een pup van 7 maanden uit Spanje geadopteerd...We hebben ook twee huis poezen die honden gewend zijn...En wat is er nu aan de hand de jongste poes 1 jr. is jaloers op Utah ze loopt me constant achterna en als het even kan ligt ze op schoot. Nu ook achter de laptop...maar Utah kwam er aan lopen en zij springt snel op de tafel om Utah vanaf de tafel bij mij weg te jagen.Hoe kan ik dit het beste oplossen voordat het uit de hand loopt!!!!!
). Het is heel belangrijk om als je nieuwkomers hebt de al aanwezige dieren altijd voor te laten gaan zodat ze zich niet bedreigd voelen door de nieuwkomer - en zich zouden kunnen gaan afreageren op de nieuwkomer. Als ze zien dat zij nog steeds even belangrijk voor jou zijn en de nieuweling extra is en hun positie niet bedreigt dan zullen ze steeds relaxter worden. Gaat jouw aandacht echter alleen en eerst naar de nieuweling uit, dan zullen ze zich bedreigd gaan voelen - qua positie en zich daarna gaan gedragen.. Dus het is aan de leider om de rust in huis te bewaren
door eerst de al aanwezige dieren bijvoorbeeld te begroeten en aan te halen bij thuis komst en dan de nieuweling.. Rangorde is alles voor dieren
soms escaleerd dit tot brengen naar het asiel etc.