Kitten schrokt/schranst eten naar binnen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kitten schrokt/schranst eten naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 06:46

Sinds zondag hebben we een kitten van een kleine 4 maanden erbij uit het asiel. Met mijn andere kat samen gaat het ontzettend goed. Ik had mijn kat al op vers vlees en ook het kitten is nu over op vers vlees.. Ze eten nu samen van 1 groot bord, zonder grommen of blazen, maar die kleine is zo ontzettend aan het schransen dat ie er gisteren bijna in stikte.. Ik heb daarna geprobeerd door ze allebei apart een bordje te geven, maar ook dan schrokt ie zo.

Is het een kwestie van tijd en wennen dat dit beter wordt? Of kan ik er anders iets aan doen?

Mijn andere kat eet trouwens gewoon heel rustig en pakt het eten van die kleine niet af ofzo, eerder andersom als die kleine eerder klaar is :+ In het asiel hadden ze onbeperkt brokjes staan..

belle_boef

Re: Kitten schrokt/schranst eten naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:20

Je hebt antischrok bakken.. Zou je kunnen proberen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:42

Toen ik overgestapt was op KVV gaf ik alles aan het begin te eten vanaf 1 of 2 bordjes.
Na een kleine week begon alles steeds sneller te eten wat resulteerde in verslikken, schrokken, grommen en grote happen nemen.
Tegenwoordig krijgt alles op zijn of haar eigen bordje te eten.
Eerst was het even wennen. Nog steeds heel erg schrokken. Maar dit duurde maar een paar dagen.
Toen ze eenmaal door hadden dat dit echt van hun was, hoe langzaam of snel ze nu aten, werd alles veel rustiger.
Nu geen problemen meer.

Aibelle

Re: Kitten schrokt/schranst eten naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:57

Onze katten (we hebben er 4) schrokten allemaal als kitten. Ik denk dat het naarmate ze ouder worden overgaat.