Maar een paar weken geleden ben ik weer een week weggeweest en deze keer moest ze ergens anders logeren. Die mensen hebben zelf ook wat hamsters gehad, dus ik dacht dat het wel goed zat.
Toen ik thuiskwam, heb ik het beestje opgehaald, en de mensen zeiden tot mijn verbazing dat ze zo agressief was geweest.
Mijn hamstertje dat nog nooit naar me had gebeten, maakte een heel harde piep als ze dichtbij kwamen met een vinger en ze viel die vinger letterlijk aan. Ze greep hem vast en liet hem niet meer los, zette echt haar tanden erin, niet het 'knagen' dat wel eens voorkomt.
Ik dacht dat die mensen zich aanstelden, want ik kon me er geen voorstelling van maken, en ik dacht ergens dat het misschien aan de verandering van de omgeving lag.
Maar ze vertoont dit gedrag nog steeds. Ze is echt heel agressief en maakt die hoge piep regelmatig. Ik heb geprobeerd haar opnieuw tam te maken, maar als ik mijn hand in de kooi leg, vliegt ze er al op af en gaat ze er echt aan hangen, of er als een bezetene aan bijten aan alle kanten, alsof ze zichzelf verdedigt. Echt bang van me lijkt ze echter niet, want als ik in de buurt kom, klimt ze als vanouds tegen de wand op, naar het deurtje (dat zeg maar aan mijn kant zit), en ze is nog steeds heel nieuwsgierig.
Ik vind het gewoon niet leuk meer. Met het verschonen van de kooi is het een hel, voeren is al eng, ook al doe ik het met zo'n schepje, en ik kan haar er haast niet meer uithalen omdat ze me gaat bijten en van mijn hand af wil springen (en ik ben bang dat ik haar laat vallen als ze me bijt).
Ik heb geen idee wat er in die week gebeurd kan zijn en eigenlijk vind ik dat niet zo interessant, want ik wil liever vooruit kijken en het probleem oplossen. Ik wil mijn lieve hamstertje terug.
Is er iemand die toevallig tips of ervaringen heeft?

Als je ook maar in de buurt van de kooi kwam ging hij op z'n gatje zitten, pootjes omhoog en krijsen. Na enig aandringen gaf schoonpa toe dat hij af en toe overdag's even met zijn balpen over de tralies was gegaan om de hamster wakker te maken "want hij lag altijd te slapen" en dat vond hij niet gezellig....
Mijne is ook een rusje, ik hoop dat het met haar nog wel goedkomt!
Verder heeft hij echt wel z'n natje en droogje gehad, maar een hamster moet je gewoon niet telkens weer storen als hij in diepe slaap is. Bij Pimmetje mochten we niet eens meer in de buurt van de kooi komen, dat is met jouw hamstertje niet zo, dus ik ben ervan overtuigd dat het met geduld wel weer goed komt.