Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 11:17

Ik weet niet of er al zo'n topic bestaat, kon niks vinden.
Het leek me wel leuk om een konijnen topic aan te maken.
Bijvoorbeeld foto's plaatsen van je konijn ,tips aan elkaar geven, of gewoon gezellig praten over konijnen.

Ik heb zelf vrijdag een konijntje gekocht, en heb daar veel reacties op gehad dat ze alleen zit zonder ander konijntje.
Ben ook wel benieuwd wie nog meer 1 konijn heeft.
Ik zit er wel aan te denken om er misschien 1 bij te nemen.

:D

Sweetgirl1

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:22

Ik heb een Belgisch Baard Konijn.
Is een vrouwtje en al 7 jaar oud.
Heb haar zelf gefokt, moeder is helaas op 7 jarige leeftijd op 2 Januari 2012 overleden

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 11:23

Sweetgirl1 schreef:
Ik heb een Belgisch Baard Konijn.
Is een vrouwtje en al 7 jaar oud.
Heb haar zelf gefokt, moeder is helaas op 7 jarige leeftijd op 2 Januari 2012 overleden

Dus nou zit zij ook alleen zegmaar? :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:28

Ja,, en kan niet met andere, wil ik ook niet aan doen en mag ook niet nieuw konijntje
Zat al vrij snel alleen omdat moeders weer een nestje kreeg, dr 6 broertjes/zusjes

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:31

Er is in het HK ook een topic over konijnen en cavia's!

Ik heb een zwarte castraat. Paar maanden geleden is de voedster overleden. En sinds gisteren heb ik er weer een voedster bij. (zitten nog niet samen want vind het jonkie nog te klein) Heb een Thrianta voedster erbij!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:33

Ik heb er 6, tuin vol en bank vol zeg maar. Van kleine dwergkruizing met obesitas tot een Lotharingenreus.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 11:54

pubelia schreef:
Er is in het HK ook een topic over konijnen en cavia's!

Ik heb een zwarte castraat. Paar maanden geleden is de voedster overleden. En sinds gisteren heb ik er weer een voedster bij. (zitten nog niet samen want vind het jonkie nog te klein) Heb een Thrianta voedster erbij!

Ooh Thrianta's zijn leuk! Wij hebben ook een nestje met Thrianta's op stage!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:55

Ik meld me! :D
Heb twee konijnen, een voedster en een gecastreerde ram.

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:50

Ik heb sinds een paar weken een konijntje, een dwergje maar ik weet niet precies van wat voor ras.
Hij komt (helaas) uit de dierenwinkel, achteraf een erg slechte keuze, maar dat is nou eenmaal zo.

Hij heet Cubi en is extreem klein en schattig.
Hij is heel nieuwsgierig en een echte waaghals, hij klimt heel graag.

Als hij oud genoeg is om geholpen te worden dan krijgt hij een vriendinnetje :)

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:04

Ik meld me ook :)

Ik heb 4 konijnen :) 3 komen er uit een opvang en de zwarte van een vriendin. Foto's en info over de konijntjes staan in mijn profiel.

Dit is ons hok: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2803_n.jpg
Linker hok is een drie hoog hok en als we thuis zijn mogen ze ook in de ren. Rechterhok is 2hoog hok inclusief nog een ren en als wij thuis zijn gaat de andere ren ook open.
Laatst bijgewerkt door xNadine op 01-10-12 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:05

Ik meld me ook :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:48

Sweetgirl1 schreef:
Ja,, en kan niet met andere, wil ik ook niet aan doen en mag ook niet nieuw konijntje
Zat al vrij snel alleen omdat moeders weer een nestje kreeg, dr 6 broertjes/zusjes

En hoe kom je erbij dat je konijn niet met andere kan?

Konijnen zijn groepsdieren en hebben dus een vriendje nodig!

@rainbowtrash: fijn, zo hoort het! :D

Ik ben alweer 3 jaar konijnloos!
Heb eens een groep verwaarloosde konijnen opgevangen, voedsters met een ram erbij én een cavia.. Allemaal zwanger, allemaal nesten.. Ontzettend veel konijnen had ik ineens := Allemaal baasjes voor gezorgd (uiteraard per twee weg :D) en uiteindelijk hield ik er 6 over. In een mooi groot buitenhok met een grote ren.
Omdat ik de cavia niet bij de konijnen wilde (te gevaarlijk en het zijn ander soort dieren) heb ik voor haar een vriendje erbij genomen.

Helaas kwam er myxomathose over de vloer en heb ik 5 konijntjes moeten laten inslapen.. Waaronder Frumel, mijn flessenkindje. Het grootste vechtertje ooit. Twee keer is zij dood gegaan. Ik mis haar nog steeds..

