Een maatje voor konijn Suusje! En niet zomaar eentje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Een maatje voor konijn Suusje! En niet zomaar eentje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:51

Een Thiranta konijn *\o/*

Mijn ouders hebben zich eindelijk overgegeven, een maatje voor mijn suusje is toch écht gezelliger!

Mijn pluisbeestie suusje
Afbeelding

Guusje is een voedster uit april, en bedoeld als maatje voor mijn teddy dwergje Suusje (ram uit april).
Suusje moet nog even een bezoekje aan de dierenarts brengen deze week, dus ze zitten nu nog tijdelijk gescheiden. Alleen Suusje heeft al wel door dat er een vrouwtje in huis is hoor.. pfoe :+ hij zet zijn geur werkelijk overal uit en rent constant rondjes om plekken waar Guusje net is geweest :') Omdat dat dus niet zo'n succes was voor beide, staat Guusje nu in een andere kamer en komt alles hier weer een beetje tot rust.

Guusje is een echte Thiranta konijn met een oortattoe. Ze is nog redelijk licht voor haar ras! Het is echt een ge-wel-dig beest <3 Het lijkt me heel erg leuk om in de toekomst een keer een nestje met thiranta's te fokken. Het is nog een vrij onbekend ras in Nederland, dus dan moet ik eerst een ram vinden om te lenen, en me zelf natuurlijk even inlezen over fokken :)) Mijn ouders zijn in ieder geval helemaal om, en vinden konijnen opeens geweldig :')

Nouja, Guusje is in ieder geval echt een schatje, ze slaapt bij je op schoot en houd van een lekkere massage. Maar ze heeft een echt eigen karaktertje (net als Suusje) en houd er van om lekker door de woonkamer te rennen en dingen te ontdekken. Ze is gek op witlof, en ze neemt geen hap van een druif :') sterker nog, die gooit ze uit haar hok. Haha! Ik hoop nog heel wat jaren plezier met haar te beleven en hoop dat de koppeling goed verloopt :) Maar daar ga ik wel van uit, ze zijn allebei niet echt fel. Ik ga ze natuurlijk op een verantwoorde manier op een voor beide onbekende plek koppelen :Y)

Ze komen straks samen in de woonkamer te staan (ik heb een casita 120) en ze lopen eigenlijk altijd als we thuis zijn lekker rond! :D

Nouja, hier de foto's!

Lekker aaien in de buitenren waar de konijntjes in mogen bij warmer weer(gister was het best lekker!)
Afbeelding

Knap konijn gespot!
Afbeelding

Oogje
Afbeelding

Knuffelkonijn <3
Afbeelding

Even poseren op mijn bed, beest viel bijna in slaap :')
Afbeelding

Met de teddybeer
Afbeelding

We hebben hier te maken met een echt lui konijn :Y)
Afbeelding

Kiekeboe!
Afbeelding

En we gaan er maar weer bij liggen, wat is het leven toch zwaar..
Afbeelding

Nouja, ze kan ook wel actief zijn hoor! Hier hoort ze iets
Afbeelding

En zo staat ze er bij als ze genoeg gras gezien heeft, haha!
Afbeelding

Tot de volgende keer!

Wilawander

Re: Een maatje voor konijn Suusje! En niet zomaar eentje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:22

Leuk konijn. Maar voor een Thrianta is ze te licht van kleur en heeft ook niet de typische kop van een Thrianta ook mogen deze geen witte haren vertonen. Denk dat ze niet raszuiver is. Fok zelf met Thrianta's

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:23

Wat een mooi konijntje! En suusje vind ik echt geweldig met dat clippie in :')
Alleen die foto met die teddybeer....tja dat kan je ook apart opvatten zo hahahaha :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:27

Escada schreef:
Wat een mooi konijntje! En suusje vind ik echt geweldig met dat clippie in :')
Alleen die foto met die teddybeer....tja dat kan je ook apart opvatten zo hahahaha :+

