Hondentrim salon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hondentrim salon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 13:26

Dit idee zal wel weer nergens op uitlopen, maar toch ;)

Het schoot ineens door mijn hoofd: Begin nu eens voor jezelf, dan ben je van al het gezeik van werkgevers af!
Maarja, wat dan? iets met dieren? Hondentrim salon :)*
Al even vlug gegoogled en de opleiding komt rond de 1500 euro gemiddeld.
En dan nog iets opzetten, materiaal, pand (of de schuur verbouwen?) etc.
Is het rendabel? Ik hoef er absoluut niet rijk van te worden, maar het moet wel te doen zijn natuurlijk.

Wie heeft een eigen salon en wil zijn ervaringen, zowel positief als negatief, delen?

Momenteel is het niet meer dan een brainwave ;)

doom

Re: Hondentrim salon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:27

ik ga je dan denk ik een beetje teleur stellen....
Het verdient heel slecht, zeer zwaar werk en een enorm risicovol vak.
Alle trimmers die ik ken hebben er een vaste baan bij omdat ze anders echt niet rond kunnen komen.

Ik zou zelf altijd nog graag een paardenwebshop willen starten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 13:29

Ik hoef geen fulltime salaris in te brengen :) En dat verwacht ik dus ook niet. Maar goed, er komt meer bij kijken dan een opleiding natuurlijk, je hebt de aanschaf en onderhoudt van je materialen, kvk, belasting, etc etc...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:41

Ik ben nu bezig met een trimsalon op te zetten. Ik ga in januari examen doen en daarna wil ik voor mijzelf beginnen met nog mijn baan ernaast. Mijn vriend verzorgt het hoofdinkomen maar ik moet wel zorgen dat ik elke maand mijn hypotheekdeel en de lening voor de salon kan betalen, er zal dus wel wat verdient moeten worden.
Ik vind het best pittig, je bent echt een tijdje bezig voordat je allerlei technieken onder de knie hebt. Ik ben nu een jaar bezig en nog steeds elke week aan het leren.
Advies is wel om zeker twee keer in de week een dag stage te lopen, dan neem je het beter op en heb je er ook wat aan. Hou hier ook rekening mee wb inkomen.

Omdat wij wat financiële tegenvallers hebben gehad (wat nu op aan het lossen is) moeten we wat meer lenen wanneer we het niet gehad zouden hebben. Je moet vergunningen regelen, ruimte plaatsen of een deel van je huis oppofferen. Ook de opstartfase gaat niet snel. Je moet het echt van mond-tot-mond-reclame hebben.
Ik vind het veel geregel (als je alles officieel doet ;)), iets wat ik van te voren misschien wat onderschat heb.

@Doom, ik weet dat jij nog in het topic van hondentrimmers zat. Hoe vergaat het jou nu? Er nog steeds mee bezig of doe je nu wat anders?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:07

hoi juud, klopt ! ik was zelfs de topic starter.
Ik ben gestopt met de opleiding, moest alleen nog effileren her kansen maar daardoor weer verplicht stage lopen en dat ging mij niet lukken met een fulltime baan en door het samen wonen kon ik het financieel ook niet missen.
Daarbij vond ik het steeds minder leuk, je werkt je uit de naad de honden keer op keer weer in de vilt.. alleen maar tegen ze mopperen omdat ze tegen werken, logisch welke hond vind het nou wel leuk.
Oke ik heb er toevallig 1 :o maar haast geen 1 hond vind het wel leuk!

Nee hoor, ik doe het nu als hobby er bij, heb gewoon mijn spulletjes nog en help zo dus nu en dan nog wat mensen.
Geef mij maar het goede leven wat ik nu heb, met zekerheid en een goed pensioen!
Heb het te vaak fout zien gaan..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:36

Waar onze hond getrimd wordt is het gewoon iemand die het in een kamer bij haar huis doet.
Het is niet extreem groot etc.
Maar ze heeft er genoeg apparatuur en het zijn geen extra huurkosten/een extra pand.
Dit is dus ook een optie, of een schuur. :)