Afijn, ik had dus 1 konijn over. En omdat ik een konijn écht niet alleen ga laten zitten, heb ik haar kleinkinderen na een jaar weer teruggekocht! En had ik dus weer een groep van 4 :j

Omdat ik geen genoeg tijd meer had om het hok om de paar dagen schoon te kunnen maken vond ik een nieuw baasje voor ze eerlijker :j

Misschien wel leuk om te melden. Een konijntje van mij is overleden omdat zijn vriendje daarvoor was overleden en hij hem zo mistte (door dierenarts bevestigd). Hij raakte zo van slag dat hij niet meer at, hij verstoppingen en gas kreeg.
Konijnen kunnen zich dus zo hechten aan een vriendje en dat is zo fijn en mooi! Genoot ervan om die groep altijd samen te zien liggen en kloten <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:48

xNadine schreef:
Ik meld me ook :)

Ik heb 4 konijnen :) Foto's en info over de konijntjes staan in mijn profiel.

Dit is ons hok: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2803_n.jpg
Linker hok is een drie hoog hok en als we thuis zijn mogen ze ook in de ren. Rechterhok is 2hoog hok inclusief nog een ren en als wij thuis zijn gaat de andere ren ook open.

Mooi!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:49

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:52

Ik heb van iemand een konijn gehad die ze niet meer wilde hebben, ik heb er toen bij de konijnenopvang een vriendje bij gehaald. Sindsdien zitten ze hele dagen lekker dicht tegen elkaar aan!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:55

Ik heb vandaag trouwens een konijn meegenomen op straat. Arme beestje zat gewoon in de regen ergens op straat vlakbij een weg.. Naar huis gegaan en snel met mijn moeder terug gegaan, konijn gepakt (gelukkig had ik ervaring), die onwijs begon te gillen.
Naar de dierenarts gegaan voor een check en toen is ie daar gebleven.

Als niemand hem komt ophalen dan heb ik in ieder geval een mooi vriendje in de aanbieding voor mensjes waarvan hun konijntje alleen zit!!

Stiekem hoop ik dat niemand hem op komt halen, heb ik in ieder geval de zekerheid dat ie een goed tehuis gaat krijgen met vriendjes :P

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:59

Aahw hoe kunnen mensen het aan doen om gewoon een konijntje te dumpen :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:07

Ik weet niet of ze gedumpt is.. Misschien losgebroken? Al denk ik wel dat ze gedumpt is. Je moet je konijntje toch wel buiten hebben zien lopen en zitten?
Toen ik haar de tweede keer zag (toen ik terug kwam omdat ik de eerste keer met de scooter was en haar niet kon pakken) was ze ook ergens anders. Waren zat mensen bij die dat konijn maar gewoon lieten :n

Mijn moeder en ik zijn hier echt de dierenredders ofzo :+ Niemand doet gewoon wat voor de dieren :n Boeit ze niet, ookal ligt er een schaap in de sloot. Ookal loopt er een hond over de weg zonder eigenaar. Ze toeteren ernaar en rijden door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:49

Ik heb momenteel 5 konijnen. De meesten zijn opvangers en weet men mij daarvoor te vinden.
We hebben een grote buitenren met huis en een grasveld voor ze. In totaal zitten ze op een stuk van 6 bij 9 meter.
Ze op deze manier houden vind ik prettiger dan in een hok waar ze 2 passen naar links en 2 passen naar rechts kunnen maken. Hier zie je heel duidelijk de karaktertjes en je weet precies wie wat doet of heeft gedaan. Maw, ze zijn op deze manier stukken leuker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:54

@Dess, altijd handig om te weten, konijnen vinden het niet prettig te worden opgetild. Vandaar dat knuffelen met een konijn ook niet altijd van beide kanten prettig gevonden wordt. Dat is een van de dingen die ze dus liever met soortgenoten doen. Ook eten ze graag samen, wassen ze elkaar, kunnen heerlijk tegen elkaar aan liggen slapen, spelen, achter elkaar aan jagen. Ze doen eigenlijk alles samen, daarom hameren velen op minimaal 2 konijnen.

Je kunt het wel gemakkelijker maken voor jezelf. Het gemakkelijkste is namelijk een voedster en een gecastreerd rammetje. Dit koppelt vaak het gemakkelijkst en de kans op mot is heel klein. Rammen samen gaat vaak niet goed en voedsters zonder ram ook niet. Kan wel, maar de kans is een heel stuk kleiner.

Ga je wel voor een tweede konijn, dan kun je je huidige konijn mee nemen naar de opvang. Daar koppelen ze je konijn aan een maatje. Rammen in de opvang zijn duurder, maar deze zijn dan al wel gecastreerd. Voedsters zijn goedkoper. Ze kunnen daar ook goed je konijn sexen, dus zit je altijd goed.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:56

Ik heb ook een konijntje.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:56

Ik meld me ook :D

Ik heb 4 konijnen, 2 ex rammen en 2 voedsters, meer info staat in mn profiel :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:49

Ik meld me ook, heb hier een Vlaamse Reus dame waar ik nog een maatje voor zoek :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:53

Afbeelding

Dit is mijn nijntje trouwens

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:03

Ik heb 2 konijntjes, Stitch (rechts) en Blits (link). Ze zijn nu minimaal 8 jaar oud, ik weet niet precies hoe oud ze zijn
Afbeelding

En hun hok
Afbeelding