Mn kat in de boom!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Mn kat in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 23:18

Zondagochtend had ik hem voor het laatst gezien...
En toen hij vanavond weer niet aan kwam voor zn eten, ben ik me toch een klein beetje zorgen gaan maken.. Hij wil wel vaker eens een maaltijd overslaan, maar 3 achter elkaar? Nee!
Ik woon op een grote boerderij midden in het bos, dus hij kan natuurlijk naar hartelust rondstruinen en jagen. Geen directe paniek in ieder geval, maar wel reden om ven alle schuren en afsluitbare ruimtes even te checken. Helaas geen Funzi |( ..
Net vlak voor ik in bed wil stappen roep ik nog even zn naam uit mn raam en fluit. En daar hoor ik hem in de verte jammeren! Snel badjas aan en kaplaarzen aan en naar buiten. Terwijl ik zn naam bleef roepen kom ik steeds dichterbij en wordt zn miauw steeds klagelijker.. De arme stakker blijkt in een 8 meter hoge boom te zitten aan de rand van het bos en de oprit :oo .
Snel een ladder gehaald, maar met 3-4 meter kwam ik niet ver genoeg...

En nu... Weet ik even niet wat ik moet doen. Aan de ene kant denk ik dat ie er vanzelf uiteindelijk wel weer uit weet te komen.. Maar aan de andere kant zit ie zo hulpeloosbte miauwen als ie mn stem hoort, dat ik het liefste de brandweer bel om m eruit te halen. Maar op dit tijdstip zien ze me al aankomen 8)7 .. Denk dat ik geduldig even tot morgenvroeg moet wachten := .

Wie duimt er mee dat hij morgenvroeg gewoon weer voor de achterdeur staat?

Primavera

Re: Mn kat in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:20

Oh jee wat vervelend. Ik hoop voor je mee hoor!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:23

Wanneer je de dierenambulance belt kunnen zij je wat makkelijker in contact brengen met de brandweer. Komt ze echt wel voor hoor want als ie echt 8 meter hoog zit.... dat is nogal wat namelijk.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:32

Ach, arm diertje! Ik zou gewoon bellen, ze komen echt wel denk ik hoor :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:36

Ze komen wel ja, maar ik ben bang dat je daar flink voor in de buidel moet tasten.

Is er geen mogelijkheid om met de ladder zo hoog mogelijk in de boom te klimmen en dan in de boom zelf van tak tot tak te gaan. Vaak komen katten dan wel naar beneden, als er iemand in de buurt komt...

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:38

Nou meid, als hij al dik 24 uur in die boom zit mag je best wel een keer de brandweer bellen hoor, al is het om deze tijd... Ik ben zelf ook vrijwilliger bij de dierenambulance en heb het wel eens meegemaakt dat er een kat in het topje van een boom van zo'n 20m hoog zat... Brandweer erbij, die konden hem er niet uit halen agz de bodem niet stevig genoeg was voor de brandweerwagen. Als ze voorstellen om hem met de brandslang eruit te ''spuiten'' zodat ie naar beneden komt, niet doen ! Deden ze toen ook (toen de dierenambulance er niet bij was) en de kat ging, logisch, omhoog, en niet naar beneden... Uiteindelijk is deze kat gered door een bomenklimmer die er aan een tuig in is geklommen, normaal zagen zij de toppen van bomen af e.d. Veel succes ermee en sterkte vannacht !

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 23:54

De ladder komt niet eens in de buurt van de onderste tak van de boom..
Ik weet niet zeker of hij er al 24 uur in zit, hoop voor hem van niet!
Ik heb de ladder in ieder geval tegen de boom laten staan. Misschien kn ie er wat mee op zn (hopenlijke) route naar beneden..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:57

Ik zou sowieso nu niets meer ondernemen, daar is het te donker voor. Morgenochtend eerst maar eens kijken of ie er nog in zit, en dan verder kijken!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:01

Ergens een langere ladder vandaan zien te halen? Hebben het ook een keer gehad. Onze oudste poes was door een deur geglipt. Was nog nooit buiten geweest en is wrs in blinde paniek ook een boom in gevlucht. Op de 2e dag van zoeken ontdekten we haar ook hoog in een boom. Lange ladder er bij. Miste nog een halve meter, maar gelukkig kwam ze naar mijn hand toe gekropen en kon ik haar net bij haar vel pakken en verder omlaag 'trekken'. Ze heeft thuis de rest van de dag voor de kachel gelegen, koud en doodop.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 08:50

Hij is eruit!!!!

Hij heeft de hele nacht zitten jammeren.. Zo sneu.. Dus toen het een beetje licht begon te worden ben ik weer naar hem toe gelopen. Ik zag dat hij in het laagste punt van de tak zat, in het kommetje tegen de grote stam aan! Mijn ladder is lang genoeg om precies tot dat punt te komen! Maar helaas ook veel te zwaar om alleen zo hoog te tillen ;( . Dus kwam ik nog niet veel verder.
Mijn oprit is ook gedeelte fiets/wandelpad en 's ochtenda komen er veel mensen langs op weg maar hun werk. Dus ik heb besloten om op een voorbijganger te wachten.. Vanf half 7 tot 8 uur niemand langs gekomen! Pff de moed zonk me in mn schoenen..
Weer naar binnen gegaan.. En toen kwamen er twee busjes van het waterschap de oprit op gereden! Redding *\%/* .. Dus deze mannen hebben voor mij de ladder omhoog getild. Een van de mannen is toen omhoog geklommen.. Maar hij blijf op een ongrijpbare afstand miauwen en hij kon m dus niet pakken.. Dus ik die ladder opgeklomen.. Kroop hij gelijk in mn nek <3 ..

Eind goed, al goed!! Nu is ie lekker zn benen aan het strekken in het weiland nadat ie eerst een lekker bakje voer op heeft gegeten :D !

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:53

Gut nou gelukkig zeg! ik zou de hele nacht niet geslapen hebben.
Zo zie je maar weer dat mensen elkaar altijd wel willen helpen!!!
Arm katje

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:08

Wat een sufferd.. Hopen dat hij het niet weer flikt, wij hadden een kat die deed dat erg vaak, heel irritant!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:48

Fijn dat het goed afgelopen is +:)+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:00

Zie je wel, hij komt er wel uit, honger doet veel met een dier haha! Heel fijn dat het zo afgelopen is en dat je de brandweer niet nodig hebt gehad!

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:40

kleinvosje schreef:
Ze komen wel ja, maar ik ben bang dat je daar flink voor in de buidel moet tasten.

Is er geen mogelijkheid om met de ladder zo hoog mogelijk in de boom te klimmen en dan in de boom zelf van tak tot tak te gaan. Vaak komen katten dan wel naar beneden, als er iemand in de buurt komt...

Ik heb dit even opgezocht, ik heb meerdere antwoorden gezien waarin staat dat dit door de staat betaald wordt.. Omdat zulke kosten al bij de belasting inzitten..
Of is dit per gemeente verschillend o.i.d?