Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Sorry heb het even beter gelezen, dus 1/2 orka's jutten een andere op, die raakt verwond, en t is een ramp?
Weet je hoevaak mijn paard kreupel loopt doordat 'zijn maatje' hem een behoorlijke schop verkocht heeft...
Of begreip ik het probleem nu nog niet?
xSlvna schreef:Sorry heb het even beter gelezen, dus 1/2 orka's jutten een andere op, die raakt verwond, en t is een ramp?
Weet je hoevaak mijn paard kreupel loopt doordat 'zijn maatje' hem een behoorlijke schop verkocht heeft...
Maanon_ schreef:Heb je de foto's wel bekeken? Het is niet gewoon 'even gewond'.. Het kraakbeen is zichtbaar.. Dus nee, hoogstwaarschijnlijk begrijp je het probleem niet nee
Kaus schreef:xSlvna schreef:Sorry heb het even beter gelezen, dus 1/2 orka's jutten een andere op, die raakt verwond, en t is een ramp?
Maar moet jouw paard daarna nog hele dressuur/spring wedstrijden lopen?
Dat denk ik niet.
En dit laat je ook gewoon niet aan het publiek zien. Er zijn genoeg mensen die hier niet tegen komen.
Die wond zit bijna tot op het bot!
karin1985 schreef:Kaus schreef:Maar moet jouw paard daarna nog hele dressuur/spring wedstrijden lopen?
Dat denk ik niet.
En dit laat je ook gewoon niet aan het publiek zien. Er zijn genoeg mensen die hier niet tegen komen.
Die wond zit bijna tot op het bot!
Voor zover ik kan lezen heeft het dier geen show meer gedaan sinds het zich die beruchte avond terugtrok.
Deze foto`s zijn gemaakt door een klokkenluider, wat meestal wil zeggen iemand van binnen de organisatie en dus niet het publiek.
Ik ben ook van mening dat zo`n orka niet hierin thuishoort, maar ik neem aan dat de meeste niet bewust zijn gevangen om hier voor te dienen. Meestal zijn het opknappers net als morgan. En dat blijft toch een eeuwige discussie wat je daar mee doet. Maar als je ze toch zo houd zullen ze wel hun kost moeten verdienen want het zijn wel dure dieren om te houden en wie doet er tegenwoordig nog aan doneren (steeds minder). Voor niets gaat alleen de zon op..
Citaat:"Een orka die met een grote gapende wonde een show verzorgde in SeaWorld"
Citaat:It happened last week during a night show, seemingly during a major altercation involving Nakai, Keet, and Ike. It’s not clear if there was an aggressor or instigator, or if they all suddenly went after each other. In response to the altercation, Nakai split to the back pool. The onstage trainers, not realizing how badly injured he was, continued the show with the other whales. It was only when they called Nakai over later that night that they realized he was seriously hurt.
Citaat:Een woordvoerder van SeaWorld pareerde de kritiek door te stellen dat "geen enkel ander park meer bekommerd is om het fysieke, mentale en sociale welzijn van zijn dieren dan Seaworld". Nakai krijgt antibiotica toegediend en zwemt opnieuw samen met de andere orka's volgens het dierenpark. "Binnen een paar maanden is de kolos terug klaar om shows op te voeren", maakt de woordvoerder zich sterk.