Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nanno_123 schreef:hij kreeg eerst standaart Eukanuba, daarna Denkadog en nu Specific..
Daarom zijn we ook naar een 2e arts gegaan maar die weet het ook niet! als er niks uit komt moeten ze wel wat proberen maar het duurt nou wel erg lang.
Gekookte tartaar gaat dan weer wel heel goed! (ziet er niet uit, maar vinden ze wel super lekker)Nanno_123 schreef:Ja dat is natuurlijk het lastige, dat iedere hond het weer anders doet op een soort voer!
proplan hebben wij nog niet geprobeerd dus dat moeten we dan denk maar is gaan doen!
het rare is dat hij vaak aan het begin goed gaat op voer, maar na een tijdje op dat voer ook weer ziek word. lijkt wel zodra hij "went" aan voer dat het dan mis gaat, kan zo iets?
Sonja89 schreef:Ik zou sowieso zo snel mogelijk overstappen op kvv of barfen, maar niet zonder je ingelezen te hebben. Een eliminatiedieet zou helemaal mooi zijn, maar dan zou ik niet kiezen voor Haaksbarf. In die rollen zit namelijk groente verwerkt en als je hond dan klachten houdt, weet je nog niet of het nou door de diersoort of door de groente komt.
Kijk eens rond op barfplaats.nl, daar kun je van alles lezen en vragen over kvv/barfen.
Eilish schreef:Maar als de dierenarts dacht aan een voedselallergie, moest je niet de z/d van Hill's proberen?
Of heb je een ander hypoallergeen voer geprobeerd?
kiki1976 schreef:Misschien niet met een wetenschappenlijk onderzoek aangetoond.
Maar als je ziet hoeveel honden/katten een legio aan maag, darm, huid (en nog veel meer) problemen zijn die na een overstap op vers (dus kvv en/of barf) zo veel beter/gezonder zijn geworden. En dit lukte niet met een legio aan medicijnen en (speciale dieet) brokken.
Onze vorrige boxer altijd maar spugen en vaak aan de diaree.
Het heeft ons een paar duizend euro aan onderzoeken en medicijnen gekost. Een ik weet niet hoeveel brokken geprobeert, ook hele dure speciale dieet brokken (zo'n €60,- voor 7.5 kg).
Dagelijks 3 soorten medicijnen waaronder prednison.
Maar niets hielp! Het enige wat we ermee opgeschoten waren is dat we wisten dat ze diverse soorten ontstekingen in d'r maag had zitten. Maar geen ab kuur die ze weg kreeg.
We hebben hier ruim 2 jaar mee in de weer geweest. Ze was niet blij, en 24 kg voor een boxer is weinig!
Uiteindelijk hebben we er ook aan gedacht om haar in te laten slapen want we vonden het niet eerlijk tegen over haar.
Maar via via in aanraking gekomen met barf. Barf durfde ik niet aan (had altijd geleerd dat botten gevaarlijk waren). Dus verder gaan zoeken op op kvv uitgekomen.
Wat hadden we te verliezen? Dus overgestapt.
Binnen 2 weken was het spugen en de diaree als sneeuw voor de zon verdwenen.
Daarna zijn we de medicijnen gaan afbouwen en zelfs gestopt.
Ze had geen last meer van haar maag en darmen. Ze werdt een blije boxer, zoals een stuiter boxer hoordt te wezen. Kwam aan in gewicht.
Uit het bloed waren geen ontstekingswaarde's meer terug te vinden en uit de scopie bleek dat haar maag vrij was van ontstekingen.
Hier heb ik geen wetenschappelijk onderzoek voor te hebben die dit aantoond dat kvv/barf veel beter/gezonder is voor je hond/kat.
Prisca schreef:Eilish schreef:Maar als de dierenarts dacht aan een voedselallergie, moest je niet de z/d van Hill's proberen?
Of heb je een ander hypoallergeen voer geprobeerd?
Daar zit alsnog een hoop troep in en is 3x zo duur al KVV. Bij mij hielp het niet en met Lotgering was de jeuk binnen een week weg. Wel goed kijken naar de hoeveeheden.
Eerste paar dagen wil de ontlasting nog wel wat dun zijn erna wordt het al snel dikke en de helft minder.
Ik wil niets anders meer.
Prisca schreef:Ik had echt alleen vlees genomen geen groente je weet niet wat er verder nog in gestopt is.
Echt vers vlees stinkt wel maar het is feest om te zien hoe die honden genieten.