Kitten gevonden... Ziek en zwak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Kitten gevonden... Ziek en zwak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 12:33

Afgelopen zaterdag heb ik bij ons aan de weg een kitten gevonden.
Ze is zo'n 12 weken oud, zat onder de modder en koeiensh*t bibberend in een plas water midden op het pad. Net toen ik aan kwam lopen kwam er een trekker aan dus heb haar snel gepakt en mee naar huis genomen.

Ze had een raar pootje, stonk ontzettend en had naar mijn weet niesziekte.... Ok maar in een kamer in quarantaine gezet dus. Ze wou niet eten of drinken.
Mijn katten zouden maandag (vandaag) geent worden, tegen niesziekte, dus had besloten dan de DA even naar de frutsel te laten kijken.

Zondag dmv dwangvoeren haar toch een beetje aan het eten gekregen, weliswaar stukjes ham maar ok, ze at. Uiteindelijk ook uit zichzelf. Drinken deed ze ook en vanochtend zag ik een minidrolletje op de bak :)

DA dus vandaag geweest en madam heeft haar heup raar verdraaid/uit de kom oid. Moet met de tijd vanzelf helen (kon et niet terugplaatsen zeg maar). Ze red zich er ook aardig mee, heeft alleen een beetje rare waggel.
Vanmiddag nog even kuur ophalen voor de niesziekte en ook maar gelijk even goed ontwormen.

Ze is nu in de kamer. Gezien die van mij nu geent zijn kan dat gelukkig.

Wat we met haar gaan doen weet ik nog niet, Ik mag al blij zijn met 2 katten want mn vriend is niet zo'n kattenfanaat :=...
Eerst maar eens zorgen dat ze qua gezondheid weer goed is.

Oja, na 2 dagen Frutsel te heten hebben we het toch maar veranderd. Mijn andere kat heet Frummel en dat lijkt anders zo op elkaar.

Haar naam is nu Isobel, oftewel Izzy :)

Net
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0764_n.jpg

Zaterdag
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0741_n.jpg

miccamaaike

Re: Kitten gevonden... Ziek en zwak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:35

arm ding! goed dat je haar hebt meegenomen! succes ermee, hopelijk krijg je je vriend zo ver dat ze mag blijven :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:36

Ach het dropje... heb je ook een zalfje voor de ogen? Overigens is een enting van de andere katten geen garantie he ;) L-Lysine door water/voer kan voor alle 3 geen kwaad hierin.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:36

Wat ontzettend goed van je dat je het diertje mee hebt genomen, zo te horen had hij ook echt hulp nodig.
Volgensmij word hij ook goed verwend, lekker in een mandje met een handoekje er bij. Komt helemaal goed dit!

Veel succes met hem en ik hoop dat je hem mag houden van je vriend :D

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:45

arm ding..

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:47

Wat leuk en lief dat je haar meegenomen hebt, ik zou het zelfde hebben gedaan.
Hoop dat ze flink opknapt en je een leuk huisje voor haar vind, of dat je vriend toch zo lief is dat je haar mag houden ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 12:48

Leonoor schreef:
Ach het dropje... heb je ook een zalfje voor de ogen? Overigens is een enting van de andere katten geen garantie he ;) L-Lysine door water/voer kan voor alle 3 geen kwaad hierin.

Nee heb geen zalfje oid. Kan ik dat spul gewoon bij de DA halen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:52

Wat een geluk (voor haar) dat je haar tegen bent gekomen. Heel veel succes met het opknappen van deze dame :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:55

Gut wat een arm ding, ze treft het maar met je!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:55

cp112 schreef:
Leonoor schreef:

Nee heb geen zalfje oid. Kan ik dat spul gewoon bij de DA halen?