Ik dacht precies hetzelfde. _O-

Mooie kleur! En je andere konijn is ook echt een plaatje!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:31

Hahaha, nu ik er nog een keer naar kijk zie ik m met die teddybeer :') hij was niet zo bedoeld.. :+

wilawander; Hmm.. ik vond haar ook al wat licht voor een thiranta, maarja. Ik ben geen fokker en ze is gewoon een gezelschapskonijntje, dus who cares, ik ben er heel blij mee :) Leuk dat je thiranta's fokt!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:34

Wauw zo'n lichte Thriantha heb ik inderdaad nog nooit gezien!
Maar ik dacht dus echt even dat het eerste konijn een voedster was he... :')

Als je thrianta's gaat fokken, dan wel volle graag. ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 22:32

Haha eigenlijk kloppen de namen ook niet, maar dat maakt het juist grappig :') Suusje heb ik al sinds mei, en nu kwam er een nieuwe bij en die werd eigenlijk al
meteen omgedoopt tot Guusje :')

Ach, een nestje lijkt me leuk maar er is nog niks zeker + ik heb geen ram + ze is nog te jong, dus wees niet bang. Ik ga niet "zomaar" een nestje fokken ;)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:34

Mooi konijn hoor!,
maareh die teddy foto is inderdaad heel fout :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:40

Tja omdat Thrianta's niet heel erg veel voorkomen dacht ik kun je beter zuivere fokken, kun je ze makkelijker kwijt. :j
En is gewoon leuk!

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:54

Wat een schatje <3

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:49

Haha ja ik wil geen nestje fokken als ik ze niet kwijt kan :+ al weet ik er in ieder geval al 3 - 4 te plaatsen.
Bestaan er ook lichte thiranta's? Die eigenlijk een "foutje" uit het nestje zijn?

We zijn nu bezig met het zindelijk maken, en het gaat al best goed! :) Vandaag heb ik de plasjes in de konijnenwc aangetroffen, dus ben trots op nijntje :))

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:14

Prachtig konijn, mooie kleur, sprekende stralende ogen <3 Wauwie !

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:03

Zo 1,2,3 zou ik niet zeggen dat het een thrianta is, maar ze is wel getatoeerd dat is opmerkelijk. Maar de kleur, de oren, de kop het klopt niet zeg maar.. Welk ander ras weet ik zo 1,2,3 even niet, heb je haar rechtstreeks van een fokker?
Zo licht heb ik ze nog nooit gezien, een tijdje terug had ik een aantal Thrianta's in de opvang ze zijn echt diep oranje heel bijzonder.
Ik zou zelf niet voor eenmalig een nestje gaan, ik heb jaarlijks veel raskonijnen in de opvang, er zijn er al veel en wil je het serieus doen moet je aangesloten zijn bij een vereniging etc. en dan moet je de konijnen straks na het koppelen uit elkaar trekken. Konijntje heeft er verder geen baat bij :)

Even een tip een Casita 120 is zonder ren veel te klein om 2 konijnen in op te sluiten :) Je moet echt uitgaan van een minimale oppervlakte van 2m2 dag en nacht op 1 oppervlakte. Dus iets van een ruimte van 2 x 1 meter bijvoorbeeld. Vaak best lastig in huis te realiseren, maar anders kan je ze beter buiten huisvesten.

En dan natuurlijk nog even over de konijnen, wat zijn ze leuk <3
Guusje lijkt mij een nieuwsgierig dametje :D
Laatst bijgewerkt door Faniek op 04-10-12 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:05

Leuke foto's !
Die teddy beer, ziet er verkeerd uit :') _O-

Sorry....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:17

0152141488 schreef:
Leuke foto's !
Die teddy beer, ziet er verkeerd uit :') _O-

Sorry....

Was ook het eerste wat ik dacht :')

Maar leuk konijntje hoor! Veel plezier ervan!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:33

Ik weet niet of er ook "foutje" Thrianta's bestaan...

