Sweetgirl1 schreef:Ja,, en kan niet met andere, wil ik ook niet aan doen en mag ook niet nieuw konijntje
Zat al vrij snel alleen omdat moeders weer een nestje kreeg, dr 6 broertjes/zusjes
En hoe kom je erbij dat je konijn niet met andere kan?
Konijnen zijn groepsdieren en hebben dus een vriendje nodig!
@rainbowtrash: fijn, zo hoort het!
Ik ben alweer 3 jaar konijnloos!
Heb eens een groep verwaarloosde konijnen opgevangen, voedsters met een ram erbij én een cavia.. Allemaal zwanger, allemaal nesten.. Ontzettend veel konijnen had ik ineens
Allemaal baasjes voor gezorgd (uiteraard per twee weg
) en uiteindelijk hield ik er 6 over. In een mooi groot buitenhok met een grote ren.
Omdat ik de cavia niet bij de konijnen wilde (te gevaarlijk en het zijn ander soort dieren) heb ik voor haar een vriendje erbij genomen.
Helaas kwam er myxomathose over de vloer en heb ik 5 konijntjes moeten laten inslapen.. Waaronder Frumel, mijn flessenkindje. Het grootste vechtertje ooit. Twee keer is zij dood gegaan. Ik mis haar nog steeds..
Afijn, ik had dus 1 konijn over. En omdat ik een konijn écht niet alleen ga laten zitten, heb ik haar kleinkinderen na een jaar weer teruggekocht! En had ik dus weer een groep van 4
Omdat ik geen genoeg tijd meer had om het hok om de paar dagen schoon te kunnen maken vond ik een nieuw baasje voor ze eerlijker
Misschien wel leuk om te melden. Een konijntje van mij is overleden omdat zijn vriendje daarvoor was overleden en hij hem zo mistte (door dierenarts bevestigd). Hij raakte zo van slag dat hij niet meer at, hij verstoppingen en gas kreeg.
Konijnen kunnen zich dus zo hechten aan een vriendje en dat is zo fijn en mooi! Genoot ervan om die groep altijd samen te zien liggen en kloten