Zelf hebben we 8 katten die allemaal volwassen zijn en bovendien niet vrij buiten kunnen dus die mogelijkheid was direct uitgesloten.
Ik keek goed om me heen en ja hoor. Om te schuilen voor de regen zat hij onder mijn auto verstopt.
Waar wij wonen staan niet zo heel veel huizen en ik ken de katten in de buurt maar deze had ik nog nooit gezien.
Niettemin toch rondgevraagd maar niemand kent het diertje.
Ik heb wat eten neergezet en kattenmelk verdunt met water en de hummel viel er op aan!
De volgende dagen was hij niet te vinden maar zaterdagavond liep mijn man 's avonds laat bij de voordeur langs en had hij zich daar verschanst. Maar uit angst was hij weggerend en liet zich niet meer zien.
Zondag ook niet te vinden maar maandagavond zei mijn man; 'het kitten zit weer bij de voordeur'.
Heel voorzichtig ben ik hem weer wat eten en drinken gaan brengen. Hij was heel bang maar kon geen kant op en ik ben daarom niet te dichtbij gekomen om het niet nog banger te maken maar wel dicht genoeg bij zodat hij kon zien dat ik eten en drinken voor hem neerzette.
Gisterochtend zit ik in de keuken mij voor te bereiden voor een examen toen ik opeens een wat dof geluid tegen een keukenraam hoorde en in mijn ooghoek zag ik iets bewegen.
Het kitten keek me recht aan en zat klaaglijk te miauwen.
Dus maar weer met eten en drinken naar buiten maar zodra hij me zag kroop hij weg.
Toch liet hij zich gisteravond voorzichtig aanraken. Hij is bang en onzeker maar duidelijk wel mensen gewend en vind knuffelen heerlijk. Uit onzekerheid wil hij af en toe wel eens wat bijten of slaan maar je ziet in zijn ogen dat hij gewoon niet weet wat hij moet.
Maar ja, wat nu?
Wij hebben er al 8 en het is geen optie hem te houden hoe leuk hij ook is.
En dat zijn van die momenten dat ik zo boos kan worden dat mensen het klaarblijkelijk nog steeds heel normaal vinden om dieren zich ongebreideld voort te laten planten en vervolgens te dumpen
Waarom niet je verantwoording te nemen als diereneigenaar en je dieren castreren of steriliseren zodat er niet nóg meer komen.
Nu laten ze én een jonge hummel aan zijn lot over, én ze zadelen iemand anders op met de zorg voor hem

Hier wat foto's die vanmorgen zijn gemaakt.

Ik schat hem op een maand of 3. Hoe kunnen mensen nou zoiets doen? Ik kan hier zo verdrietig van worden.