Nog meer eigenaren van teddy dwergkonijntjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Nog meer eigenaren van teddy dwergkonijntjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:31

Ik krijg vrijdag of zaterdag mijn eerste teddy dwergkonijntjes! :D Nu ben ik ook wel erg nieuwsgierig of er meer eigenaren van teddydwergjes zijn!
Ben erg nieuwsgierig naar foto's, kooien/hokken, voer en waar je hem gekocht hebt!

Anoniem

Re: Nog meer eigenaren van teddy dwergkonijntjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:33

Heb er 4. 2 gekocht bij fokker. 1 gefokt. En 1 opgevangen.

Zitten in een ren van 4 bij 4 m. En knip ze regelmatig

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:35

love_western schreef:
Heb er 4. 2 gekocht bij fokker. 1 gefokt. En 1 opgevangen.

Zitten in een ren van 4 bij 4 m. En knip ze regelmatig

Ah wat leuk :D Hoe zit dit zomers precies? Ik wil ze eigenlijk niet knippen, maar hebben ze het dan niet te warm?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:17

Als hier teddy's in de opvang komen worden die standaard geknipt. Voor het konijn is het veel fijner met een geknipte vacht te leven,... wat heeft een konijn aan die lange vacht? Niks!

Ik raad je dus aan om hem/haar toch wel om de drie maanden te knippen. In de winter enkel goed te borstelen iedere week.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 12:50

Oke, daar ga ik zelf dan niet de schaar inzetten, dat gaat mis haha.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:51

Misschien een hele domme vraag, maar wat is het nut van het aanschaffen van een langharig konijn om er vervolgens de schaar in te zetten?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 13:05

minka schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar wat is het nut van het aanschaffen van een langharig konijn om er vervolgens de schaar in te zetten?

haha dat is geen domme vraag. *D Ik wil het liefst mijn toekomstige konijntjes ook niet gaan knippen, maar het hangt er vanaf hoe ze straks de zomer overleven in zo'n dikke vacht.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:16

Afbeelding
Dit was mijn Teddy Widder konijntje Johnny. Hier had ik hem net en hij had net een flinke knip en borstelbeurt ondergaan. Meneertje zat onder de klitten en had ontstoken oogjes... Na dat alle haren bij zijn ogen weg waren knapte het snel op. Helaas heeft is hij 2 jaar geleden met de winter ineens dood gegaan...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 13:28

Citaat:
[foto]
Dit was mijn Teddy Widder konijntje Johnny. Hier had ik hem net en hij had net een flinke knip en borstelbeurt ondergaan. Meneertje zat onder de klitten en had ontstoken oogjes... Na dat alle haren bij zijn ogen weg waren knapte het snel op. Helaas heeft is hij 2 jaar geleden met de winter ineens dood gegaan...

Wauw wat een mooie! Die arme schat.. :( Denk je er ook nog over na om een nieuwe te nemen of niet?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:47

Thanks, ik vond hem ook erg mooi en hij was zo lief. Ik neem geen nieuw konijntje. Nu vang ik cavia's op en heb ik een aantal fok en show cavia's...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:42

Misschien nog eens voor de duidelijkheid.
Dit konijn kwam van een showfokker. Dus de vacht wordt niet geknipt.. enkel goed geborsteld.
Afbeelding

Wij hebben haar direct geknipt.
Afbeelding

Waar denk je dat het konijn gelukkiger mee is?

Ik vind dat het verboden moest zijn om langharige konijnen te fokken, maar dat is mijn mening :).
We krijgen er tientallen per jaar binnen... allemaal vol klitten, vilt enzovoort. Alleen omdat er maar enkele mensen op de wereld ook de tijd en de zin hebben om zo'n dier twee keer per week goed te borstelen en elke drie maanden bij te knippen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 19:40

Ik vind idd dat als je teddy's neemt dat je wel goed moet nadenken waar je aan begint.

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:36

Hallo,
Sorry dat ik nu pas reageer, maar het leek me toch erg leuk om hier mee te kletsen :)

Zelf heb ik 2 Teddy dwerg konijntjes, Loena en Mickey.
2 voedsters en volgens de fokker is Loena de tante of de moeder van Mickey.
Ze zijn dikke vriendinnetjes, wat nog best speciaal is voor 2 voedsters.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:00

Ik heb er eentje, een gecastreerd rammetje van nu 6 jaar oud. In mijn profiel staat een foto van een paar jaar geleden... Zal eens nieuwe maken.

Stamper wordt om de 8 weken door mij geknipt. Ook ik vind dat het fokken van zulke konijntjes verboden zou moeten worden. Weet nog goed dat ze 6 jaar geleden als ideale kinderkonijntjes werden verkocht...

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:49

Naar mijn mening zou het fokken zeker niet verboden moeten worden,
maar ik ben het er wel mee eens dat het totaal geen ideale "kinder" konijntjes zijn.
Het karakter is natuurlijk fantastisch, maar inderdaad voor mensen zonder ervaring of enige kennis is het erg moeilijk om de vacht bij te houden zoals zou moeten.

Edit: nog even mijn mening over het knippen.
Mijn konijnen knip ik alleen helemaal als het warme weer er weer aankomt.
Wel vind ik het heel belangrijk wekelijks de beharing rond de ogen bij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:58

Ik merk zeker aan mijn teddy's dat ze het fijn vinden als ze geknipt worden. Heb eentje verwaarloosd binengekregen, met zware oogonsteking. En drachtig... Gelukkig zijn de baby's goed terecht gekomen. Bij vrienden bij mij. En worden ze goed verzorgd.

En oogontsteking was gelukkig ook snel over dankzij zalf, die ik had gehaald bij de DA. En konijn gaat nu als korthaar door het leven :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:53

Simone_97 schreef:
Naar mijn mening zou het fokken zeker niet verboden moeten worden,
maar ik ben het er wel mee eens dat het totaal geen ideale "kinder" konijntjes zijn.

Probleem is dat fokkers ze omschrijven in hun advertenties als:
'teddy widder heeft een vriendelijk karakter .zijn aanhankelijk en worden graag geknuffelt.en zeer geschikt voor kinderen.'

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 09:08

Ik heb gisteren mijn teddy's geknipt rond de ogen, heerlijk om te zien dat ze ook oogjes hebben :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:37

Nou een paar dagen geleden zei ik nog dat ik geen konijn meer zou nemen. Nou heb ik toch weer een teddy widder en een teddy dwerg kruising. Beide zijn mannen en ze worden gecastreerd. Als ze dan zover zijn krijgen ze een meisje. De teddy widder is 14 maand en zwaar verwaarloosd ( mijn zusje heeft en topic over hem lopen, samen met een skinny cavia) en het teddy kruisingkje is bijna 5 weekjes. Veel te jong bij mams weg maar moest met spoed... zal later even foto's plaatsen van ze....