Kitten gedumpt :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Kitten gedumpt :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:43

Vorige week donderdag was ik bij de paarden toen ik een klein piepje hoorde wat ik direct herkende als van een jong katje.
Zelf hebben we 8 katten die allemaal volwassen zijn en bovendien niet vrij buiten kunnen dus die mogelijkheid was direct uitgesloten.
Ik keek goed om me heen en ja hoor. Om te schuilen voor de regen zat hij onder mijn auto verstopt.

Waar wij wonen staan niet zo heel veel huizen en ik ken de katten in de buurt maar deze had ik nog nooit gezien.
Niettemin toch rondgevraagd maar niemand kent het diertje.

Ik heb wat eten neergezet en kattenmelk verdunt met water en de hummel viel er op aan!
De volgende dagen was hij niet te vinden maar zaterdagavond liep mijn man 's avonds laat bij de voordeur langs en had hij zich daar verschanst. Maar uit angst was hij weggerend en liet zich niet meer zien.
Zondag ook niet te vinden maar maandagavond zei mijn man; 'het kitten zit weer bij de voordeur'.
Heel voorzichtig ben ik hem weer wat eten en drinken gaan brengen. Hij was heel bang maar kon geen kant op en ik ben daarom niet te dichtbij gekomen om het niet nog banger te maken maar wel dicht genoeg bij zodat hij kon zien dat ik eten en drinken voor hem neerzette.

Gisterochtend zit ik in de keuken mij voor te bereiden voor een examen toen ik opeens een wat dof geluid tegen een keukenraam hoorde en in mijn ooghoek zag ik iets bewegen.
Het kitten keek me recht aan en zat klaaglijk te miauwen.
Dus maar weer met eten en drinken naar buiten maar zodra hij me zag kroop hij weg.
Toch liet hij zich gisteravond voorzichtig aanraken. Hij is bang en onzeker maar duidelijk wel mensen gewend en vind knuffelen heerlijk. Uit onzekerheid wil hij af en toe wel eens wat bijten of slaan maar je ziet in zijn ogen dat hij gewoon niet weet wat hij moet.

Maar ja, wat nu?
Wij hebben er al 8 en het is geen optie hem te houden hoe leuk hij ook is.
En dat zijn van die momenten dat ik zo boos kan worden dat mensen het klaarblijkelijk nog steeds heel normaal vinden om dieren zich ongebreideld voort te laten planten en vervolgens te dumpen :n
Waarom niet je verantwoording te nemen als diereneigenaar en je dieren castreren of steriliseren zodat er niet nóg meer komen.
Nu laten ze én een jonge hummel aan zijn lot over, én ze zadelen iemand anders op met de zorg voor hem :(

Hier wat foto's die vanmorgen zijn gemaakt.

Afbeelding Afbeelding

Ik schat hem op een maand of 3. Hoe kunnen mensen nou zoiets doen? Ik kan hier zo verdrietig van worden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:45

Weet je zeker dat hij geen eigenaar heeft? Beestje ziet er verder prima uit.

Neverhere

Re: Kitten gedumpt :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 10:46

Ja weet ik zeker. Zoals ik al schreef wonen wij maar tussen een paar huizen en niemand hier kent hem.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:48

Voor je een beslissing neemt eerst amivedi checken en naar de da laten checken op chip.

Bij 'kitten' dacht ik echt aan een hele kleine, maar deze ziet eruit alsof ie oud genoeg is om een baasje te hebben en buiten te mogen.

Misschien komt het diertje van 5 straten verder, je weet het niet en je kunt nou eenmaal niet aan iedereen vragen of iemand hem/haar kwijt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:49

Ik vind het wel voorbarig dat je zegt dat iemand m gedumpt heeft? Voor hetzelfde is ie verdwaalt en toevallig bij jullie terecht gekomen.
Misschien kun je een advertentie op bokt plaatsen om m te plaatsen, maar ik zou wel even kijken of hij niet vermist wordt oid.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:55

Hij is wel groot voor een maand of 3 hoor.. ik schat hem eerder op een half jaar en dat is een mooie leeftijd waarop een jonge kat voor het eerst naar buiten zou mogen. Misschien heeft hij wel een baas, maar is hij wat angstig omdat hij dus voor het eerst buiten komt? Hij ziet er iig goed en verzorgd uit, dus ik zou me persoonlijk niet teveel met de kat bemoeien, tenzij hij langere tijd blijft rondlopen en zijn toestand verslechterd.

