Hond blijft slopen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doriine

Hond blijft slopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 11:05

We hebben 2 engelse staffords 1 van 2 jaar en die is super braaf en heeft als puppy wel gesloopt maar nu nergens meer last van.
En dan hebben we katie van 1,5 jaar.
Hele lieve sociale hond maar heeft al aardig wat gesloopt(en aardig is nog zacht uitgedrukt)
Ik ben redelijk veel thuis , werk alleen de avonden.
Als ik aan het werk ben gaan ze altijd naar de moeder van mijn ex een uurtje of 2 waardoor ze 3 a 4 uurtjes alleen thuis zijn.
Dus aandacht te kort hebben ze niet.
Ze gaan 3 x per dag een half uur uit.
En dan fietsen we ook nog elke dag zon half uur.
Ze zitten in de bench als ik ook maar even boodschappen ofzo moet doen(wat miss een half uurtje werk is) want katie sloopt werkelijk alles.
Ben al 3 bankstellen verder , mijn schoenenkast heeft ze flink opgeruimt ook hun loungebank heeft ze kapot gegeten.
al een stuk of 10 kussens die in de bench zit.
Ze doet het zelfs als ik even boven de was weg breng en de bench is gewoon open sloopt ze haar kussens.
Ik zit een beetje met de handen in mijn haar wat ik er nog aan kan doen.
Wil zo graag dat als ik weg ben dat ze lekker los kunnen lopen.
Wie heeft de gouden tip?

Groetjes

Floortje88

Re: Hond blijft slopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:07

Dus ze doet het alleen als je er niet bij bent?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 11:12

ja , ze doet het niet als ik beneden op de bank zit of bezig ben

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:15

oe ik lees even mee,
hier ook een sloper. inmiddels laat hij kussens, banken, stoelen en tafels met rust.
maar hij trekt alles waar eten in gezeten heeft helemaal aan gort.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:16

Ik denk dat je Katie veel meer beweging moet geven. 3x een half uurtje en een half uurtje naast de fiets lijkt me dan niet voldoende. Buiten adem is niet hetzelfde als "moe". Geef haar ook veel kauwspeelgoed. (maar eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat jullie dat al doen)

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 11:20

ze hebben kauwstaven liggen , bijtringen uit de puppytijd en hun eigen sok met bal waar ze mee mogen spelen en nog een flostouw en ga zo maar door haha alleen zijn mijn banken leuker denk ik. gaan ook elke dag wel even een balletje gooien maar dat bereken ik niet bij het wandelen. denk dat ze er zo een 2,5 uur per dag wel uit zijn en binnen en in de tuin ook vrijheid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:21

Hoe houd je haar mentaal bezig? Heeft ze een kong, doe je sport & spel met haar buiten?
Hoe heb je haar geleerd om alleen te zijn?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 11:23

we gaan vaak naar de plassen , speelt veel met andere honden en heeft natuurlijk haar vriendin luna omzich heen waardoor ze niet helemaal alleen is.We gaan vaak eigenlijk wel elke dag een balletje gooien en apporteren en noem het maar op
Als ik weg ben heb ik altijd de radio aan , en heb het opgebouwd met 10 min uit huis 20 min en ga zo maar door.. dacht dat het een periode zou zijn maar na 1,5 jaar ben ik het wel zat onderhand..

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 11:24

we hebben geen kong maar bijtringen

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:54

Het lijkt net als ze verlatingsangst heeft omdat ze het alleen doet als je er niet bij bent. sommige honden gaan janken andere slopen. dit hoeft het niet te zijn natuurlijk maar als dat het is dan moet je gewoon opnieuw met benchtraining beginnen met veel geduld. Het zo ook verveling kunnen zijn maar daar zijn wel spelletjes voor te kopen of zelf te maken.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:47

Mijn hond had hetzelfde, deed het alleen als ik er niet was. Begon dan aan me schoenen :( (verder nis ander)Ik heb hem toen een hele oude schoen gegeven met mijn geur en erin, toen bleef hij van mijn andere schoenen af.

