Tips gezocht zindelijk maken pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Tips gezocht zindelijk maken pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 00:23

Wij hebben sinds een maand of 2 een pup erbij. Hartstikke lief beestje verder, alleen het zindelijk worden..
Vanaf dag 1 zijn we elke 1,5/2uur met hem gaan lopen, uitgebreid belonen als hij iets buiten deed, negeren als hij iets binnen deed.
Ging allemaal prima, en hij deed het netjes buiten! Ook wel binnen, maar in het begin hadden we zoiets van agg hij moet het nog leren..

Nu dus ons probleem..
Hij doet het nogsteeds gewoon buiten, maar ook binnen!

Laatst ben ik een aardig stuk met hem wezen lopen, netjes z'n plasje en poepje gedaan, we komen terug en binnen 10 min plast hij in huis..
Zonder een piepje of enige aankondiging.

Hij gaat er nu nog zo'n 7 á 8x per dag uit, krijgt alleen eten en water voor we gaan lopen, en doet z'n behoefte ook elke keer buiten. Maar vervolgens binnen ook nog een keer..

Zo sta ik dus ook gemiddeld 8 plasjes en 5 poepjes per dag op te ruimen! Begin dit onderhand behoorlijk zat te worden, aangezien hij elke keer niks aangeeft, en ook voldoende buiten komt..

Iemand enig idee hoe we dit probleem op kunnen lossen? Af en toe een ongelukje vind ik helemaal prima, maar van zo vaak in huis doen ben ik een beetje klaar mee onderhand :+

xRomana

Re: Tips gezocht zindelijk maken pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:28

Wat voor ras is het en wat voor geslacht?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 00:29

Het is een amerikaanse stafford en het is een reu :)Hij is nu bijna 4 maanden

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:32

heeft hij nog ballen ;D

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:33

O een reutje, kan even wat langer duren dan een teefje. Gewoon even de tijd geven, komt wel goed joh. Als hij piest in huis opruimen als hij uit zicht is (Dus hij moet dat niet zien want dat kan weer een vorm van aandacht zijn) niet boos worden, en lekker belonen als hij plast.

Oja wat ik mijn reuen aanleer, in een keer leegplassen. Dat markeren is helemaal nergens voor nodig.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:36

Vaker uit. Elk uur. Na elk slaapje, na elke keer spelen enzovoort.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:49

Ik zou hem er ook gewoon nog vaker uit doen. Als je hem voor dat je gaat lopen drinken geeft dan heb je inderdaad grote kans dat hij na het binnenkomen na een korte tijd weer moet plassen. Zou het drinken altijd tot zijn beschikking zetten en niet alleen voor het lopen. Desnoods voor de nacht even weghalen, dat kan geen kwaad. Ik heb 2 mechelaars tegelijktijdig zindelijk gemaakt en dat ging heel makkelijk. Ik deed ze heel veel eruit, in het begin elk kwartier wel en zo uitgebouwd. Ze hebben eigenlijk maar zelden tot nooit iets in huis gedaan, kan het samen op 1 hand tellen. Nu zijn ze dik 1,5 jaar en nog steeds moeten ze wel na het spelen en eten wat doen. Dus dat is op zich wel handig.
Ik heb nu wel vaste tijden maar als ze tussendoor wat onrustig doen dan laat ik ze wel uit voor de zekerheid.

Succes met je hond, gaat wel goed komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:13

xRomana schreef:
Oja wat ik mijn reuen aanleer, in een keer leegplassen. Dat markeren is helemaal nergens voor nodig.

Oh? Hoe pak je dat aan?

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:20

Inderdaad na het slapen, gelijk buiten zetten. Dan moeten ze bijna altijd.
Verder heb ik het gedaan met hele intensieve observatie (duurde een paar dagen) en toen snapte hij het.
Timing is cruciaal om hem iets te leren. Dus zodra hij plast (of als je denkt dat hij gaat plassen), oppakken en buiten neerzetten.
Net zo lang wachten tot hij het daar doet en hem dan de hemel in prijzen. Het gaat erom dat ze de link leggen.

