We krijgen een Labrador pup!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

We krijgen een Labrador pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 19:25

Op 15 september 2011 is onze grote liefde Sam helaas overleden. Hij heeft een prachtige leeftijd van 13 jaar (bijna 14) mogen bereiken.

Nu, ruim een jaar later is het gemis nog steeds erg groot, maar zijn we eigenlijk ook wel weer toe aan een nieuw hondje.. Na goed overleggen en nadenken hebben we dan vandaag de knoop doorgehakt. We hebben een pup besproken!

De teef is nog niet drachtig, maar zal zeer binnenkort gedekt worden. De pups worden begin 2013 verwacht!

Wij hebben besloten naar dezelfde fokker te gaan als 15 jaar geleden, omdat we hele goede ervaringen met deze mensen hebben.. En wat ik ook erg mooi en bijzonder vind, onze nieuwe pup zal familie zijn van onze Sam.. De moeder van Sam is de oma van onze kleine. Echt heel bijzonder.

Het is natuurlijk alweer een hele tijd geleden, dus we zijn nu totaal niet op de hoogte van waar bijvoorbeeld puppy-cursussen gegeven worden. Als mensen hier nog tips hebben voor een goede en leuke puppycursus in Groningen of Noord-Drenthe, zijn die natuurlijk welkom. Alle andere tips zijn ook welkom. :)

Onze kleine zal hier vandaan komen: www.chairwindermere.nl en het gaat om mama Freya. Op de pagina 'puppy's' staat ook door wie ze gedekt zal worden. Het wordt een zwarte, en we zijn al hard aan het nadenken over namen!

Spannend! Ik kan niet wachten tot de kleine er is!
Als er mensen zijn die ook een Lab hebben van Chairwindermere zou ik het leuk vinden als je reageert!

:D :wave:

dierenfan

Re: We krijgen een Labrador pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:53

Alvast heel veel plezier met de voorpret!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 21:03

Dankjewel dierenfan! Dat komt helemaal goed! :D Mams is nog niet eens drachtig en wij praten er al de hele dag over. :') Haha!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:05

Leuk zeg, wel foto's plaatsen hé :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 21:13

Oh miljoenen, ik ga heel bokt volspammen! :):) Hahaha :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:40

wat super leuk zeg,straks weer lekker puppy knuffelen :+:

heel veel plezier met de voorpret...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 10:33

Oh ja heerlijk Kimmie, kijk er zo naar uit! :D
Dankjewel! :D

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:46

Wij krijgen, ergens tegen het voorjaar ook een pup. Wel een vizsla. Maar de voorpret is zo heerlijk, ook hier worden de hele dag namen bedacht :D

En over de puppycursus, ik weet niet hoeveel jachtinstinct je hond heeft; maar misschien is een jachthondencursus wel leuk. Ik heb goede ervaring met de verenigingen aangesloten bij de KNJV. Dit heb ik zo snel even van hun website gehaald: In het gewest Groningen worden puppycursussen organiseert in Veendam, Groningen/Haren en het Westerkwartier. Aanmelding en informatie via de websites: http://www.knjvog.nl, http://www.knjvgroningenharen.nl, http://www.knjvgroningenwest.nl.

Dit gaan wij ook volgen met onze nieuwe pup :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 20:18

Wat leuk Jette, heerlijk is dat he! :D

Ah klinkt opzicht wel leuk zo'n cursus, maar ik wil meer een beginnerscursus ofzo. Juist om de basisdingen te leren.. Heb verder geen ambities om jacht dingen oid. te gaan doen met de hond. Als ik maar lekker met hem kan wandelen zonder dat hij er vandoor gaat ofzo, haha.. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 11:01

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:09

Leuk dat er een lab pupje in de planning staat. Ik hoop voor je dat er goede dekkingen plaats zullen vinden en de teef drachtig wordt en er mooie en gezonde pupsels geboren zullen worden.

Zou je het niet leuk vinden om puppy jachttraining te volgen ipv gewone puppy training. Juist bij de puppy jachttraining wordt er heel veel aan gehoorzaamheid en steadyness gedaan, terwijl er bij een normale puppytraining naar mijn zin er veel te veel onnodige ‘’trucjes’’ aangeleerd worden.

Hieronder kun je bijvoorbeeld zien wat er bij ons op het examen van de puppy jachttraining beoordeeld werd:

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 16:11

Bedankt voor je reactie, ik hoop het ook!

Wat houden punt E, F, G en H in dan? Want A, B, C, D en I zou ik wel willen, maar die anderen, geen idee.. Ik heb geen ambities ofzo, ik wil gewoon een goed luisterende hond die lekker los kan lopen als we gaan wandelen, en die komt als ik hem roept.. :)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:51

Bij onze hondenschool heb je ook nog eens ''2 splitsingen'': jacht werkgroepen en jachttraining. De werkgroep wil zeggen: mensen die het wel leuk vinden om jachttraining te volgen, maar niet de ambitie hebben en/ of het talent van zichzelf of de hond om ook echt wedstrijden te gaan lopen. De jachttraining is juist echt voor de fanatiekelingen, mensen die daadwerkelijk wedstrijden willen gaan lopen en willen proberen om het uiterste uit zichzelf en de hond te halen.

Ik zal proberen om zo simpel en duidelijk mogelijk de punten E, F, G en H uit te leggen.

Punt E is een wat cryptische omschrijving, maar houdt het volgende in: Hoe reageert jouw hond op een andere hond (wanneer ze bijvoorbeeld naast elkaar zitten of lopen). Blijft ie netjes op de baas letten, of wordt er uitgevallen, ge-etterbakt, wil ie spelen etc.

