Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WinSel schreef:Ik heb met hem een gehoorzaamheids cursus gedaan, maar ben hier voor gezakt.
Dona85 schreef:Het is natuurlijk simpel gezegd maar consequent zijn is wel heel belangrijk hoor! Ze weten zo bij wie ze wat wel en wat niet kunnen doen. Vind de tip van MirandaFuego ook een goeie, er zijn zat 'trainers' die ook aan huis willen komen en misschien kan je moeder daar beter mee weg.
Probeer het toch op te lossen met trainen, thuis, onderweg, cursus waar dan ook.
En niet alleen jij of je moeder, maar misschien dat ook je vader en broer daarin kunnen helpen.
En als nu echt niets wil helpen... (ik ben er zelf geen fan van!)
maar Ik ken mensen die zweren bij een 'stroomband' en die niets anders meer willen.
Let wel, je moet hier wel mee leren omgaan natuurlijk.
(zie ook sommige afleveringen van Cesar Milan)
WinSel schreef:Bedankt voor alle reacties, ik heb net met mijn moeder overlegt en we hebben besloten om een andere hondenschool aan te schrijven om te kijken of zij ons kunnen helpen.
Deze hondenschool gaat mijn tante heen met haar pup en heeft er een hele andere kijk op dan de hondenschool waar ik geweest ben.
Ik zal dan ook zeker mijn moeder mee nemen zodat zij ook dingen leert. De hond krijgt wel voldoende beweging, savonds krijgt hij nog een lange wandeling met mij of mijn broer.
Mijn moeder doet hem overdag, het enige probleem is gewoon dat het totaal niet leuk is om met hem te lopen omdat ie overal tegen blaft. Hij heeft wel door wanneer mijn moeder met hem loopt, dan loopt ie rustiger omdat zij niet snel loopt, maar dat blaffen houdt niet op...

WinSel schreef:Ik weet niet of dat mogelijk is, hij is natuurlijk al 4 jaar...
Hij blaft tegen alles wat ie buiten tegen komt en dat is best frustrerend als je op cursus bent.
Niet alleen voor mijzelf maar ook voor de andere
MirandaFuego schreef:Blaffen is gewoon af te leren met een commando.
@annepaardoes: Een stroomband wordt wel eens enkele keer gebruikt in uiterste noodzaak, als je het gedrag van je hond echt niet kunt doorbreken en het voor gevaarlijke situaties zorgt.
WinSel schreef:Stroomband doe ik zeker niet, waarom hij blaft ? Ja das een goeie...
Hij blaft naar mensen, naar honden, naar katten, naar blaadjes enz
Bang is het niet, want hij wil er juist op af...
Ik heb de hondenschool gemailt en hoop dat zij mij kunnen helpen
WinSel schreef:Maar mocht het uiteindelijk tot herplaatsen over gaan, dan moet ik wel 100% zeker weten dat hij goed terecht komt en dat is tegenwoordig best moeilijk
Prisca schreef:WinSel schreef:Maar mocht het uiteindelijk tot herplaatsen over gaan, dan moet ik wel 100% zeker weten dat hij goed terecht komt en dat is tegenwoordig best moeilijk
Wat is goed?. Denk als hij in het begin bij iemand komt die heeeel kort met hem is dat hij kans maakt. Hij moet n iet bij iemand komen die "lief" is maar bij iemand die consequent is en dat is soms niet altijd even "lief" maar wel erg effectief.
Als je het echt niet weet en alles erg onzeker is zou ik ook voor inslapen gaan is sneu maar je geeft hem wel de garantie dat hij het niet slechter krijgt.