Kat maakt lelijke val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShiningStar1

Kat maakt lelijke val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:32

Mijn kat wou eens testen of hij van op zijn krabpaal op de kast kon. We dachten ja misschien lukt het toch.

Maar nee hoor. Hij sprong, lag mijn voorkant op de kast maar had geen grip om de rest van zijn lijf er mee op te krijgen. En hij dus recht naar beneden gevallen. Alles is in een fractie van een seconde gebeurd dus toen ik hem wou helpen was hij al gevallen.

Zijn staart hing er maar raar bij ;(. Nu zit hij onder mijn bed. Schrik of shock?
Ik kan hem niet pakken en ook niet lokken.

Alleen die staart, ik maak me zorgen omdat die daar maar hing. Zou het van de schrik zijn? Of zou hij geraakt zijn?
We gaan het wel in het oog houden maar hij wil nu even niet onder het bed vandaan komen.

Oh ik maak me zorgen, mijn lieve kleine man :(:)

ijspeert

Re: Kat maakt lelijke val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:34

Laat hem even tot rust komen en probeer hem dan te lokken en dan kun je hem nakijken of hij iets heeft

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:34

Katten hebben de eigenschap om de meest vreemde sprongen en vallen met slechts lichte of helemaal geen schrammetjes te door staan..
Ik zou m even een uurtje of 3 met rust laten en m dan als de schrik er een beetje af is eens goed bekijken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:36

:(:) Ahh

Ik zou hem toch even onder het bed uit halen. Stel er is iets gebroken, dan kun je beter zo snel mogelijk erbij zijn en ermee naar de dierenarts. Hoe langer er bijvoorbeeld een zenuw klem zit, hoe groter de kans dat ie er iets aan over houdt.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:37

Dat was ik ook aan het denken.. Kga is even snel kijken

Edt: Hij lag in de kast nu. Zijn staart staat normaal recht omhoog, nu hangt hij er maar aan. Hij kwispelt er nog wel mee..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:45

Ik zou hem toch ook wel even willen bekijken inderdaad! Als er wat recht gezet moet worden, dan liever z.s.m. maar, zeker gezien het ook al vrijdagmiddag is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:47

Als je het niet vertrouwd dan vandaag nog even een afspraak maken met de dierenarts.
Hij is niet de eerste die zijn staart zou breken door een stomme val.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:47

We hebben hem bekijken en al gebeld naar de DA. Hij is niet gebroken want je kan er zo aankomen. DA raadde om nog af te wachten.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:18

Bij ons is er ooit een kat met haar staart vast komen te zitten tussen een dichtslaande deur door de tocht in huis, zag er ook slecht uit, staartje hing naar beneden en bewoog niet, een paar uur later, was alles weer oké... Katten kunnen wel wat hebben...

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 15:21

Ja hier ook "paniek" voor niks :) Hij zit al weer achter zijn moeder aan en springt overal op en af. Was duidelijk een gevalletje van shock.

Wel wat nog in het oog houden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:25

Het zal dan de schrik wel zijn geweest.
Een shock was het niet. Een echte shock is namelijk levensbedreigend ;)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 15:32

Ah oké ;) Hij is wel een bangerik.. Ben écht blij dat ie niks heeft maar zo deed ie echt wel.. Zielenpoot :(:)