Met mijn handen in het haar, wat te doen.... (ratten)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Met mijn handen in het haar, wat te doen.... (ratten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 10:51

Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen.. Ik heb een royal suite waarvan de vrouwtjes gescheiden zijn van de mannetjes. Vrouwtjes zitten op de bovenste verdieping en mijn 2 mannen zitten onder. Het idee was om de mannen te laten castreren zodat ze met zn allen bij elkaar konden. Helaas durf ik dit niet echt meer aan omdat ik een van mijn ratjes ben verloren aan een operatie tegen een tumor.

Nu werd ik gister wakker, hebben de vrouwtjes een gat in mijn onderbak geknaagd!!! (omdat ze naar de mannen willen uiteraard)
En nu vanochtend... ja hoor de andere kant!!! Ik baal als een stekker want dit kan zo echt niet langer. Ik heb heel veel geld gestoken in deze kooi en nu dit. |(

Ze omdraaien heb ik al geprobeerd, maar dat doen ze het wel op een andere manier. Ze in een aparte kooi doen gaat ook niet werken want daar heb ik geen plek voor. (heb vorige week net mijn oude kooi weggegeven ivm verhuizing)

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!!

Pluttersput

Re: Met mijn handen in het haar, wat te doen.... (ratten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:54

Toch de mannen castreren. Een operatie voor een tumor is heel iets anders dan ze laten casteren. Ik heb hier alle 3 mijn mannen laten castreren, en ging super. Zitten met zijn alle bij de vrouwtjes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:54

Zorgen dat ze niet kunnen knagen..
En anders toch apart zetten. En ze zijn al bij de mannen geweest? Dan heb je ook nog kans op kleintjes.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 10:59

quera schreef:
Zorgen dat ze niet kunnen knagen..
En anders toch apart zetten. En ze zijn al bij de mannen geweest? Dan heb je ook nog kans op kleintjes.

Nee want onder die bak zitten nog tralies dus daar kunnen ze nog niet doorheen. maar die tralies zijn aardig groot dus als ze blijven knagen kunnen ze er wel doorheen.

Apart zetten is echt niet mogelijk. Ik heb een ontzettend grote kooi en een kooi erbij gaat gewoon niet passen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:02

Toch voor castratie gaan (gas narcose). Tijdelijk kan je kijken of je ergens een metalen onderbak/ plaat of metalen hoekjes kan gebruiken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:03

Een rat gaat niet zomaar door tralies heen :(:)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 11:05

quera schreef:
Een rat gaat niet zomaar door tralies heen :(:)

Oh ja wel hoor. :) een is er namelijk al een keer doorheen gegaan.
edit; ik weet niet niet of je de kooi kent, maar die heeft hele grote tralies waar je de onderbak op legt.
Laatst bijgewerkt door _Dribbel op 06-10-12 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:06

Een ijzeren plaat tussen de kooien doen anders?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 11:09

quera schreef:

Dat is inderdaad wel een idee. Dankje!

Maar als jullie zeggen dat een castratie weinig risico's met zich mee brengt, dan hebben ze natuurlijk wel veel meer ruimte met zn allen.
De 2 mannen zijn echt mijn grootste liefdes, als ik die kwijt raak aan zoiets, dan vergeef ik mezelf dat nooit!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:11

Maar waarschijnlijk raak je ze er niet aan kwijt ;) En denk eens aan de ruimte die je ze dan kan geven, en leuke vriendinnetjes! Ik zou doen wat het beste is voor mijn ratten :) Daarom heb ik die van mij toen ook laten casteren, konden ze gezellig met zijn alle bij elkaar.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 11:28

Pluttersput schreef:
Maar waarschijnlijk raak je ze er niet aan kwijt ;) En denk eens aan de ruimte die je ze dan kan geven, en leuke vriendinnetjes! Ik zou doen wat het beste is voor mijn ratten :) Daarom heb ik die van mij toen ook laten casteren, konden ze gezellig met zijn alle bij elkaar.

