Helpppp!!!! jaloerse poes...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

athene

Helpppp!!!! jaloerse poes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 10:05

Wij hebben sinds 4 weken een nieuwe hond UtahAfbeelding een pup van 7 maanden uit Spanje geadopteerd...We hebben ook twee huis poezen die honden gewend zijn...En wat is er nu aan de hand de jongste poes 1 jr. is jaloers op Utah ze loopt me constant achterna en als het even kan ligt ze op schoot. Nu ook achter de laptop...maar Utah kwam er aan lopen en zij springt snel op de tafel om Utah vanaf de tafel bij mij weg te jagen.
Hoe kan ik dit het beste oplossen voordat het uit de hand loopt!!!!!

troi

Re: Helpppp!!!! jaloerse poes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:09

Waarom wil je dit oplossen? Er is toch niks meer dat Utah leert dat hij onder de poes staat in de rangorde en bij haar uit de buurt blijft? Klinkt mij prima in de oren eigenlijk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:11

Geef ze de tijd, ze vinden vanzelf een nieuw evenwicht.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:13

Alles negeren, komt vanzelf goed.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:17

Ze is denk ik niet persé jaloers, maar ze verdedigt wat ze ziet als haar positie en haar plek, daarbij claimt ze jou (terecht want zij was er eerst :j ). Het is heel belangrijk om als je nieuwkomers hebt de al aanwezige dieren altijd voor te laten gaan zodat ze zich niet bedreigd voelen door de nieuwkomer - en zich zouden kunnen gaan afreageren op de nieuwkomer. Als ze zien dat zij nog steeds even belangrijk voor jou zijn en de nieuweling extra is en hun positie niet bedreigt dan zullen ze steeds relaxter worden. Gaat jouw aandacht echter alleen en eerst naar de nieuweling uit, dan zullen ze zich bedreigd gaan voelen - qua positie en zich daarna gaan gedragen.. Dus het is aan de leider om de rust in huis te bewaren ;-) door eerst de al aanwezige dieren bijvoorbeeld te begroeten en aan te halen bij thuis komst en dan de nieuweling.. Rangorde is alles voor dieren :j ;)

athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 10:21

Oké bedankt voor de tip fargo...ga ik zeker opvolgen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:37

Dit kan je overigens ook betrekken op baby's. Als jij een baby krijgt en je hebt al een aantal jaren een hond, heb je ook kans dat er jaloers gedrag zal komen als je niet genoeg tijd meer met de hond spendeert :) soms escaleerd dit tot brengen naar het asiel etc.

Dus idd, blijf aandacht besteden aan AL je huisdieren, maar straf niet je katten af als ze hun plek claimen :) is alleen maar goed.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:12

Zo hadden wij het andere uiterste. We hadden al jaren een twee katten en één ervan ging dood. Dus de andere had het rijk voor zich alleen en genoot van alle aandacht. We kwamen een nieuw katje tegen en konden die niet laten staan en hebben we meegenomen. De oudere kat was woest. Ging naar buiten, wilde niet meer aangehaald worden en draaide zijn rug naar ons toe. We hebben regelmatig de nieuwe kat even weggezet en de kat die al jaren bij ons was qualitytime gegeven. Al snel draaide ze bij en ging het prima tussen beide katten (speelde samen, sliepen samen). Dus geef ze de tijd en geef zeker je oude kat aandacht!

athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 10:30

Het liep gisteren echt uit de hand vandaag DA gebeld omdat de hond er al een maand is is haar gedrag waarschijnlijk hormonaal dus de poezen pil en pilletjes en druppeltjes voor de jaloezie dan moet er met 3 dagen verbetering zijn...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:35

Ik ben benieuwd of het werkt. Wat doe jij zelf als dit zich voordoet? Geef je de kat op zijn kop?

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:36

Ik ben even de naam kwijt maar je hebt zo`n apparaat voor in het stopcontact dit kun je online bestellen en vaak verkoopt de dierenarts het ook.
Werkt erg goed.
Leuk trouwes een spanjaardje.
Een podenco mixje gok ik zo aan de foto te zien?
Hier ook een spanjaardje (podenco x bardino) heerlijke hond, ik zou nooit mee anders willen.
Ze hebben gewoon bepaalde dingen die je bij geen enkele "standaard huishond" tegen komt.
Veel plezier met hem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:39

Hoezo liep het uit de hand? Wat gebeurde er?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:43

Eindeloos schreef:
Ik ben even de naam kwijt maar je hebt zo`n apparaat voor in het stopcontact dit kun je online bestellen en vaak verkoopt de dierenarts het ook.
Werkt erg goed.
Hier ook een spanjaardje (podenco x bardino) heerlijke hond, ik zou nooit mee anders willen.
Ze hebben gewoon bepaalde dingen die je bij geen enkele "standaard huishond" tegen komt.
Veel plezier met hem.

Feliway bedoel je denk ik.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:46

ja ben er ook wel benieuwd naar....als de DA nodig is het aardig uit de hand gelopen (denk ik? maar dan zit je met je kat bij de DA begrijp ik dus?)

maar hoe ga je dit nu verder aan pakken als de pilletjes en druppels niet werken? dieren gescheiden houden?
voor verder conclusie moet ik eerst maar een reactie afwachten....

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:29

mooney1 schreef:
Eindeloos schreef:
Werkt erg goed.
Veel plezier met hem.

Feliway bedoel je denk ik.

Ja dat bedoel ik inderdaad

athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 11:42

Toen ik gisteren op de bank zat en de hond dichtbij mij kwam viel ze echt aan met luid blazen en miauwen...
en dat bleef niet bij 1X pffff. Gelukkig had ik uit voorzorg haar nageltjes geknipt..
Nee ik straf haar niet maar houd haar wel even stevig vast tot ze kalmeert. En de ene keer valt ze aan en
de andere laat ze zich helemaal aflikken zo weet Utah ook niet waar ze aan toe is...
Nee ik heb de DA gebeld er zijn geen ongelukken gebeurt gelukkig en als ik haar gedrag zo zie denk ik dat de
DA gelijk gaat krijgen...

Eindeloos het is een Mastin Espagnol x ???? Greyhound of Galgo...het wordt dus een grote hond...
ergens tussen de 60 en 70 cm...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:11

Arme hond ....arme kat.... arme jij !