Wie praat er nog meer als een halve gare tegen zijn huisdier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Wie praat er nog meer als een halve gare tegen zijn huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 11:23

Ik kan het niet helpen, als ik met mijn hond praat is het; hoe gekker hoe beter :o
Ik zou ieder ander compleet voor gek verklaren als ze zo tegen hun huisdier zouden praten..
Buiten ben ik wel eens bang dat de buren me horen want ik kan me daar ook niet inhouden.
Het is inmiddels zelfs overgeslagen naar mijn paard, laatst vroeg ik hem of ie wel 'braafjes' was :+
Mijn man en ik hebben tijdens de opvoeding van de kinderen nooit papa of mama tegen elkaar gezegd want dat vonden we ronduit stom. Maar nu er een hondje is doen we niet anders meer...
tot grote ergernis van de kinderen :D

Ik hoop toch niet dat we de enige zijn die dit doen :=

wat er allemaal gezegd word is privé, natuurlijk O:)

Siepie

Re: Wie praat er nog meer als een halve gare tegen zijn huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:25

ik ook hoor _O-
mn moeder vind het BELACHELIJK en verklaart me voor gek, maar ik vind het heerlijk om te doen, mn kittens, pony's en de hond zijn dan ook vaak het slachtoffer O:)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:25

Ik praat ook met mijn katten. En het leuke is dat ze ook nog terug praten.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:26

ik zeg altijd tegen mijn honden, kijk daar komt papa en "kom maar bij mama". Ik heb geen kinderen, toch best ziekelijk dat je jezelf papa en mama noemt tegen je honden haha

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:28

Leandra schreef:
Ik praat ook met mijn katten. En het leuke is dat ze ook nog terug praten.

mijn ene kitten doet dit ook! die heb ik zelf opgevoed en komt ook meteen luid miauwend naar me toe gerend als ik hem roep :=
de andere is hier niet geboren en kent dit dus niet zo :')
maar het begint wel te komen, ook hij praat steeds meer terug :=

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:29

Ik heb hele gesprekken met beesten (ja, ik praat niet alleen tegen ze, ik geef ook antwoord voor ze). En 't ergste is nog wel dat 'mijn' deel van het gesprek op gestoorde-kleuter-niveau zit, en beestlief heel intelligent antwoordt dat ik zo'n gigantische idioot ben :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:29

Altijd kinder stemmetjes en dat maar bij één hond van de 4 :')
Hij weegt 40 kg is 7 jaar maar voelt zich 5 kg en 10 weken :j

Hey klaine dikkop gaatie lekker mee buiten spelen?
Kleine dikke knuffel buffel. Hij heet Rex dus word sexy rexy dat soort onzin dingen allemaal :') Hij word er iig blij van! :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:31

Hier nog 1 die altijd babbelt tegen de dieren..
Jaren terug in de stal per ongeluk eens opgenomen (was nog met een casseterecorder) en heb me bescheurd van het lachen, wat ik allemaal tegen de dieren zei...

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:31

Onze honden zijn meer mensen dan honden als ik zeg kus krijg ik een lik over mijn wang haha. En omdat dit ras niet verhaart liggen ze weleens in bed en dan hoofd op kussen en lichaam onder de dekens.

En de paarden ja als ik hard meissies roep staan ze er allemaal haha. Als er niet tegen gepraat wordt dan pas zou ik mensen een halve gare vinden. Tis een wezen van vlees en bloed. We houden ze toch in gevangenschap moeten we toch goed voor ze zijn? En een beetje contact is niet verkeerd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:33

Oh ja hoor. Hier nog 1. Zodra ik tegen mn katten praat gaat mn stem 2 octaven omhoog en komen er de gekste dingen uit xD

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:34

Ja, ik praat tegen dieren en planten..

Tegen dieren echt hele verhalen, mijn hamster is nogal regelmatig de klos.
net als de paardjes en katten..

