Nieuw konijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Nieuw konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 00:29

Ik heb vandaag van de kinderboerderij in mijn buurt een konijn gekregen. Of beter gezegd, ik mocht er eentje uitkiezen.
Nu had ik een vrouwtje meegenomen. DACHT ik toch. in de donkere had ik geen balletjes gevoeld, maar eenmaal thuis bleken die er wel te zijn..
Meneer nijn is blind aan zijn linkerkant, er zit een witte waas over zijn oogje daar, maar hij reageert niet op een "aankomende" vinger aan beide kanten. Hij loopt in zijn hok nergens tegen, dus ik veronderstel dat hij nog wel zicht rechts heeft. Meneer zijn oortag blijkt eruit gescheurd te zijn, zijn nagels zijn zo lang dat ze scheef groeien, en ik heb nog niet in zijn mond kunnen kijken. Hij is heel gespannen, en zijn nek is heeel erg gespannen. IK heb enkel nog maar voedsters gehad, weet niet of dit eigen is aan mannetjes.
Hij eet en drinkt in mijn ogen heel veel. Ik heb hem 30 gram voer gegeven, ik schat dat er nog 10 gram in zijn bakje ligt.
Ik ga morgen, uiterlijk overmorgen met hem en mijn andere nijn naar de DA.

Geen gezeur over "hij heeft een maatje nodig blablabla", want mijn witte voedster wordt zijn maatje, als hij eenmaal gecastreerd is.

Zo, moest dit even kwijt. Tips zijn altijd welkom, ik hoef geen gekat van "waarom koos je die". Ik hoop dat dit duidelijk is.

Ik wil hem graag Whatever noemen, mijn beste vriendin vindt Gangnam wel leuk. :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 00:39

Leuk dat je een maatje gevonden hebt voor je voedster. Wij hebben onlangs een maatje voor onze voedster bij de dierenbescherming gehaald, ook een mannetje maar dan wel al gecastreerd. :D Het is altijd handig om je nieuwe konijn mee te nemen naar de dierenarts voor controle (en castratie :P ). Zeker als hij in de toekomst bij je voedster geplaatst wordt. Goed dat je dit ook sowieso gaat doen. :D

Tja, en de naam... Gangnam gaat zo snel vervelen denk ik. := Ik vind Whatever ook een leukere naam. :o

Heel veel plezier gewenst met je nieuwe konijn in ieder geval. :D Ik hoop dat het klikt tussen de nijntjes.

Koetjesreep

Re: Nieuw konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 01:00

Mijn andere nijn, die altijd vrij losloopt, heeft hem al uitvoerig besnuffeld, ik wil wel zijn nagels geknipt voor ik ze nog maar in aanraking laat komen met elkaar, mijn voedster is 2x zo klein als hem. Ook gaan ze niet samen mogen als er niemand bij is, ik wil geen risicos nemen. hun kooien.komen wel naast elkaar te staan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:03

Een wolkje in zijn ook kan duiden op E.cuniculi
Laat hem dus goed na kijken door een konijn kundige dierenarts

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:15

TeckTonie schreef:
Mijn andere nijn, die altijd vrij losloopt, heeft hem al uitvoerig besnuffeld, ik wil wel zijn nagels geknipt voor ik ze nog maar in aanraking laat komen met elkaar, mijn voedster is 2x zo klein als hem. Ook gaan ze niet samen mogen als er niemand bij is, ik wil geen risicos nemen. hun kooien.komen wel naast elkaar te staan.

Persoonlijk zou ik ze gewoon samen in een kooi zetten als hij eenmaal gecastreerd (en uiteraard hiervan bijgekomen) is. Of is dat ook wat je bedoelt? Want de kooien naast elkaar is lokt misschien alleen maar frustratie uit. Dan willen ze graag contact maken maar dan lukt dat niet omdat er tralies tussen zitten. Ik begrijp dat je voorzichtig bent maar ik denk zelf dat dit wat te voorzichtig is.

Ik hoop wel dat er niks ernstigs met hem is trouwens als je naar de DA gaat. Wel super dat je hem mee hebt genomen!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:57

Ben ik het mee eens. Gewoon samen zetten als het kan. De eerste paar keren met toezicht, en later kun je ze wel zonder toezicht alleen laten. Ik hoop niet dat het E.C is. Als dat wel zo is, je konijn zo snel mogelijk behandelen. De konijnen mogen dan trouwens absoluut niet bij elkaar geplaatst worden! Je voedster kan namelijk deze parasiet oplopen via de urine van het rammetje.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:56

Mijn voedstertje verblijft nu een nacht bij de dierenarts. Het is nog niet zeker of ze bij elkaar geplaatst kunnen worden omdat we niet echt de mogelijkheid hebben om een groot genoeg hok te kopen, we hebben geen tuin, en Whatever is best wel een groot konijn. ik heb nu (voor de dwerg, moet bog een 2de hok halen voor W.) een hok van 98 x 49 x 44. Dit was het grootste hok van de dierenwinkel, zowel Dash als Whatever kunnen hier in rechtstaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:57

Is er in België niet iets als Marktplaats? Daar kun je vaak voor weinig geld een grote kooi krijgen :j

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:59

_Tara_ schreef:
Is er in België niet iets als Marktplaats? Daar kun je vaak voor weinig geld een grote kooi krijgen :j

Ik kijk regelmatig op kapaza, moet dat nog eens doen. De laatste keer dat ik keek waren alle grote kooien niet in mijn.provincie, en ik heb geen auto om het te gaan halen. Brengen wilt praktisch niemand, ook niet voor extra geld.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:37

Wij hebben een ren aangebouwd. Kost enkel een paar plankjes en kippengaas. Maar als je geen tuin hebt zal dat idd wel moeilijk gaan...

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 23:46

Adamootje schreef:
Wij hebben een ren aangebouwd. Kost enkel een paar plankjes en kippengaas. Maar als je geen tuin hebt zal dat idd wel moeilijk gaan...

Inderdaad. woon ook op het 1ste verdiep dusja :/ Wel mag de voedster vrij rondlopen in huis, en.het is de bedoeling dat Whtever dat ook gaat doen, alsie eenmal is gecheckt en gecastreerd. zolang hij niet bij een DA gepasseerd is, mogen ze niet in elkaars buurt. Whatever moest naar eens iets hebben en dat doorgeven aan Dash..

Whatever is vandaag al opener en minder bang. Deze middag was hij nog erg bng als ik hem aaide of uit zn hok haalde, daarnet zette hij zn pootjes op mijn arm en stak hij echt zn hoofd onder mijn hand zodat ik hem zou aaien <3