Ik was met mijn vriendin de hond aan het uitlaten, komt er ineens zo'n hond, zonder halsband aanlopen, die blijkbaar van niemand was.. Wij hadden 144 gebeld, en toen werden we doorgewezen naar de Centrale dierenambulance en die wees ons door naar Stichting Dierenlot ( dierenbescherming) hij was nu ergens anders en zou ons een belletje geven zodra hij kwam. Nou ja, wij even de hond losgelaten in de tuin, ik snel mijn hond thuis gebracht ( het hondje was bij m'n vriendin in de tuin ) en toen even water, brokjes en brood gegeven, en daarna met hem gespeeld. Toen kwam de dierenambulance eraan, en hebben het hondje opgehaald, we mochten ook nog even in de bus kijken naar een Vlaamse Gaai en 2 super schattige mini egeltjes Hij vond het echt goed dat we gebeld hadden
Fijn dat het hondje nu veilig is! En wat leuk dat jullie ook in de bus mochten kijken!
Heb ooit een soortgelijk verhaal meegemaakt, al had deze hond wel een baas en viel deze mijn hond een soort van aan....
xJorgx
Geplaatst: 01-10-12 19:46
Super kan het diertje of terug naar de oude baas op een nieuw bestaan opbouwen bij een leuk ander lief baasje
Ik ook een soortgelijk verhaal meegemaakt Alleen waren het er 2 en ligt er nu 1 van die 2 honden naast me op de bank en de andere is bij een collega van mijn vader.
Weet je wel zeker dat het hondje van niemand was ? Hier lopen ook regelmatige honden los maar 'die laten zichzelf uit' of terwijl die lopen gewoon van het erf af, weten precies waar ze hun behoeftes moeten doen en gaan we op huis aan. Niet de beste manier om honden te houden maar gebeurt hier regelmatig. En vaak denk ik dan ook oh daar loop een zwerfhond maar dat is dan niet het geval want dan komt het baasje pas na 10 minuten aan gewandeld.
Maar als het hondje echt van niemand was dat heb je super gehandeld.
Ja wij hebben echt aan iedereen in de buurt gekeken etc. werd ook geen naam geroepen of mensen die zochten. wij stonden wel 20 minuten in die straat en niemand gevonden, iedereen zei dat hij ze alleen volgde. Hij had ook geen chip( gecheckt door dierenbescherming ) en geen halsband, en ook niet gecastreerd. Zag er uit op een jong pupje.