Drinken zou ik wel 24/7 beschikbaar laten zijn.

Succes!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:22

Als eerste zou ik even de urine opvangen en controleren laten. Sommige pups kunnen blaasontsteking hebben wat erg vervelend is en waardoor ze steeds drang hebben.
Verder goed opletten. Lopen is vaak dat ze daarna al weer moeten, dan na het spelen, na het slapen, na het eten enz. Een pup markeert nu nog niet dat is gedrag wat pas veel later komt dus nog helemaal niet aan de orde. En trouwens heel normaal gedrag dus zou niet weten waarom je dat zou willen afleren. Of het moet heel extreem zijn.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 02:26

Ook wij hebben een amerikaanse stafford, reu en nu 5 jaar. Ook erg problemen mee gehad met het zindelijk maken. Uiteindelijk is het wel goed gekomen en wij hebben er een bench bij gebruikt. Dit hebben we verkleind zodat hij alleen een plekje in de bench heeft om op te liggen. Moest die plassen/poepen en de bench was dicht, dan ging die piepen en pakte we hem op om hem vervolgens buiten te zetten waar die gelijk ging plassen/poepen. Deed die het in huis dan werden we boos,tilden hem op om hem vervolgens buiten te zetten. Dit blijf je volhouden en uiteindelijk word die echt wel zindelijk ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 03:02

je hebt een pup van 4 maanden. Je verwacht veel en veel en veel te veel.
Water weghalen is NOT DONE. Een dier moet 24/7 toegang hebben tot water!

Een pup moet uit als ie geslapen heeft, gespeelt heeft, gegeten heeft. Naar buiten tot ie wat gedaan heeft, BRAAF, en weer naar binnen.
Boos worden heeft geen enkele zin. Met een beetje pech levert dat alleen op dat je hond zijn behoefte niet durft te doen als je erbij bent. En dan wordt het natuurlijk helemaal een probleem.

Een beetje meer begrip voor de hond graag, het is in principe gewoon een BABY.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 06:02

Wie zegt hier dat ts geen begrip heeft voor de hond? ze vraagt tenslotte alleen maar om tips.
Als mijn hond na een tijd ( en bij ons duurde het veeeel langer dan 4 maanden ) nog steeds in huis plast, jah dan word ik boos idd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:35

een pup heeft niks aan 1,5-2 uur lopen, bij een groot ras zelfs uit den boze ivm de heupen
zoveel minuten per weken oud

de hond moet vaker naar buiten zoals hier al aangegeven is, na het spelen, na het slapen,na het eten en drinken
je kan beter 8 x 10 min doen dan een uur gaan wandelen
denk dat je hiermee al het probleem verminder

niet laten zien als je het opruimt en na behoefte in huis meteen weer die 10 min naar buiten en belonen bij nog een eventuele behoefte

gewoon water laten staan, dier moet ten alle tijde kunnen drinken
boos worden heeft idd een averechts effect, diertje is idd nog een "baby"
zindelijk maken kost tijd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:40

Mijn pup is ook nog steeds niet helemaal zindelijk, maar het begint nu toch te komen. Ik straf het wel af als ik zie dat ze binnen wil gaan plassen. Ik ben niet héél streng, het is inderdaad nog maar een kind, maar ik zeg wel duidelijk "NEE!" en til haar op en zet d'r buiten. Ze mogen best weten dat het niet mag. Verder heb ik een tijdje met de bench gewerkt. Hun eigen slaapplek zullen ze minder snel bevuilen, dus als je je pup na het eten een half uurtje in de bench zet, daarna gaat wandelen, en daarna weer even laat slapen in de bench dan heeft ie snel genoeg door dat ie binnen niet meer kan plassen en zal ie zich buiten ook meteen leeg plassen.

