Pup 6½ maand, loops? ontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Pup 6½ maand, loops? ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 00:07

:wave: ,

Sinds 2 dagen is onze pup heel druk bezig met zich schoonhouden :D .
In haar deken in de bench toch kleine mini veegjes gevonden van eventuele loopsheid.
En haar dingetje is wat ik net zag, echt wel heel wat opgezwollen en lichtjes vurig.. net wat
roder.

Ik heb niet eerder naar het dingetje gekeken :D en vraag me toch af, of ze lichtjes al wat loops is.
Of dat ze misschien een ontsteking daar heeft?

Na heel hard googlen en googlen, hebben honden dit meer dat het wat gezwollen is en wat vurig.
Mijn andere hond heeft dit niet, dus wou toch kijken wat voor reacties ik hier krijg.... die mij misschien
wat gerust kunnen stellen.....

Anders maandag maar even langs de DA voor de zekerheid :D

En aan de andere kant, is ze wel al beetje loops. Dan word het kleine prinsesje volwassen! *\o/*

Jessix

Re: Pup 6½ maand, loops? ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:10

Vurig en warm mag het niet zijn. Dat wijst inderdaad op ontsteking of op z'n minst irritatie. Loops zijn is goed mogelijk vanaf 6 maanden. De vulva is dan wel wat groter/dikker.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 00:13

Ja, het is idd wat dikker/gezwollen (wat is het juiste woord?)
en wat roder dan normaal. Ze lijkt er geen last van te hebben.

Ze speelt rent vliegt alsnog het hele huis door....

Ik had werkelijk geen FLAUW idee dat honden zo snel al loops kunnen worden....
Net echt een mini spatje gevonden in haar deken..

Kan dit te maken hebben dat ze veel met andere (volwassen/pups, zowel teefjes al reuen!) te maken krijgt? dagelijks? enkele keren per dag?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:41

ik denk niet dat je, je heel erg druk om hoeft te maken.. mijn jonge teef is net 3 dgn van haar loopsheid af en als die loops begint te worden is het net een grote aardbei.
het begint meestal met wat bruinig druppeltjes tegen de tijd dat het wat waterig rood wordt dan zal de vulva ook wat opzetten en de temperatuur van de hond stijgt, haar vulva zal ook wat warmer aan kunnen voelen maar ook dat is per hond verschillend.
ze zal er nog aan moeten wennen en dat ze eraan likt om de boel schoon te houden is alleen maar goed.
mijn ene teef was bij 5 mnd al voor het eerst loops en mijn andere teefje pas bij 9 mnd voor het eerst. en dan heb ik nog een chihuahua teefje die pas bij 1 jaar voor het eerst loops was.
ook dat is per hond verschillend.
wat ik nog wel even wilde zeggen is dat de vulva wel opgezwollen blijft totdat de loopsheid bijna over zal zijn..
mocht je het echt niet vertrouwen kun je altijd maandag de dierenarts even bellen en je vraag stellen.
maar ik denk dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken, het is de eerste loopsheid en dat is altijd een beetje gek.
ik kan er ook helemaal naast zitten hoor en dat er misschien toch wat aan het ontsteken is, maar uit eigen ervaring denk ik haast van niet.
succes TS.
je hebt tegenwoordig hele leuke onderbroekjes voor loopse teefjes hihi een optie misschien zodat je huis niet onder het bloed komt te zitten.
inleg kruisje erin doen en een aantal keer per dag verschonen haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:51

Klinkt inderdaad als loopsheid :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:30

idd zeer waarschijnlijk loops, vast een hondje van een klein ras? dan is 6.5 maand nl wel een vrij normale leeftijd (grote rassen worden later loops)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:40

Mijn pup was ook al vroeg loopt +/- 7 maanden en is een klein hondje.
Het is wat dikker/opgezwollen en ze likken er inderdaad voordurend aan, je zou het wel moeten kunnen zien als je erop let.
Anders even naar de DA gaan.