L-Lysine kan je online bestellen, bij DA kan je even om een CAFzalfje vragen voor de oogjes.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:12

Heb je het beestje wel aangemeld op amivedi? Je weet maar nooit of er iemand is die hem kwijt is.
Wij hebben vorige week ook een zwerf?katje van straat gepikt ook helemaal onder de blubs en mager en waarschijnlijk wormenbuikje. Katje is ongeveer 16 weken.
Maar wel voor de zekerheid overal gemeld, anders kan je dus ook nog voor diefstal aangeklaagd worden ook al heb je dat niet gedaan. Snap je om je zelf in te dekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:15

:(:) Arme ziel , hopelijk knapt ze wat op...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 14:46

wemkelover schreef:
Heb je het beestje wel aangemeld op amivedi? Je weet maar nooit of er iemand is die hem kwijt is.
Wij hebben vorige week ook een zwerf?katje van straat gepikt ook helemaal onder de blubs en mager en waarschijnlijk wormenbuikje. Katje is ongeveer 16 weken.
Maar wel voor de zekerheid overal gemeld, anders kan je dus ook nog voor diefstal aangeklaagd worden ook al heb je dat niet gedaan. Snap je om je zelf in te dekken?

Hij komt 99% zeker bij mijn buren weg. Die hebben een stuk of 20-30 katten op de boerderij rondlopen. Allemaal ziek zwak en ellendig. Daarom laat ik die van mij nu ook enten (deed ik eerder nooit).
Het fokt allemaal raak daar. En dit lijkt er wel een van hun. Wij wonen zo ver buitenaf dat katten hier niet snel terrecht komen zeg maar die van huis zijn weggelopen.

Kan haar wel terugbrengen, maar dan wordt ze gewoon weer bij de rest gegooid en ligt ze binnen een paar dagen ergens in een bosje te creperen :n

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 14:47

Helaas helaas zijn mijn katten echt NIET gediend van izzy -O-
Het is ook weer niet de bedoeling dat die van mij straks weglopen oid (dat is me eerder overkomen... :()

Ik moet dus toch opzoek naar een ander plekje voor haar.

Dus als er iemand is die er tijd, liefde en een beetje geld in wilt steken?
Ze is ontzettend lief, een enorme kroelkont en loopt me de hele tijd achterna :+

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:51

Goed dat je het beestje van de straat hebt gehaald, die redt het wel.

Wel even een opmerking over je andere beide katten. Als ze nooit gevaccineerd zijn, moet de enting sowieso over 4 weken herhaald worden. Ze hebben nu nog geen volledige bescherming. Bovendien zullen ze juist nu, door de enting een klein dipje in hun weerstand krijgen. Dit is dus wel het meest ongeschikte moment om er een katje met niesziekte bij te laten. Ik zou hem echt nog even in quarantaine houden....

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:52

Achgut... Helaas hebben wij al vier katten rondlopen, een vijfde kan er echt niet bij. Ik hoop van harte dat je een mooi plekje voor haar vindt!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 14:54

Mijn katten worden over een maandje inderdaad weer geent :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:55

Goed van je dat je haar gered hebt +:)+

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:59

Wat een droppie! Ik heb 6 weken geleden ook een kitten gevonden, toen waarschijnlijk 8 weken oud.. Ik had ook al katten thuis (5) maar heb hem na een bezoekje aan de DA toch gehouden.. hij is zo leuk!
Goed dat jij dit katje gered hebt, succes met het vinden van een warm mandje voor haar!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:02

Ze ziet er al een stuk blijer uit, t arme ding! Heb er hier 2 van 16 weken, ben bang dat vriendlief een 3e erbij niet zo leuk vindt. Anders had ik haar graag willen hebben!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:46

Wat een lieverd zeg !!
Goed dat je 't katje meegenomen hebt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:33

Leuk ding! Heb het helaas (of ja, helaas, het zijn wel hele leuke katten haha :D ) ook al 5 katten in totaal gevonden (14 jaar geleden 4 kittens, en 2 jaar terug 1). De laatste was zelfs maar 4 weken oud. Ik snap echt niet dat mensen dat kunnen :n

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:36

Ja ik hoop dat ik snel een plekje voor haar kan vinden. Is beter dat het zsm is want ze moet nu apart in een slaapkamer blijven omdat ik m'n andere terroristjes niet vertrouw :=

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:38

Zet haar met haar verhaal op marktplaats! Dan krijg je vast een leuk adresje voor dr :)

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:56

Ik heb ook wel eens enge verhalen gehoord dat mensen via marktplaats ook aan katjes komen maar daar niet zulke goede bedoelingen mee hebben... Maar hopelijk vind je inderdaad een leuk adresje!
Hoe gaat het nu met het katje eigenlijk? knapt ze al wat op?