Mijn kat was vroeger nl. ook een slet en gedroeg zich alsof hij nergens woonde en ging overal eten. Er waren zelf een aantal buren die voer buiten neer zetten voor de zwerfkatten, want 'hij was zo zielig'. Ik kan je vertellen, als eigenaar van de kat, ben je daar niet blij mee, zeker niet als ze bijv. een speciaal dieet volgen, maar je ze niet daarom binnen wilt opsluiten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:58

Ik schat die kat wel wat ouder in dan drie maanden hoor, ziet er inderdaad prima uit. Ik zou de dieremambulance bellen, zij staan ook in contact met Amivedi. Dan word de kat opgehaald en naar het asiel gebracht.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:06

Misschien dat de foto vertekent of hopelijk is het een 'hij', want ik vind het dier wel een typische bolling hebben als je naar de linkerfoto kijkt van buik naar heupjes..
Toch even doorzetten, pakken > in bench en laten checken op chip/naar asiel. Als hij zoveel 'knuffel/huisdier-potentie ' heeft dan moet ie niet te lang blijven zwerven. Zeker als je er echt van overtuigd bent dat ie niet uit de buurt komt.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 11:07

Ik kan er helaas geen volwassen kat naastzetten en weet dat foto's vertekenen maar deze is hooguit 3,5 maand en niet ouder. Mensen in onze buurt hebben niets met katten. Voor alle duidelijkheid, wij wonen in Duitsland op het platteland in een klein gehucht. Vandaar ook dat ik de buurtkatten ken en zeker weet dat hij niet gechipt zal zijn. Hier wordt geen geld uitgegeven aan katten.
Ik heb jarenlang katten verzorgd bij een manege hier in de buurt. Daar werden ze ook ieder jaar weer gedumpt. Ons kent ons hier en van de mensen die hier wonen zijn er 2 huizen waar ze katten hebben en die kennen hem niet. Andere buren en kennissen kennen hem ook niet. Als hij hier ergens geboren was had ik hem zeker eerder gezien en anders buurtgenoten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:10

Tja, wat wil je horen... Gewoon houden die kat? Maar dat gaat niet zeg je want je hebt er al acht. Dus dan is de enige andere optie: naar het asiel.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:18

Wij hebben net kittens van 12 weken oud (precies 3 maanden dus) en die zijn zoveel kleiner als deze, alleen de kop en uitstraling al. Ik kan me dus echt niet voorstellen, ook al vertekenen foto's, dat deze 3 - 3,5 maand is.

Ter vergelijking, op deze foto zijn ze 11 weken oud
Afbeelding

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:22

ranna schreef:
Ik kan er helaas geen volwassen kat naastzetten en weet dat foto's vertekenen maar deze is hooguit 3,5 maand en niet ouder. Mensen in onze buurt hebben niets met katten. Voor alle duidelijkheid, wij wonen in Duitsland op het platteland in een klein gehucht. Vandaar ook dat ik de buurtkatten ken en zeker weet dat hij niet gechipt zal zijn. Hier wordt geen geld uitgegeven aan katten.
Ik heb jarenlang katten verzorgd bij een manege hier in de buurt. Daar werden ze ook ieder jaar weer gedumpt. Ons kent ons hier en van de mensen die hier wonen zijn er 2 huizen waar ze katten hebben en die kennen hem niet. Andere buren en kennissen kennen hem ook niet. Als hij hier ergens geboren was had ik hem zeker eerder gezien en anders buurtgenoten.

Is er DL geen instantie hiervoor? Soort dierenbescherming ofzo?
En als je haar niet zelf wilt houden kun je dan niet in de omgeving vragen of iemand een kat wilt of anders hem/haar naar een asiel brengen.