Planten krijgen meestal opmerkingen als: groei maar knul, lekker drinken! Jamjam!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:35

O ja, hele verhalen. :o Tegen de hond, de poezen, de paarden de konijnen en ook de vogeltjes. Ik word nog wel eens voor gek versleten, maar dat maakt niet uit. Ik heb ook kinderen, maar ook tegen de beesten zeg ik wel eens : pas op mama, of kom maar bij mama. Dochter (22) zegt tegen de paarden wel eens: pas je op mijn mama. wel voorzichtig doen hoor. Fiets je ergens, loopt daar een wildvreemde kat langs de weg, dan zeg ik ook nog wel: pas je even op. Niet onder de auto komen hoor. Dus ja, ik ben ook zo'n halve gare. Blijkt een aardige familietic te zijn: zus doet het ook.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:39

Mijn jongens vinden het helemaal niet raar als ik tegen ze praat :o Nijn komt hard aanhollen als ik hem roep,omdat hij half wild is vind hij het ook fijn als ik babbel als ik in de buurt ben.Dan hoeft hij niet zo op te letten :)

Mijn paarde jongens weten ook niet beter hoor....babbel heel wat af,staan mij soms wat glazig aan te kijken maar goed...dat doe ik ook wel eens :P
Niets mis mee hoor....als verstaan ze je niet,ze begrijpen de toon in je stem :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:41

ik doe dat ook hoor
soms praat mijn hond nog terug ook
en de paardjes soms ook

Miepie77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:09

is volgens mij heel normaal hoor, zie maar weing mensen die alleen met hun hond als een zombie lopen zonder ooit wat tegen ze te zeggen

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:10

Ik praat ook tegen alle dieren, zelfs tegen die dikke spin die 's avonds ineens boven je bed zit en je niet durft te slapen voor hij weg is ;-)

En als ik aan het melken ben praat ik ook tegen de koeien, dat vonden de boeren toch zo vreemd!
Maar ze spreken wel tegen hun hond ;-) Dus moet een koe toch ook wel kunnen?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:11

haha doe ik ook :+ mijn schoonvader zegt steeds euh het is een hond hoor....enne mijn vader zei altijd ik heb maar 1 vriend en dat is me hond, ik kan alles tegen hem zeggen hij verteld niks door: enne sja zo is het! +:)+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:13

Ja hoor.
Onze hond verstaat ook best veel ondertussen :')
Hij kent zoveel losse woordjes: opa, oma, slapen, voetballen, poes, douche, eten, drinken, naar huis etc etc.
Hij weet vaak precies wat de bedoeling is als je tegen hem praat, doordat hij de losse woordjes herkent :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 12:18

Miepie77 schreef:
is volgens mij heel normaal hoor, zie maar weing mensen die alleen met hun hond als een zombie lopen zonder ooit wat tegen ze te zeggen

Maar er is een verschil tussen normaal praten en met een hoog stemmetje flauwekul te bazelen tegen een dier :D

Ben blij dat er meer van die zotten zijn :')

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:24

haha, wat herkenbaar allemaal, ik ben ook zo'n mafkees! :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:35

Ja Hoor hier ook één. Ik praat tegen de vogels en tegen mijn honden al helemaal. Die kennen ook enorm veel woorden wat ze ook precies weten wat het betekent. Soms ook erg nadelig want als ik het dan noem tegen een ander dan moet je die reacties zien hahaha. Vind het altijd zo gezellig.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:35

Op stage vertel ik hele verhalen tegen de papegaaien.. eigenlijk bijna iedereen daar. Best grappig om te horen als je als bezoeker bij de buitenverblijven staat (en je hoort binnen iedereen vertellen) :P.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:40

Ik! :j
Alsof ik het tegen een peuter heb, maar dan is het een pony, konijn, kat en de hond van de buurman luistert er ook goed naar! :o

Je krijgt er ook van die genante momenten door he?
Sta ik te kroelen met een pony in de stal, hangt er een buurman over het hek die wat wil vragen, rustig te wachten totdat ik klaar ben.
Ik hoor Ahum! en weet dan alweer genoeg... :roll:

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:43

Mijn hond en verzorgpony's zijn de gelukkige. :j Ik praat altijd tegen ze alsof ze kinderen zijn. _O-

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:44

ik ook hoor _O-

krijg je heel genante momenten :j
vorige week was er een vriend bij mij thuis
ik zeg tegen de hond 'kom sammywammie (hij heet sam) naar je bed (plaats waar hij slaapt)
die vriend keek echt alsof hij een spook had gezien _O-