons echt zó burtaal worden, krijgen ze een , tja hoe noem je het, met middelvinger en duim tegen hun oren aan (laten flippen zeg maar). En dan ook net zo vaak tot ze door hebben dat wat ze doen, niet acceptabel is.

Als ze komt aanlopen zodra je de koelkastdeur open doet, gewoon negeren. Heel veel meer kun je er niet aan doen denk ik.

Zo weet onze oudste kat (16 ofzo?) precies het geluidje van de slagroombus. Als we dan een keer slagroom hebben en de dop gaat er af, staat madam direct bij je. Kwestie van gewenning denk ik en als ze weet dat ze niets krijgt dan druipt ze ook vrij snel weer af. Maar meestal krijgt ze wel een likje slagroom :D

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:25

Haha dat van die slagroombus weet onze oudste kat ook hihi! Krijgt ook vaak een toefje ;)

Onbeperkt eten laten staan dat vreet ze dus ineen keer op een hele bak vol broeken. Ook werd ze toen ontzettend dik!!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:25

Slagroom is echt heel aantrekkelijk voor katten ja! :j

Maar dit klinkt als een kat die dus altijd met eten bezig is.
Wat je kunt doen is geen eten meer laten slingeren.Brood in de kast/broodtrommel.

Pan met vlees in de koelkast ipv op het aanrecht laten staan.

Eten op het aanrecht nodigt alleen maar uit,en het zijn katten...

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:27

Maar ik denk dat dat vanzelf wel beter wordt hoor.
Als ze doorheeft dat het er morgen en overmorgen ook wel voldoende staat.

Je hebt ook kattenspeeltjes waar je voer in kunt stoppen he?moeten ze er moeite voor doen.Misschien is dat iets voor haar?Heeft ze ook geen tijd meer om op zoek te gaan naar menseneten... :+

Maykoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:31

Wij gebruiken een plantenspuit, werkt heel goed. En als onze katten echt heel vervelend doen dan sluiten we ze op in hun eigen kamertje.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:34

Oeh ja zo'n balletje wat stukjes voer achterlaat is denk ik best leuk voor haar! Zal vanmiddag eens kijken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:37

Werken voor haar voer inderdaad. Voerbal is goedkoopste om mee te testen. zooplus heeft nog meer opties en als je met die termen op youtube zoekt kom je ook de doe het zelf crea versies wel tegen met keukenrollen/dozen/etc.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:37

Je hebt ook vandie torens waar ze met hun pootjes in moeten,die zijn ook erg leuk(wel duurder natuurlijk)maar is vast erg geschikt voor haar!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:38

En wat doe je er dan in ? Speciale katten snoepjes?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:43

Nee hun gewone voer.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:44

Je kunt er ook gewoon voer(brokjes) in doen,aangezien ze dat ook erg graag eet.

Ik weet ook niet wat voor brokken je voert,maar brokken waar veel graan en bijprodukten inzitten zijn ze wel meer van nodig he?Brokken van bijv. Acana of Orijen zit veel vlees in,en is wel duurder,maar ze zijn er ook minder van nodig.(en het scheelt op de kattenbak ;) )

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:52

Traber schreef:

Dat is zo lastig als het vlees nog niet gaar is. :Y)
1 van mijn katten vist rustig een kilo vlees uit een pan met kokend water. Tja, het is wat warm maar madame heeft iets lekkers (en de hond daarna ook) en daar gaat het haar om.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 13:55

hmm de mijne is precies hetzelfde gerust kokend vlees slaat ze de deksels vanaf huppakee zelfs een brood kunnen we niet laten staan.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:57

MandyR schreef:
Traber schreef:

Dat is zo lastig als het vlees nog niet gaar is. :Y)
1 van mijn katten vist rustig een kilo vlees uit een pan met kokend water. Tja, het is wat warm maar madame heeft iets lekkers (en de hond daarna ook) en daar gaat het haar om.

Nja,je hebt er ook bikkels bij :D
Ik neem aan dat als je aan het koken bent zelf ook in de buurt bent :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:02

Hmm, klinkt als de kat van mijn tante. Die moeten ze op de gang doen als ze zelf aan het eten zijn, anders eet de kat alles op. maar die hebben ze zelf verpest want die geven ze vanalles als kitten. Mijne krijgen alleen brokjes en soms een haarbal snoepje, en lusten niks anders. De laatste die erbij is gekomen is een beetje verwend door mijn vriend en zeurt ook om eten, en klimt ook op het aanrecht maar als ik al naar de plantenspuit wijs zijn ze weg. Misschien een planten spuit met veel druk erop kopen, en daarmee het afleren?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:18

Nee, niet als het vlees gewoon lekker gaar staat te worden, dan hoef ik daar niet naar te kijken. Of als we aan het eten zijn en de rest nog op het aanrecht staat voordat we een 2e keer op gaan scheppen. Wij eten niet in de keuken. ;)