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 07:46

wij hebben 2 boxers grootgebracht. De eerste heeft 1 keer wat in huis gedaan. Daarna NOOIT meer!
Direct goed straffen en ik liet hem in het begin alleen in de mand zitten. (had een vrij grote mand en kon er ook niet zo makkelijk zelf uitklimmen :) Dus zodra hij begon te draaien en te zoeken oppakken en naar buiten en beste steeds op dezelfde plek. Als ze wat deed direct overmatig belonen.! *\o/*
Onze tweede heeft nooit wat in huis gedaan! Nu ruim 11 jaar oud als je haar 's avonds niet even om een uur of 8 laat plassen heeft ze wel eens een ongelukje Maar dat komt omdat ze zo oud is (voor een boxer) dus dit vind ik minder erg

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:15

Tos240 schreef:
Direct goed straffen en ik liet hem in het begin alleen in de mand zitten.

jij bent niet wijs :oo

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:23

Ojajoh schreef:
Tos240 schreef:
Direct goed straffen en ik liet hem in het begin alleen in de mand zitten.

jij bent niet wijs :oo

Dat zijn er wel meer niet in dit topic :n

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:32

Verbaas me ook over vele uitspraken. Sneu voor de betreffende puppen. Hier nog nooit problemen gehad. Altijd snel zindelijk zonder dwang maar door kijken naar de hond. Water weg halen ook nooit gedaan. Het is de eerste week een beetje werk maar heb je later zoveel voor terug.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:43

Mijn teef was pas met 6maanden zindelijk...
Ze dronk teveel (uit speelsheid), en als ik haar had uitgelaten lagen er binnen een kwartier alweer 4 grote plassen. Ik heb haar nooit minder water gegeven, wel haalden we het om 9u 's avonds weg waarna ze om half 6 weer werd uitgelaten en water kreeg. Vanaf toen is ze pas zindelijk geworden.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:49

Over het al gemeen kunnen honden pas vanaf 6 maanden hun sluitspieren onder conctrole houden en voor die tijd is het opletten en er heel snel bij zijn. Ik zou ook niet lang gaan lopen met zo'n pup.Gewoon naar buiten,plassen en evt poepen en weer naar binnen.Op een gegeven moment hebben ze een soort ritme en dan kan je de tijd tussen de uitlaat beurten steeds een beetje langer laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:04

Ik heb met mijn puppewup kranten overal neergelegd (in 't begin zó overal dat het onmogelijk was om het fout te doen) en hij was knap als ie het op een krant deed.
En elke keer, na het slapen, spelen, eten, drinken, even mee naar buiten genomen, en verder gewoon ook eigelijk overal mee heen. Ging reuze makkelijk, met 3 maanden was-ie zindelijk, nooit meer iets in huis gedaan.

@ Maureen: die van mij heeft ook ballen, maakt niks uit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:12

Ik vind dat je sowieso veel te lang loopt met zo'n ukje.
Vanaf de eerste dag 1,5 tot 2 uur is echt van de zotte.
Daar leren ze echt niet zindelijk van worden.
Beter veel vaker korte periodes naar buiten.
En van sommige reacties hier gaan echt mijn nekharen omhoog staan
Sneu voor de pupjes.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:24

Ik heb mijn keeshond pup van 11,5 week al zindelijk. Misschien maakt het uit dat mijn honden dag en nacht naar buiten kunnen als ze moeten. En dat puppel het "afkijkt" van mijn oudere. Met erg slecht weer doet ze het wel voor de achterdeur, daar ligt beton dus is zo schoon.

Dit is mijn 4e pup, en daarvan is er maar 1 die ik heel slecht zindelijk gekregen heb. Dat was een kruising basset. Dat was een drama.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:31

Lezen dames.
TS loopt elke 1,5 uur à 2 uur met de pup.
Oftewel... Elke 2 uur ff poep en plasrondje.
Niet dat ze zo lang loopt op een dag!