Misschien dat dat hem gerust steld, iets geven waar jouw geur inzit, als je weg gaat?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:36

als hij het alleen doet als je er niet bent... waarom doe je hem dan die tijd niet in de bench??

daarnaast veeel meer geestelijk uit dagen, moe in het hoofd maken ipv rondje aan de fiets daar bouwen ze conditie mee op, worden ze lichamelijk enigzins wel moe van maar zo n jonge hond in het hoofd niet.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_sport/bezigheid

ga je elke dag op de zelfde plekken wandelen/fietsen?

als je weg gaat ook een kong vullen met lekkers, daar zijn ze wel een tijdje zoet mee ;)

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:57

ze zitten in de bench als ik weg ben , maar ze sloopt de benchkussens ook maar vind het zielig om ze op zo een plaat neer te leggen. kleedjes sloopt ze ook.
Nee ga elke dag andere routes met wandelen en fietsen zodat ze nieuwe indrukken hebben

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:05

Agossie schreef:
Ik denk dat je Katie veel meer beweging moet geven. 3x een half uurtje en een half uurtje naast de fiets lijkt me dan niet voldoende. Buiten adem is niet hetzelfde als "moe". Geef haar ook veel kauwspeelgoed. (maar eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat jullie dat al doen)

Denk niet dat beweging het antwoord is. Vind dit eerder verwend gedrag vooral omdat ze het doet als je er niet bent. Ze is gewend dat je er bent en anders is een ander er wel. Op het moment dat je er dus even NIET bent laat ze merken dat ze dat niet gewend is.

Verder wel veel kauwspeelgoed en zet haar maar meer in de Bench en laat haar ook eens alleen als je de deur uit bent. Een hond kan best alleen zijn en is ook goed ze moeten ook rusten en leren zichzelf te vermaken.

Een volwassen hond slaap gemiddeld 10 tot 13 uur voor een volwassen hond dit krijgt hij denk ik niet omdat er altijd wel iemand is.

Ik zie vaker bij honden waar mensen er de hele dag of delen er zijn veel meer vervelend gedrag dan honden waarvan de mensen een regelmatige manier werken dus er niet zijn. De hond weet gewoon wanneer het zijn tijd is en wanneer niet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:12

>;) ok...
een hond is een roedeldier dus hij vind het zowiso niet leuk als zijn baasje weg gaat.. dat het moet is een ander verhaal

dat je dat bij honden ziet waarvan de baasjes thuis zijn heeft niks met de hond maar alles met het baasje te maken. ik ben zo goed als heel de dag thuis, maar ook kunnen mijn honden gerust een halve dag alleen zitten. ze helpen mij overal bij en we zijn een echte
"roedel" zijn absoluut niet vervelend maar dat heeft te maken dat je ze opvoed en niet of ik wel of niet thuis ben

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:24

@essiesilly
Zijn ook vaak de mensen die idd op een adhd manier met een hond omgaan ze geven de hond geen rust waardoor ze gestort gedrag krijgen. Een hond moet leren zich zelf te vermaken en dat kan het beste door ze vanaf het begin af aan met regelmaat alleen te zetten in een vaste ruimte met eigen spullen. En niet door prikkels van buitenaf. Een Bench is dan ideaal of een kale gang.

En wat je zegt mensen voeden ze vaak niet meer op in een Bench is zielig enz.. Ik heb nu 2 honden als ik weg ben overdag zitten ze niet samen (gaan vechten zit in het ras) en nog met geen enkele van dit ras problemen gehad met alleen blijven. Ene zit in de keuken andere in de gang en slapen merendeel of liggen een botje te kauwen. Neem geen geblaf of gepiep waar en laten de post en andere zaken met rust. Train 2x per week en in het weekend vaak bos of strand.

