pups en stroomkabels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

pups en stroomkabels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 14:57

Als alles bevalt gaan we woensdag een pup ophalen en we zijn dan ook druk bezig om het huis puppy proof te maken. Nu lukt het opzich prima om dit te realiseren maar ik zit met 1 ding toch in mijn maag.. en dat zijn de stroomkabels. Het zou natuurlijk niet leuk zijn al hij een kabel door bijt maar de eventuele gevolgen daar van zijn natuurlijk afschuwelijk.

De kabels wegleggen gaat heel lastig, we hebben extreem veel kabels en echt weggewerkt zijn ze nog niet. We wonen nog maar een tijdje in dit huis en mijn vader heeft nog geen tijd gehad voor dit klusje. Het wegleggen van kabels is ook lastig omdat de stopcontacten allemaal laag zitten.

Dus wie heeft de gouden tip om toch redelijke zekerheid te geven dat de pup veilig rond kan dartelen?

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:02

De mijne heeft inmiddels 2 lampen, een telefoonadapter, de computerkabel en het stofzuigersnoer doorgebeten, dus aan mij heb je niet zo veel }>

Zonder gekheid, ik weet niet of je een bench gaat gebruiken, want die van mij zat daar in als ik even niet op kon letten. Verder is het een kwestie van heel attent blijven. Dat laatste is blijkbaar niet zo goed gelukt bij de huidige pup :+ (maar dat is dan ook wel echt een enorme draak), maar bij alle voorgaande is dat altijd goed gegaan. Op het moment dat ze stil zijn, zijn ze meestal iets aan het doen waar de baas minder blij van wordt...

Vjestagirl

Re: pups en stroomkabels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:06

Tijdelijk vasttapen met van dat hele sterke zwarte tape?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 15:21

Estera schreef:
De mijne heeft inmiddels 2 lampen, een telefoonadapter, de computerkabel en het stofzuigersnoer doorgebeten, dus aan mij heb je niet zo veel }>

Zonder gekheid, ik weet niet of je een bench gaat gebruiken, want die van mij zat daar in als ik even niet op kon letten. Verder is het een kwestie van heel attent blijven. Dat laatste is blijkbaar niet zo goed gelukt bij de huidige pup :+ (maar dat is dan ook wel echt een enorme draak), maar bij alle voorgaande is dat altijd goed gegaan. Op het moment dat ze stil zijn, zijn ze meestal iets aan het doen waar de baas minder blij van wordt...

Letten op de stille momenten dus :')
Ik heb een bench met daaraan een hek zodat hij een flinke ruimte heeft, inderdaad voor als we eventjes niet op kunnen letten. Ik ben gewoon zooo bang dat hij straks onder stroom komt te staan als we een keer niet goed genoeg opletten.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 15:21

Vjestagirl schreef:

Zullen ze daar niet door heen kunnen bijten? We hebben wel zwarte tape liggen, soortemet ducktape.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:27

Kun je de stekkers van apparaten en lampen etc die je toch overdags niet inschakelt niet uit het stopcontact halen?

Verder zou ik ervoor zorgen dat er genoeg ligt dat hij wél mag pakken, zorg dus dat er veel kauwbotjes en speeltjes beschikbaar zijn (maar hou er ook ééntje apart die speciaal moet blijven, voor tijdens de training).

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 15:33

Remy schreef:
Kun je de stekkers van apparaten en lampen etc die je toch overdags niet inschakelt niet uit het stopcontact halen?

Verder zou ik ervoor zorgen dat er genoeg ligt dat hij wél mag pakken, zorg dus dat er veel kauwbotjes en speeltjes beschikbaar zijn (maar hou er ook ééntje apart die speciaal moet blijven, voor tijdens de training).

O dat is wel een heel goed idee om ze er uit te halen! Dan hoeven we in ieder geval niet alles in de gaten te houden of de blokkeren. Het is de bedoeling om oneindig veel verschillende botjes te halen en aventoe te wisselen zodat het interessant blijft. Speelgoed hebben we ook al aardig veel en we gaan nog het ea bijkopen, waarschijnlijk ga ik een balletje en knuffel apart houden voor het trainen :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:52

Hier altijd gewoon goed in de gaten gehouden en als we dat niet kunnen in de bench. Botten kan je zoveel halen als je kan maar in het begin is alles interessant wat niet van hem is en vooral dat wat niet mag.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:54

Vjestagirl schreef:

Dan vind ik een bench toch diervriendelijker :+ :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:56

Tuinslang om de kabel heen?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 15:57

Shirley schreef:
Vjestagirl schreef:

Bokkers ook altijd, alles moet met de harde hand he :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:57

Remy schreef:

Dat is op zich best een goed idee, alleen kan de pup dan nog steeds op de snoeren knagen ..
Heb je geen mogelijkheid om de kabels in van die beschermgootjes te plaatsen ?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:59

Bij de ikea heb je kabel-bij-elkaar slangen, ideaal... ziet je er netjes uit en pup moet eerst door laag plastic heen.
Vooral heel veel zorgen voor diverse kauwstaven, kauwschoenen en botten.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 18:41

annebe schreef:
Bij de ikea heb je kabel-bij-elkaar slangen, ideaal... ziet je er netjes uit en pup moet eerst door laag plastic heen.

Oeh, zo een kabel klinkt wel ideaal! heten ze ook kabel-bij-elkaar slangen of? :D
Dat hij een keertje knaagt vind ik niet zo erg en het zal hoogst waarschijnlijk wel een keer gaan gebeuren maar als hij eerst ergens doorheen moet is het al wel 10 keer veiliger!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:01

Shirley schreef:
Vjestagirl schreef:

_O- _O- _O-

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:09

Wispeltuur schreef:
annebe schreef:

Oeh, zo een kabel klinkt wel ideaal! heten ze ook kabel-bij-elkaar slangen of? :D
Dat hij een keertje knaagt vind ik niet zo erg en het zal hoogst waarschijnlijk wel een keer gaan gebeuren maar als hij eerst ergens doorheen moet is het al wel 10 keer veiliger!

Of een kabel nu verpakt zit, of niet er wordt net zo hard aan gebeten hoor :D :D Beter is om de pup gewoon in de gaten te houden, of in een afgesloten veilige ruimte (Bench) te zetten als je niet thuis bent.
Slopen doen ze toch wel, en spullen opruimen :P