Kat is pissed off..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Kat is pissed off..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 00:47

..Letterlijk helaas.

Ik heb de all liefste kat van de wereld, een 4 jarige geholpen kater.
Het enige probleem is dat hij altijd heel veel aandacht nodig heeft.
Zo ligt hij altijd bij mijin bed, op mij, in mijn nek liefst met zn hoofd onder mn haar begraven, als ik dan even uit bed ga ligt ie te wachten tot ik terug kom of hij gaat gewoon mee naar de wc...

Zit in de wasbak als ik mn tanden poets en als ik er aan dek om naar bed te gaan zit hij al onder aan de trap.. Super schattig maar ook verstikkend. Daarbij jankt hij de hele dag door de oren van je kop om aandacht.

ik woon samen met mijn vader in huis, en het gebeurt wel eens dat ik een nachtje niet thuis slaap.
Vorige week was dat het geval en toen l thuis kwam had hij aan mijn kant van het bed geplast. Dat doet hij anders nooit.
Nu was ik gister nacht weer niet thuis en had hij in de hoek van de slaapkamer gepoept.. Super goor!
Als ik er niet ben ligt hij lekker bij mijn vader op de bank en zoekt hij me we volgens mn vader.

Ik weet niet goed hoe ik met dit gedrag om moet gaan, vind het stikzielig dat hij mij zo mist maar ik ga niet thuisblijven voor de kat. De slaapkamer deur dicht lijkt mij de enige optie maar ik ben bang dat ik het probleem dan alleen verplaats? Wie kan mij vertellen wat ik foutdoe?

Dude komt overigens van de straat in tunesie dus ik snap best wel dat hij verlatingsangst heeft..
Oh en tijdens het schrijven van dit bericht ligt meneer zich dolgelukkig te wassen op mijn buik..

Alvast bedankt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:49

Dude! Wat een mooi verhaal was dat!

Is hij alleen? Misschien helpt het om een ander ventje er bij te zetten?

doerakje

Re: Kat is pissed off..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 00:51

Ja hij is alleen maar ik verhuis over een paar maanden naar een appartement en dat is echt te klein voor twee katten. Daarbij word hij dan vreselijk jaloers, we hebben wel vaker meerdere katten gehad en dat hij zn vrouwtje moest delen vond ie niet leuk..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:54

Zuur... En heb je al eens zo'n hormonending geprobeerd, dat je in het stopcontact steekt?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:56

Klinkt als een maatje voor het leven. kan je helaas niet verder helpen hiermee. kattenbak naast je bed?? :+

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:56

misschien tijd om wat minder toe te geven aan zijn knuffelfetish?

ik bedoel, niet meer op schoot of tegen je aan, niet meer op je slaapkamer ook al ben je thuis of niet...

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 01:05

Dat laatste denk ik ook wel eens, ( zegt ze terwijl ik amper kan typen met 7 kilo vacht in mn nek) ik probeer ook als hij om aandacht vraagt het af te wijzen en hem te knuffelen als ie er niet om vraagt. Probleem is alleen dat ik maar naar m toe hoef te lopen en hij mauw mauw zegt ( klinkt als;mama;) en me verstikt met knuffels.. Helemaal niet knuffelen zal ons beide fataal worden denk ik :')

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 01:05

Lieveli wat voor hormonending bedoel je?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 01:12

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 01:13

Hahahahaha ik kijk er morgen even naar, "we" gaan nu slapen!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 01:19

Gewoon je kamerdeur dicht als je niet thuis bent en zorgen dat hij een ander plekje heeft om te slapen?
Ik dacht dat onze kat erg was, maar die is ten minste nog gek op iedereen, dus als ik er niet ben heeft hij nog 2 andere mensen om te pesten :') Ergens is het wel heel lief, maar ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:05

je gaat verhuizen. Dus op jezelf en moet de kat dan de heel dag alleen thuis zijn? In dat geval zou ik me zorgen gaan maken. Dat gaat jou kat niet trekken. Als hij zoveel aandacht wil en hele dagen alleen moet zijn dan kan er nog wel eens meer naar gedrag naar boven komen.
Dus als het het geval wordt dan zou ik hem zeker op rustgevend middel zetten of herplaatsen naar een ouderwets gezin met 10 kinderen. Niet leuk voor jou maar de kat vind het vast en zeker fantastisch!

Wat je ook nog kan proberen is hem bezig te houden met voer. Dus niet in een bakje voeren maar verstop het her en der of neem een voerbal of zo'n denkspelletje waar ze moeten proberen voer uit te krijgen. Kan hij daar zijn energie in kwijt. Echter v oor een kat die knettergek is op menselijk aandacht is dit als nog geen geweldige oplossing.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 11:22

Kat is niet hele dagen alleen thuis gaat over enkele uurtjes, nu ik weer even bij mijn vaderwoon ben ik soms snachts weg en daar gaat het fout. We hebben vaker samen gewoont, de kat en ik en dat was geen enkel probleem.een gezin met kinderen trekt hij niet als er hier een vreemde in huis komt vliegt ie in paniek het huis door. Drukte kan hij ook echt niet hebben. Daarbij kent hij mijn vader vanaf het moment dat hij in nederland kwam en ook daarmee durft hij niet te knuffelen. Het idee van eten vind ik wel goed maar ik ben bang dat het niets doet voor het plassen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:52

mijn poes is ook zo'n beetje een aanhangsel van me, het is fantastisch want ze komt van mijlenver als ik fluit, ze begrijpt mijn lichaamstaal als ik naar boven ga, ze ligt altijd naast me op bed... Eerst vond ze de rest van het gezin NIET leuk. Ze blaasde naar mijn moeder, was niet aanhalig etc. Ze moest niet veel van hun hebben. Ik ben 3 maanden naar Amerika gegaan, uiteraard kon zij niet mee en sindsdien vind ze het overdag ook gezellig bij mijn ouders en blaasd ze niet meer naar hun :n wel nog naar de schoonmaakster, maar dat deed ze altijd al :')

Misschien dat het dus in jouw geval ook kan helpen om even weg te gaan? eerste nacht zijn katten meestal van slag, maar daarna vinden ze hun draai wel :j

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:08

Ja het is al beter geworden toen ik vorige winter een paa maanden in training zat in zeeland. Nu durft ie in elk geval naast mn vader te liggen