voer probleem hoe los ik dit op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gizmo4ever

voer probleem hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:11

al heel lang zit ik met dit probleem opgezadelt en ik weet niet wat ik er aan kan doen om het minder te laten worden.

mijn hondje chihuahua kruising heb ik momenteel op vlees voer staan maar ook soms op brok.
maar nu komt het volgende elke keer is hij zo hebberig/schrokkop. dat hij iedere keer ze eten weer terug uitkotst omdat hij veelste snel eet zonder amper te kauwen

Ik voer hem nu kleine beetje ipv gewoon ze bak neerzetten en hem zelf laten eten en met brok voer ik hem telkens een paar brokjes.
maar ik wil hem gewoon normaal kunnen voeren en hem dus niet telkens kleine beetjes moeten geven omdat hij anders gewoon niet kauwt maar schrokt en dan vervolgens zit t vast en kotst hij alles weer uit.

nu was ik benieuwd hoe ik dit het beste gewoon op kan lossen zodat ik niet telkens maar een beetje voer aan hem moet geven en stopt met schrokken.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:16

Je kunt een (grote) steen in de bak leggen zodat je hond om de steen heen moet eten; er zijn ook speciale schrok-bakken: http://www.brake-fast.net/

wel zorgen dat de steen zo groot is dat de hond 'm niet op kan eten he...

dierenfan

Re: voer probleem hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:57

geef hem vlees aan een stuk. En dan dus ee nstuk orgaan, stuk knaagwerk en stuk vlees e.d. veel afwisselen. Probleem is natuurlijk wel dat het voor chi's allemaal erg klein moet zijn. Brok is makkelijk op te lossen als je een betegeld stuk achtertuin heb of een ruimte in huis waar behoorlijk wat ruimte is. Dan gooi je het geowon goed verdeeld over de grond heen en dan kan hij niet schrokken of je doet het in een voerbal o.i.d.

Vlees is moeilijker als het gemalen is. HOewel het probleem net zo groot is als dat je er zelf van maakt misschien? Hier wordt ook wel eens geschrokt en uitgekotst en weer opgegeten. Echter als ik me niet bemoei met het eten gaat het heel goed. Mijn ene hond is GEK op eten (x lab ;) ) en als er iemand langs loopt dan is er niets aan de hand echter als hij denkt dat je zijn bak mogelijk aan wil raken dat pakt hij liefst de bak op en eet die gelijk zelf ook op. Snel eten doet hij altijd dus als het eens brok is dan gooi ik het over het terras (of gras) buiten en vlees geef ik in een grote bak met water erbij zodat schrokken al niet meer zo mogelijk is. Eigenlijk gaat het altijd goed.

Gizmo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 21:30

hier schrokt hij ook als ik ergens anders in huis ben en ook bij mijn ouders doet hij het terwijl hij dan zelfs alleen op een rustige plek kan eten schrokt hij enorm en kotst hij alles vaak weer uit... de steen in de voerbak ga ik eens proberen of dat werkt.
en die link voor schrok brokken ga ik ook eens bekijken.