Help hondje plast op kussen/vloerkleed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Help hondje plast op kussen/vloerkleed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 10:19

Ik ben op zoek naar tips om dit probleem hopelijk op te lossen.
Ik heb sinds een paar maand een hondje overgenomen van iemand, dit is via de fokker gegaan, dus de vorige eigenaren heb ik geen contact mee gehad. Het is in alle opzichten een prima hondje, netjes opgevoed, maar sinds een tijdje plast hij af en toe op zn eigen kussen, kussen van de andere hond en op mijn vloerkleed (mooi hoogpolig ding, dus absoluut niet handig). Vloerkleed ligt ondertussen bij een schoonmaakbedrijf en om eerlijk te zijn durf ik hem ook niet meer terugleggen, want ik gok dat hij binnen de paar dagen weer terug kan. Hij doet het niet dagelijks, maar toch 1x per week dan vind ik wat. Vanmorgen zei ik nog van he deze week amper wat gevonden, en ja hoor, kussen kon weer de wasmachine in. Ik heb geen idee waarom hij het doet, hij kan altijd buiten, vaak staat hij daar wat te koekeloeren en dan is hij een uurtje binnen en dan ligt het er weer. Wat me wel opvalt is dat de urine wel erg geconcentreerd is, beetje plakkerig en stinkt ontzettend, dus zowiezo vandaag even wat urine opvangen en kijken of er geen blaasontsteking of dergelijke inzit. Maar iemand enig idee waardoor dit zou komen? of tips hoe dit aan te pakken. Altijd schone honden gehad, dus hier weinig ervaring mee :+ . Geen idee of hij dit bij zn vorige eigenaars ook al deed en ik zit er ook niet op te wachten om er contact mee op te nemen en zij waarschijnlijk ook niet.

Iris82

Re: Help hondje plast op kussen/vloerkleed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:58

Is het veel of maar een paar druppels?
Is hij gecastreerd?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 11:18

Het is een gewoon plasje hoor, hij is inderdaad gecastreerd.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:23

Doen kleine hondjes wel vaker, chihuahua's bijv. staan er bekend om en is vrij lastig af te leren.
Zorgen dat je heel consequent bent in het uitlaten, dan verminder je de kans al. Laagpolige tapijtjes zijn minder populair om op te plassen (die zijn hier wel veilig).
En anders kun je kijken naar niet ideale maar wel tapijtbesparende oplossingen (kattenbak, je hebt ook van die honden dingen die gebruikt worden voor het krantzindelijk maken).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 11:57

urine nog even bekeken maar is volledig normaal, al is het wel heeeel erg geconcentreerd, maar dat zal wel aan het kleine buitenplasje liggen, want hij had een uurtje ervoor nog maar binnen geplasd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:39

als ik het goed begrijp laat je hem in je tuin en niet echt op straat uitlaten? Dat kan het probleem al zijn gezien het geconcentreerd zijn. Hij is in de tuin waarschijnlijk net zo zindelijk als in huis en probeerd het op te houden of wil zo graag weer naar binnen dat hij helemaal niet denkt aan behoefte doen buiten en als hij binnen is moet hij zo nodig dat het er toch echt uit moet.