Wie heeft er een huiskonijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Wie heeft er een huiskonijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 19:35

Hooi!

Ik zeg het al een tijdje, als ik uit huis ga (wat nog eventjes duurt) wil ik een huiskonijn!
Dit is gekomen nadat wij ons konijntje en cavia in een onderste gedeelte van de caviabak in de gang hebben gezet met een bakje water en voer. Eten, drinken en sanitair gebruik deden ze in het hok, en de rest liepen ze in de gang.
Mijn idee is sowieso alles goed afdichten, dat ie nergens kan gaan knagen of achter gaan zitten, als wij weg zijn eerste tijd sowieso in zn hokje, en als hij ouder is misschien wel los.
En verder zindelijk maken.

Mijn vraag, wie heeft er nog meer een Nijntje door zn kamer heen lopen?

Liefs!

_Tara_

Re: Wie heeft er een huiskonijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:41

Het enige wat ik je wil aanraden is om er echt 2 te nemen. Zet ook geen cavia en een konijn samen want die kunnen niet met elkaar communiceren wat voor problemen kan zorgen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:44

Nou, mijn konijnen waren best goed opgevoed binnen, hier konden ze overigens wel bij kabels komen en mochten ze alleen in de woonkamer en ze luisterden heel netjes naar NEE als ze de gang op wilden of richting kabels liepen. Best heel leuk maar heb ze nu buiten en daar zijn ze toch een stuk gelukkiger.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:47

Ik zal maar als eerste even de opmerking maken dat konijnen zeer sociale dieren zijn en dat je er beter twee kan nemen. Ik vrees dat het enkele pagina's lang hierover zal gaan want dat is meestal zo hier...

Volledig los lijkt mij niet zo verstandig omdat ze altijd wel ergens een kabel, plintje of iets anders kunnen vinden of gewoon je hele kamer onderpissen :-) Sommigen weten zich ook onder een kast te proppen om toch bij de kabels te komen....
Ik had zelf altijd twee konijnen los in de kamer lopen toen ik nog op een flatje woonde. 's nachts en als ik niet thuis was zaten ze gewoon in hun kooi (3 kooien aan elkaar gekoppeld). Ondanks het nauwkeurig "konijnproof" maken van mn kamers, ging er toch nog wel eens wat mis. Geeft niks, als je tenminste niet teveel waarde hecht aan je meubels, vloer en muren.
Nu woon ik op een boerderij en zitten de nijnen nog steeds binnen maar hebben nu hun eigen kamer! Klein kamertje die half open aan de woonkamer vast zit.

Het is sowieso wel ontzettend leuk, nijnen los in huis! Erg gezellig vindik. Wel goed uitkijken waar je loopt, ik struikelde regelmatig over die pluizebollen :-)

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:49

mijn konijnen lopen los in de gang en als ik thuis ben in mijn kamer, soms is het wel irritant want ze zitten overal aan, me kabels zijn ook goed verstopt. en nu ze haalt nu zelfs me prullenbak leeg papiertje voor papiertje :+

maar ze komt er altijd wel gezellig bij <3

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:50

Ik vond het ook altijd heel gezellig!
Maar met het opvoeden van de konijnen hebben ze in twee seconden wel een scheur gebeten in mijn nepleren stoel, mijn telefoonkabel doorgeknaagd en poepies lieten ze gewoon tijdens het rondhuppelen. :+

Plassen deden ze in het hok, maar poepen gingen ze echt niet voor naar het hok helaas, verder luisterden ze heel netjes!

Alleen vond ik het leuker dan mijn konijntjes, haha, vandaar dat ik ze nu buiten hou.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:51

Zwerte schreef:
Nu woon ik op een boerderij en zitten de nijnen nog steeds binnen maar hebben nu hun eigen kamer! Klein kamertje die half open aan de woonkamer vast zit.

:-)

FOTO van bunny-room! <3 ?

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:56

Ik heb in mijn studentenhuis ook altijd huiskonijnen gehad (konijnen zitten er nog, ik niet meer). Die liepen los als wij thuis zijn en als iedereen weg is (of slaapt) gaan ze in hun hok. Na twee weken oefenen deden die van ons dat redelijk goed op commando. Gezellig is het zeker! Ik herken wel de hierboven genoemde minpunten, vooral de kapotgeknaagde banken en ondergekeutelde hoekjes. In een studentenhuis vond ik dat niet zo erg, maar ik merk nu dat ik stiekem toch wel blij ben dat alles hier wat makkelijker heel en schoon blijft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 20:28

Haha jaa wil ee sowiesob2, liefste zelfde nestje en geslacht(lijkt me wel zo handig :+).
Hoe en wat verder weet ik ook nog niet, maar vroeg me af wie t had :).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:31

Ess_Ramona schreef:
Haha jaa wil ee sowiesob2, liefste zelfde nestje en geslacht(lijkt me wel zo handig :+).
Hoe en wat verder weet ik ook nog niet, maar vroeg me af wie t had :).

Zelfde geslacht gaat volgens mij niet altijd goed. Een gecastreerde ram met een voedster is volgens mij de beste keuze.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:51

Ga eerst goed inlezen wat konijnen betreft.
2 konijnen moet, maar zeker niet van het zelfde geslacht. Zorgt voor veel problemen.
Een Gec ram met voedster is het beste. Je kunt het beste naar een konijnen opvang gaan.
Zie OS voor meer konijnen info

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:58

Ik heb 2 konijnen in huis.
Overdag in hun hok en savonds als we thuis zijn los.
Gemiddeld gedragen ze zich wel goed maar in 4 jaar weten ze toch veel te slopen :+
De 4-kante tafelpootjes zijn rond, de gordijnen hebben nu rafels en gaten, ritsen van rugzakken en jassen gaan er onopgemerkt standaard aan, het parket heeft krassen omdat er soms toch echt een holletje gegraven moet worden, de singelstoten van mijn zadel hebben ineens kleine karteltjes en we hebben al 3x een laptop adapter en diverse oordopjes voor de ipod moeten kopen.
Verder zijn ze wel lief hoor :P

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:31

1 van mijn cavia,s en konijnenkan kunnen ooklos knagen nergens aan,ze zitten wel in een hok als ik weg ben want je weet maar nooit wat ze doen..