Mijn lieve Jackie moet onder het mes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Mijn lieve Jackie moet onder het mes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 19:28

Vandaag moest mijn Jackie naar de dierenarts voor een foto van haar pootje. Ze is een jaar geleden uit het raam gevallen en in eerste instantie was het gekneusd dachten ze, maar niks blijkt minder waar. Ze kon op haar poot lopen en speelde heel veel ermee. Rennen, vliegen, springen niks was te gek voor haar. Maar sinds een tijdje bleef ze maar last houden van haar pootje. Iedere keer omhoog houden en op een gegeven moment viel ze ons ook aan. Uiteindelijk hebben we een foto laten maken en nu blijkt dus dat haar middenhandsbeentjes gebroken zijn waardoor deze dus gaan slijten. Uiteindelijk kwamen me ouders dus voor 2 keuzes te staan. Of ze zou worden ingeslapen of ze gaan haar pootje voor een deel amputeren. We hebben dus voor het laatst gekozen omdat ze veel te jong is om ingeslapen te worden.

Ik vind het maar een raar idee dat mijn kattekind dus straks geen 4 pootjes meer heeft en ik een 3 potig zwart pareltje door het huis zie lopen. Maar het is wel het beste voor haar.

Littera

Re: Mijn lieve Jackie moet onder het mes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:49

Heftig!
Ze kunnen zichzelf echt heel goed redden op drie poten, als dat een troost is. Je kunt er op Youtube heel veel filmpjes van vinden en daar zie ik alleen maar heel gelukkige katten die zich compleet hebben aangepast.

Heel veel beterschap voor je kat! Ik duim dat de operatie goed gaat. Wat een sterk beestje moet dat zijn om een jaar lang met die poot rond te lopen!

purny

Re: Mijn lieve Jackie moet onder het mes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 21:41

Ja ik hoop het ook dank je. Ben aan de ene kant wel bang dat ze vooral in het begin aan de wond gaat zitten en dat ze meer stress heeft omdat ze al een hele stressgevoelige kat is. Maar aan de andere kant ben ik ook weer bang voor het begin, hoe ze het gaat ervaren.

Ze slaapt veel nu, krijgt wel pijnstilling per dag. We merken wel dat ze minder gaat doen. Het is en blijft mijn eigen zorgenkindje.