Zelf caviahok maken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Zelf caviahok maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 16:40

Hallo bokkers!

Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om 2 cavia's te nemen. Nu zit ik op internet rond te kijken voor hokken, maar ik vind ze vrij prijzig, en alsnog best klein?!

Nu zat ik te denken om zelf een hok te maken..
Het gaat om een binnenhok voor 2 cavia's.

Ik had op internet al wat ideeën opgedaan, en ook hier op bokt al wat topics gezien, maar ik vroeg me af of jullie nog ideeën hebben? :D

Deze had ik al gevonden, en vond ik supergaaf!:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fairytail

Re: Zelf caviahok maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:49

Er zijn diverse websites van mensen die dit soort hokken maken wellicht dat je ook daar inspiratie op kunt doen? Er staat op het caviaforum ook een topic over het ombouwen van een standaard ikea kast naar flat. Anders zou ik op marktplaats een kast opzoeken die je mooi vind en die ombouwen tot flat (tips staan ook op het caviaforum). Of helemaal zelf een leuk model verzinnen. Kijk wel uit met de plexiglas voorwandjes want niet alle cavia's blijven erachter zitten ;)

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:55

Ik heb geen tips, maar wenst je wel Veel succes! Ik heb wel eens een poging gedaan zelf een konijnenhok te maken, maar het lukte me voor geen meter. Heb er uiteindelijk toch maar gewoon een gekocht. (nou ben ik ook niet zo handig met klussen, dus misschien ligt het daaraan)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:34

Op marktplaats vind je ook vrij veel hokken die zelfgemaakt zijn.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:02

Ik zou wel voor een groter hok gaan dan het hok op de tweede foto. Wij hebben ook cavia 'kasten', die zijn 1.40 bij 60, mooi ruim dus :)
Ik zou wel voor deurtjes gaan en niet voor een 'rand plexiglas'.

Als je nog meer tips wilt/vragen hebt, mijn pb box staan open.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:04

Ooeeee, leuke binnenhokken. Wil zoiets wel voor mijn konijntjes maar dan groter. Heb zo'n Ikea-vakken kast maar das maar 4 vakken......

Voor buiten heb ik dit:
Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:10

dankje voor de tips ^^

en hij wordt sowieso groter dan op de 2e foto hoor, was alleen ter inspiratie!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:52

Één tip die heel belangrijk is als je niet na een jaartje een verrot hok wilt hebben; Kitten, zeil, kitten.

Als je dat niet doet, dan loopt de urine tegen de achterwand naar beneden en alles gaat rotten. Als je de bodem goed bedekt met zeil en je kit de randen goed af, dan gebeurd dat niet en kun je het hok ook nog eens goed schoonmaken. Vóór het zeil erin doen de randen afkitten, dan het zeil erin en opnieuw kitten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:33

Daphne__ schreef:
Één tip die heel belangrijk is als je niet na een jaartje een verrot hok wilt hebben; Kitten, zeil, kitten.

Als je dat niet doet, dan loopt de urine tegen de achterwand naar beneden en alles gaat rotten. Als je de bodem goed bedekt met zeil en je kit de randen goed af, dan gebeurd dat niet en kun je het hok ook nog eens goed schoonmaken. Vóór het zeil erin doen de randen afkitten, dan het zeil erin en opnieuw kitten.

Jup, mee eens. Ik heb dan geen zeil want daar vreet de urine ook doorheen maar rubber. Wat ook in een paardentrailer ligt zeg maar maar dan iets dunner. Dit heb ik helemaal afgekit, is makkelijk schoon te maken en lekker warm in de winter.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:38

Tweedehands hokken vallen opzich best mee qua prijzen hoor. :)