Afgelopen week was mijn tante op bezoek en wij hadden een kleine discussie....
Zij vond mijn konijntjes zielig. Haar reden? Ze vond dat ze te weinig aandacht kregen van mij.
Nu zal ik dit ook niet ontkennen, ik heb niet heel veel tijd voor ze. Ze zitten ook nog eens buiten waardoor je dus (zeker nu het kouder word) ook niet voor je lol erbij gaat zitten.
Maar hoe leven mijn konijnen?
Ze zitten buiten in een hok. Een redelijk klein nachthok, maar daar zit wel een ren aan van 2m breed en 5m lang, 1,5m hoog.
Deze ren kunnen ze dus altijd gebruiken. Ook kunnen ze lekker veel graven in het hok zelf.
Ook gaan ze bijna dagelijks de tuin in, waar ze ook alle ruimte hebben (geen idee hoe groot de tuin is, maar die is wel redelijk groot
), om lekker rond te rennen en een beetje plantjes te eten. Mijn konijnen zitten altijd samen, nooit gescheiden.Ze krijgen smorgens vaak een boterham, smiddags een stuk groente (meestal wortel, komkommer of witlof) en savonds krijgen ze biks.
Elke dag vers water en de wc's worden om de dag geschoond. Het hok 1x in de week (soms zelfs 2x).
Nu vroeg ik mij af, is het echt zielig hoe ik mijn konijnen houd?
Door de discussie met mijn tante ben ik namelijk nogal gaan twijfelen.....
(Als de uitleg over het hok niet helemaal duidelijk is, kan ik er morgen wel even een foto van maken).
Gr Iris!
Beter gezegd, ik kan ze niet eens aanraken... Ze zijn er niet van gediend en aangezien ze mijn hele achtertuin ter beschikking hebben, alle ruimte om weg te gaan. En dat doen ze dan ook.
.