Gecastreerd, de arme meid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Gecastreerd, de arme meid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:15

Vandaag is mijn mooie meisje gecastreerd en oh oh, ze is momenteel wel erg zielig. Ze hangt nu op de bank en is stil, maar ze kan oh zo zielig piepen.
En toch...., laat haar maar waar snel de enorme draak }> worden die ze normaal gesproken is. Baasje vind het maar niks dat ze zo rustig is.

Afbeelding

Ze is laparoscopisch gecastreerd, vanmiddag rond 14.00 uur en ze was het duidelijk niet eens met de verdoving. Daar heeft ze behoorlijk tegen gevochten en ze wilden haar al bijspuiten, maar dat hoefde gelukkig niet. Ben erg blij dat ik daar bij aanwezig was (heb het nog nooit anders gedaan), want dit hondje zou zonder de baas de toko afgebroken hebben. Rond 16.00 uur zaten we alweer in de auto en nu is ze dus wel erg zielig. Ze heeft helaas nog niet gedronken en van haar brokje wil ze ook nog niets weten. Nou doet deze hond normaliter alles voor haar brokjes, dus ze voelt zich echt nog niet goed.

De wondjes zijn erg klein en ik heb dan ook heel bewust gekozen voor deze methode. Het is nogal een wildebras en een springveer en zo zou de wondgenezing vanwege de grootte sneller zijn en minder risico op het opengaan van de wond.

Ik heb 1 teef hiervoor gehad, maar die is alweer een jaar of elf geleden gecastreerd. Kan me niet meer herinneren hoe zij zich voelde. Hoe hebben jullie teefjes zich gevoeld na de operatie?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:20

mijn reuen waren ook zo mieperig na hun castratie. Eten bood ik pas aan als ze zeker goed bij waren en dat mocht echt niet heel snel nadat ze geholpen waren. Wel maakte ik altijd dat ik extra pijnstilling in huis had. Ze moeten zeker rustig blijven maar ik durfde (persoonlijk, niet op advies van de DA) gerust een extra dosis pijnstilling te geven zodat ze pijnvrij waren. Door de narcose blevne ze toch wel rustig en anders is er altijd nog een kleine ruimte in huis of een bench o.i.d.
Ze waren het beiden zo vergeten. Heb ook nooit een kap op gehad ze gingen gewoon mee naar mijn slaapkamer en dan werd ik wel wakker als ze aan de hechtingen begonnen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:05

Ahhh beterschap. :(:)

Estera

Re: Gecastreerd, de arme meid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:26

Gisteravond wilde ze gelukkig alweer wat eten, dus de baas was weer gerustgesteld. Wat een mieperd was ze gisteren. Hoewel, ik dacht toch wel duidelijk te zien dat ze pijn had, dus helemaal een mieperd zal ze ook niet geweest zijn.

Ze heeft veel jeuk aan haar buik. Niet zozeer de hechtingen, als wel het hele gebied wat geschoren is. Begin het idee te krijgen dat ze misschien een reactie heeft op de betadine of zilverspray die ze gebruikt hebben. Hoop voor haar dat de jeuk snel wegtrekt.