hond krijgt kale plekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

patjuh87

hond krijgt kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 20:11

hoi,

wij hebben een pup van nu 13 weken.
Hij heeft al een tijdje een heel klein kaal plekje onder zijn ene oog. Maar daar had ik verder niks achter gezocht.. Tis bijna niet te zien namelijk..
Maar nu krijgt ie bij zijn oor een behoorlijke grote kale plek.. Er is verder niets te zien, geen wond of schilfers of zo.. Hij heeft wel eens jeuk, maar niet heel vaak. Een paar keer per dag misschien..
Verder is hij ook goed gezond, ziet er goed uit, eet goed, is speels, etc..
Heeft iemand enig idee wat die kale plekken kunnen veroorzaken?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:12

Schurft? Het kan van alles zijn, ik zou even naar de dierenarts gaan.

patjuh87

Re: hond krijgt kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 20:15

ok thnx! Ja, denk dat ik dat morgen maar eens even ga doen.. Vind het toch een beetje eng.. Ben er vorige week nog geweest voor zn laatste enting, maar toen zei de DA dat hij helemaal gezond was.. Maar denk niet dat ie naar zulke dingen kijkt bij een controle..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:02

Normaal gesproken kijken ze daar wel naar. Mss vlooien, allergie voor voedsel, schurft, mijt ?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:02

patjuh87 schreef:
ok thnx! Ja, denk dat ik dat morgen maar eens even ga doen.. Vind het toch een beetje eng.. Ben er vorige week nog geweest voor zn laatste enting, maar toen zei de DA dat hij helemaal gezond was.. Maar denk niet dat ie naar zulke dingen kijkt bij een controle..

mijn hond word gewoon eerst nagekeken voordat hij een enting krijgt, het kan natuurlijk zijn dat de da het plekje heeft gemist.
Maar als je pup dat al had dan had je dat toen toch kunnen zeggen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:00

Ben je al bij de DA geweest? Zeker gaan! Toen Boem zo´n 4 maanden was werd hij getrakteerd op de demodex mijt. Begon ook met een klein plekje bij het oog. Dat werd een kring onder het oog, kale plekken op de pootjes, etc. Ondanks dat we heel vlot bij de DA waren geweest en er vroeg bij waren was het toch een lang en naar traject om het te behandelen. Hoe sneller je gaat, hoe beter dus.