Nu had ik een vrouwtje meegenomen. DACHT ik toch. in de donkere had ik geen balletjes gevoeld, maar eenmaal thuis bleken die er wel te zijn..
Meneer nijn is blind aan zijn linkerkant, er zit een witte waas over zijn oogje daar, maar hij reageert niet op een "aankomende" vinger aan beide kanten. Hij loopt in zijn hok nergens tegen, dus ik veronderstel dat hij nog wel zicht rechts heeft. Meneer zijn oortag blijkt eruit gescheurd te zijn, zijn nagels zijn zo lang dat ze scheef groeien, en ik heb nog niet in zijn mond kunnen kijken. Hij is heel gespannen, en zijn nek is heeel erg gespannen. IK heb enkel nog maar voedsters gehad, weet niet of dit eigen is aan mannetjes.
Hij eet en drinkt in mijn ogen heel veel. Ik heb hem 30 gram voer gegeven, ik schat dat er nog 10 gram in zijn bakje ligt.
Ik ga morgen, uiterlijk overmorgen met hem en mijn andere nijn naar de DA.
Geen gezeur over "hij heeft een maatje nodig blablabla", want mijn witte voedster wordt zijn maatje, als hij eenmaal gecastreerd is.
Zo, moest dit even kwijt. Tips zijn altijd welkom, ik hoef geen gekat van "waarom koos je die". Ik hoop dat dit duidelijk is.
Ik wil hem graag Whatever noemen, mijn beste vriendin vindt Gangnam wel leuk.
Het is altijd handig om je nieuwe konijn mee te nemen naar de dierenarts voor controle (en castratie
). Zeker als hij in de toekomst bij je voedster geplaatst wordt. Goed dat je dit ook sowieso gaat doen.
Ik vind Whatever ook een leukere naam.