Hallo allemaal,
Inmiddels ben ik alweer een half jaar in het bezit van twee gerbil dames. De laatste tijd valt het me op dat ze zich ineens heel anders gedragen dan ze altijd deden. Ze eten veel meer dan ze deden, een bakje voer (half bakje vol gerrie gerbil) is nu na een dag al leeg terwijl ze daar eerst 2 á 3 dagen mee deden.
WC rollen werden altijd binnen 15 minuten versnipperd maar blijven nu onaangetast liggen. Kartonnen doosjes vind ik op de bodem van de bak weer terug, terwijl die altijd óf versnipperd werden óf er werd een lekker nestje in gemaakt.
Het vervelende is dat ze nu aan allerlei soorten ijzer beginnen te knagen, ijzerdraad waar dingen mee zijn opgehangen, het gaas van het deksel en het loopwiel.
Eerst deden ze dit nooit, nu doen ze er álles aan om bij het gaas te kunnen komen.
Voor de duidelijkheid: ze beschikken over voldoende karton, wc papiertjes, hooi, hout (wilg en appel), kokosnoot huisje, zandbadje, laddertjes, loopwiel, klimdingen en een dikke kartonnen koker. En als bodembedekking 1 pak chipsi + 1/3 pak supa soft.
Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen en hoe ik het op kan lossen?
Groetjes Ella