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:40

xRomana schreef:
Arme konijnen.....

:?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:51

Wat een ontzettend leuk konijnenmeisje! Hopelijk worden ze samen heel gelukkig :D

Ze doet me erg denken aan het ras klein zilver in de kleur midden geel. Zeker ook vanwege haar witte buik terwijl een Thrianta eigenlijk egaal oranje/rood hoort te zijn. Zou gelijk verklaren waarom ze een tattoo in haar oren heeft staan. Maar dat maakt haar er zeker niet minder leuk op, veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:57

wat super dat je konijn toch een vriendinnetje mocht! echt hartstikke goed, konijnen moeten gezellig met een soortgenootje wonen, top! +:)+ nu hopen dat ze gelukkig worden met elkaar :)) ze zien er in ieder geval hartstikke leuk uit :))

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:06

Zeker komen er kleurfouten voor bij de Thrianta ook fokken sommige fokkers met black and tan er in om de kleur te verbeteren.
Met dit konijn zou ik niet fokken ivm de kleur. Of ze raszuiver is betwijfel ik. Niet ras konijnen kan je namelijk ook tatoeëren dat zegt helemaal niks.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:54

Okee, dan is het toch geen echte thiranta denk ik :) ik heb haar gewoon via via gevonden.
En dan komt er ook geen nestje denk ik!

Over de ruimte die ze hebben, hou er wel rekening mee dat ze voornamelijk los lopen door het huis. Alles is konijnproef gemaakt (alle kabeltjes zijn in van die speciale hoesjes gedaan) en er zijn ook mandjes waar ze in gaan liggen enzo. Mijn moeder is altijd om 1 uur thuis, en dan mogen ze uit hun hokje :)) en meestal laat ik ze 's ochtends ook even de pootjes strekken, en dan krijgen ze daarna brokjes en groente. Ook heb ik buiten een grote ren, waar ze als het weer het toelaat in kunnen. En ze kunnen ook nog los buiten lopen omdat er gaas overal om de tuin staat.
Ik denk persoonlijk dat mijn twee konijntjes het nog niet zo heel slecht hebben hoor, haha. Over buiten huisvesten hebben we gedacht, maar omdat we juist de gezelligheid van de konijntjes die binnen rondlopen, op de bank springen, dan gaan missen, hebben we ze toch binnen! Ze horen echt bij ons gezin :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:33

Ik zeg niet dat je konijntjes het slecht hebben, ik zeg alleen dat de ruimte zo enorm beperkt is als ze opgesloten zitten dat ik me kan voorstellen dat het flink wrijving kan veroorzaken. Ook kan het wisselen van niet permanente ruimtes wrijving veroorzaken, omdat ze dan nieuwe rangordes willen bepalen.
Ze zitten altijd minimaal 1/3e tot 2/4e van 24 uur opgesloten en dat is echt lang zeker voor schemer en nachtactieve dieren. Op een stukje van postzegelformaat van net wat meer dan een halve vierkante meter. En deze dame is geen kleintje, ze is nog maar 4 maandjes oud dus gaat nog flink wat groter worden.. Bedenk dat als jullie een dagje uit gaan dat de konijnen dan de hele dag op zo'n beperkte ruimte zitten en wat er kan gebeuren aan escaleren.. Als ik met mijn vriend op een toilet word opgesloten zoveel uren zou dat ook niet goed gaan. Ik zie het gewoon zo vaak fout gaan dan denk ik kijk vanuit het konijn niet vanuit jezelf.
Voor jullie is het wellicht heel leuk in huis, maar geloof me voor de konijnen gaat ruimte boven binnen wonen en als er dan ook nog een zandbak gemaakt kan worden.. dan weet ik wel waar het konijn blijer is.
Ik zou zeggen doe je voordeel met deze informatie.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:55

Wat heeft ze een mooie kleur zeg, ik hoop dat ze heel gelukkig worden samen. Je ram is ook heel leuk :D vooral dat roze klipje in zijn haar!