Dankjewel! Ik denk dat ik maar ga kijken om a.s. week gelijk een afspraak te maken.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:59

Ik zou of je mannen eruit halen of je vrouwen, of je mannen castreren en dan bij je vrouwen doen. Als je ze laat castreren, ga naar een juiste DA die het met gasnarcose doet dan is er niks aan de hand. Heb al veel ratten laten castreren, nooit fout gegaan. Als je ze na de castratie even in een duna(hamsterkooi) zet met lekker fleece, blijven ze lekker warm en kunnen ze ff uitzieken. Na castratie 4 tot 5 week wachten en dan kunnen ze bij je dames zonder dat je kleintjes krijgt. Als je geen ratjes kwijt wil of geen andere kooi erbij zou ik toch echt laten castreren. De mannen ruiken de vrouwen nu ook de hele tijd en das voor hun hormoontjes ook niet zo leuk.. en blijkbaar vinden je vrouwen de mannen ook wel interresant genoeg. Wist je dat er ook bevruchting door de tralies kan komen? tis zo gepiept.. ik zou echt je mannen laten castreren en ze dan lekker de gehele RS geven, hebben ze lekker de ruimte en jij hebt 1 groep, is denk ik de beste optie :j succes! (mocht je nog vragen hebben stuur me gerust een pb)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:46

_Dribbel schreef:
quera schreef:

Dat is inderdaad wel een idee. Dankje!

Maar als jullie zeggen dat een castratie weinig risico's met zich mee brengt, dan hebben ze natuurlijk wel veel meer ruimte met zn allen.
De 2 mannen zijn echt mijn grootste liefdes, als ik die kwijt raak aan zoiets, dan vergeef ik mezelf dat nooit!

Een narcose is áltijd een risico uiteraard. Maar als je dieren goed op gewicht zijn (dus ook niet te dik), gezond zijn en je een kundig DA hebt ben je natuurlijk al een heel eind. En dan kan je nog veeeel verder gaan door allerlei testjes en apparatuur etc.
Zoek gewoon naar een goede dierenarts waar je vertrouwen in hebt en die gewoon weet wat ie doet. Niet iedereen is bekend met ratten, al wordt het steeds beter. Een leidraad die ik standaard aanhield (net als bij konijnen; die ik zelf nog veel risicovoller vind) > Pas naar huis mits: Goed wakker, gegeten, gedronken, gekeuteld en goed zichzelf op temperatuur kunnen houden.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 14:04

Ik heb al eens een ratje laten castreren en heb ook zeker vertrouwen in mijn dierenarts.
Maar toch bang om ze te verliezen. Heel vervelend!

Ik heb nu een kooitje kunnen lenen waar ik zolang de mannen in kan houden. Voel me heel schuldig omdat ze nu minder ruimte hebben.
bah, echt niet leuk!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:07

_Dribbel schreef:
Ik heb al eens een ratje laten castreren en heb ook zeker vertrouwen in mijn dierenarts.
Maar toch bang om ze te verliezen. Heel vervelend!

Ik heb nu een kooitje kunnen lenen waar ik zolang de mannen in kan houden. Voel me heel schuldig omdat ze nu minder ruimte hebben.
bah, echt niet leuk!

Het is erger als je een onverwacht nestje hebt toch? Dus als tijdelijke oplossing zou ik me niet schuldig voelen.
En ik denk toch echt dat je ze moet laten castreren, ik snap heel goed dat je het eng vind. Overleg met de da of bel hem even op, misschien stelt dat je gerust? Ik heb ooit een hamster, jawel, een dwerghamster, laten opereren aan een tumor en dat is wel goed gegaan. Kun je nagaan op zon klein beestje. Hij heeft daarna nog zeker een half jaar geleefd!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:32

ook ik zou je aanraden om je mannen te laten castreren, als het echt geen optie is om er een kooi bij te nemen. Er zijn verschillende narcoseprotocollen... isofluraan (gas) is de veiligste... in principe zijn ze "gelijk" wakker als ze van het gas af komen... en mocht er geen mogelijkheid zijn voor gasnarcose, dan zou ik je willen aanraden om GEEN KETAMINE te laten gebruiken... dan zou je kunnen vragen om domitor... het grootste voordeel van domitor is dat er anti sedan gegeven kan worden als de operatie klaar is... en dat kan met ketamine niet...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:48

Bedankt voor jullie reacties! :)

Mijn DA doet het d.m.v. gasnarcose dus dat zit wel goed. Ik ga maandag gelijk bellen voor een afspraak.
Bedankt allemaal!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:30

sterkte! Gaat vast goedkomen! :)