Aanschaf landschildpad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkHorse

Aanschaf landschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:01

hey iedereen,
Ik wil graag een eigen schildpad ( ouders zijn er mee eens ) maar ik heb eerst info nodig. Ik wil graag een Griekse landschildpad zijn deze makkelijk? Wat is de grootte van het terrairum? En hoe moet het buitenverblijf ( voor in de zomer) eruit zien? Moeten ze een warmte lamp en waar kan ik het beste alles aanschaffen? Ik heb wel gekeken bij de nederlandse ( en vlaamse ) schilpadden club maar ik snap die informatie niet zo omdat er vrij weinig over die Griekse landschildpad op de site staat. Bedankt als iemand mij kan helpen want niet zoveel mensen hebben een schildpad.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:05

Laatst bijgewerkt door Kuggur op 11-10-12 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkHorse

Re: Aanschaf landschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:08

Ik heb deze al bekeken maar ik wil graag meer specifieke antwoorden bv. wat ze gebruiken en waar ik het beste de spullen kan kopen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:15

Okay. Waarom wil je eigenlijk een landschildpad?

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:09

Gewoon als hobby niet als dier om na 2 weken weer weg te doen ik weet dat ze heel oud kunnen worden en ik wil er al heel lang een

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:46

Ik heb 2 Russische vierteen schildpadden, zijn ook erg leuk en kleiner dan de griekse dus makkelijker te huisvesten kwa groote terrarium. Overgens vind ik ook dat je er minimaal 2 moet nemen en niet 1 schildpadden leven namelijk samen....

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:01

Ok ik dacht dat soms schildpadden agressief naar elkaar konden reageren hoe groot en oud worden de Russische vierteen schildpadden hoe groot en zijn ze makkelijk want het wordt mijn eerste

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:02

PinkHorse schreef:
Ok ik dacht dat soms schildpadden agressief naar elkaar konden reageren hoe groot en oud worden de Russische vierteen schildpadden hoe groot en zijn ze makkelijk want het wordt mijn eerste

Als je een man en een vrouw neemt is er niks aan de hand. Ze worden rond de 15 a 20 cm en zijn zeker niet aggresief zoek over hun maar eens info op google

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 06:56

Nathas schreef:
PinkHorse schreef:

Als je een man en een vrouw neemt is er niks aan de hand. Ze worden rond de 15 a 20 cm en zijn zeker niet aggresief zoek over hun maar eens info op google

Ik heb opgezocht of deze makkelijk te onderhouden waren maar deze zijn best moeilijk een griek daartegen was een goede om mee te beginnen ik denk dat ik gewoon naar een fokker ga misschien kan hij het beter informeren wat hij gebruikt toch bedankt