Terwijl bij de buren de hele dag iemand thuis is 6 tot 9 x per dag hetzelfde blokje wordt gelopen nooit een keer in de auto mee naar het bos enz.. (auto komt nooit van zijn plek). Commando's worden niet correct en teveel gegeven en als ze een keer weg is breekt hij de tent af. Ze liggen inde tuin ook altijd vast aan de korte riem. Blijkt ook dat ze vaak slopen...tja niet zo raar.
Ik vraag me dan werkelijk af welke hond het beter heeft?.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:31

@essiesilly,

hoe betrek je de hond dan zo bij de roedel. en hoe helpen ze je?

hier een hond. die behoorlijk veel afwisselende dingen doet in een week. naar les, naast het paard.
op de heide, in het bos. dit buitenom zijn dagelijkse uitlaat rondes van 20 min 4x per dag.

als ik weg ga, word de hond uitgelaten (die 20 min) krijgt een kong en een kong wobler(ze zijn met z'n tweeen) gevuld met brokjes. radio aan, en het gordijn open.

en nog kom ik thuis met alles wat ook maar nijgt naar eetbaar iets, volledig uit elkaar getrokken en
afgekloven.

@ dortiiine

bijtringen zijn wat anders dan een kong bijvoorbeeld.
mijne doet niks met een buitring, bal of speeltje. maar met zijn kong is hij werkelijk druk in de weer

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:42

hoe een hond bij de roedel betrekken? nou heel simpel ;) heel de dag om je heen zijn, paarden rijden (meelopen) binnen zetten buiten zetten, overal gaan waar ik ga, dan nog lang wandelen fietsen enz. s avonds dichtbij je liggen naast de bank
mee in de auto, naar de winkels, mee naar werk etc
helpen met boodschappen uit pakken en helpen met paarden binnen buiten zetten etc.

maare zoals ik al zei, ze kunnen ook gerust alleen zijn hoor ;)

maar goed dit is nogal offtopic..

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:40

ik heb vanmiddag even 2 soort kongs gehaald en daar leverpastij in gegooid en ze zijn al heel de tijd zoet hahaha

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:44

Kong kan inderdaad helpen. Misschien een sport gaan zoeken met de hond zodat ze mentaal uitgedaagd word?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:45

ja wat voor een sport past bij een engelse stafford??

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:45

Doriine schreef:
ik heb vanmiddag even 2 soort kongs gehaald en daar leverpastij in gegooid en ze zijn al heel de tijd zoet hahaha

goed zo!! *\o/*

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:52

over een sport uit zoeken , katie is niet de aller slimste hond die we kennen haha. dus het moet niet te ingewikkeld zijn denk ik.

@ essiesilly bedankt voor de tip , heb nu echt geen hond aan allebei niet haha

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:02

Je zegt dat ze het ook al doet als je even naar boven bent.

Hoe doet de hond als je wel beneden bent maar even uit zicht? Loopt ze de hele tijd achter je aan, houdt ze je in de gaten, blijft ze rustig liggen?

Je zegt dat je 3x per dag een half uur loopt, een half uur fietst en dan in totaal dus nog een half uur balletje gooit? 2,5u in totaal klinkt misschien als veel, maar 2u per dag is voor mij echt het minimum wat een jonge, actieve hond gemiddeld zou moeten lopen op een dag. (Bedenk maar dat ie dan nog 22 uur binnen is)

Ik laat mijn hond vaak 2x per dag goed uit en soms de 3e wandeling een kwartiertje/half uurtje. Dan is hij veel meer voldaan dan 4x per dag een korte wandeling.
Ik loop dan bijvoorbeeld 's ochtends 1,5 à 2 uur en 's avonds ook zoiets. Zodat hij ook echt het gevoel heeft 'op reis' te zijn geweest en gewoon rustig wilt gaan liggen. Dan gaat hij ook gewoon zelf naar boven terwijl ik beneden ben. Iets wat hij niet doet als ik bijv. 4x drie kwartier loop. Dan blijft hij beneden, houdt me in de gaten etc.
Hij gaat ook mee de bus in naar vrienden of de stad of naast de fiets als ik op bezoek ga bij iemand. En als ik 3 kwartier ga fietsen, is hij even voldaan. Maar ga ik 3 kwartier fietsen, om bij bezoek aan te komen en vervolgens weer met de auto/bus terug te gaan, dan is hij dus echt wel moe.

Het gaat dus ook niet alleen om beweging, en ook niet om 1x in de week trainen, het gaat erom wat voor mentale prikkels de hond DAGELIJKS krijgt en ook weer de gelegenheid om die prikkels te verwerken (na een bezoek lekker op een botje kauwen of inderdaad een kongetje).