Punt F: Hoe reageert de hond op wild (eend, konijn, haas etc). Pakt ie em goed op en komt ie het wild netjes bij je brengen, of gaat de hond er bijvoorbeeld aan staan plukken, rent ie ermee weg, negeert het etc.

Punt G: Door de trainer/ examinator wordt er wild over de grond heen gesleept om de geur van het dier achter te laten. Aan het einde van dat geurspoortje ligt het wild, wat de hond dus weer netjes bij je moet brengen. Je geeft de hond het commando ''(zoek') sleep'' en wilt dus zien dat de hond met behulp van het geurspoortje bij het wild terecht komt en vervolgens bij je brengt. Hoe doet de hond dat?

Punt H: Je hond zit naast je en (een stukje) verderop wordt er geschoten en voor de hond goed zichtbaar een dummy (of wild) opgegooid). Hoe reageert de hond hierop? Blijft ie netjes naast je zitten zonder te piepen, in te springen, of dat je tig keer moet zeggen ''blijf''. Vervolgens geef je het commando ''apport'' en mag de hond de dummy/ wild ophalen.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:50

Goh, wat leuk, een Labradorpuppy! :D
Ik heb zelf met mijn hond de KNJV-puppycursus gedaan, was een superleuke tijd, zowel voor mij als voor het hondje. (Heb een gele Labradorreu :P) Wij vallen in de categorie van fanatiekelingen denk ik :+

DeLabrador, wat grappig dat jij je cursus bij Rinus Biemans gedaan hebt, ik ken hem via onze fokker/instructeur/wedstrijdorganisator! :)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:54

Aulaantje_x schreef:
Goh, wat leuk, een Labradorpuppy! :D
Ik heb zelf met mijn hond de KNJV-puppycursus gedaan, was een superleuke tijd, zowel voor mij als voor het hondje. (Heb een gele Labradorreu :P) Wij vallen in de categorie van fanatiekelingen denk ik :+

DeLabrador, wat grappig dat jij je cursus bij Rinus Biemans gedaan hebt, ik ken hem via onze fokker/instructeur/wedstrijdorganisator! :)

Ja ik train inderdaad bij Hondenschool Rinus Biemans. Momenteel krijg ik nog les van Mart, maar vanaf 1 december zal ik les gaan krijgen van Rinus zelf. Ik ben echt zeer te spreken over hen! Zeer vakkundig, enthousiast en rijd er dan ook graag 175!!! km voor iedere week :o

Wie is jouw fokker/instructeur/wedstrijdorganisator? En kom je nog wel eens bij Rinus? En ook ik val absoluut in de categorie fanatiekelingen :D

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:02

Wow, 175 km :oo dan is het wel echt heeeeel goed bevallen daar!
Ik ben zelf nooit bij Rinus geweest, ik ken hem alleen van de wedstrijden of wanneer ik bij de fokker was. Onze fokker heet Fra.ns v.an d.er Li.nden (even met puntjes anders kan Google het vinden), misschien ken je die wel :P

Wist niet dat er nog mee fanatiekelingen waren hier op bokt :D Wat voor hondje heb jij?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:32

Ja het bevalt me daar echt uitstekend, anders had ik die afstand er ook echt niet voor over gehad hoor. Ik train er met mijn jonge hondje, ze is nu 10 maanden en is eigen fok. Dit is mijn heerlijke monstertje (foto is alweer bijna 2 maanden oud). Haar vader heeft KNJV A, B en C en MAP B, en ik heb mezelf als doel gesteld om dat met de kleine meid ook minimaal te halen. Dus ik moet nog flink aan de bak hahaha

Afbeelding

Ik heb je PB gezien, en die fokker ken ik wel (niet persoonlijk, maar weet wel welke hondjes van hun zijn). Loop jij nog steeds wedstrijden of dat niet meer?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:41

Aaaahh, wat een leukerdje! Mooi gebouwd ook, mag ik vragen wie de vader is?

Nou, van die fokker hebben wij ons mormeltje dus :P Het is echt een schat van een beest, maar een beetje ADHD-achtig :+
Ik loop nu zelf geen wedstrijden meer omdat ik in mijn examenjaar zit en het allemaal een beetje druk werd, maar ik ben nog steeds altijd van de partij als helper! Na de examens wil ik zeker weer wedstrijden gaan lopen, vond het veel te leuk om er mee te stoppen :P Ondertussen blijf ik wel gewoon trainen met mijn hondje, en mijn vader loopt nog wel wedstrijden! Hij heeft een hond van de fokker te leen als werkhond sinds onze andere hond overleden is. (Blues kregen we pas later). EDIT: er staan wat foto's van hem in mijn profiel :)

Misschien komen we elkaar wel eens tegen op wedstrijd! :))

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:53

Ik had al gespiekt in jouw profiel :D Leuke hond hoor, heel mooi pigment! Heeft hij wel al werkdiploma's op zijn naam staan? Zo ja, dan zou ik dat even laten aanpassen op de site van de NLV. Zou inderdaad wel leuk zijn als we elkaar eens tegen zouden komen op een wedstrijd. Misschien dit jaar nog/ al wat working testen lopen en dan aankomend wedstrijd seizoen van de KNJV er tegenaan :)

Haar vader is Zerrin Floris of the Music Forest. Een (naar mijn mening) geweldige bruine reu. Goede gezondheidsuitslagen, kan geweldig werken, super karakter en mooi exterieur. Hij staat ook op de dekreuenlijst, maar is in Nederland (gelukkig) pas 1x gebruikt, door mijn dus :D
Volgend weekend houd ik van het nest een reunie en zal dan natuurlijk ook veel foto's maken. Zal dan wel even een fototopic openen ;)

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:07

Jaa leuk! Ben heel erg benieuwd eigenlijk!
Ken de reu niet, (heb hem even opgezocht :o) maar staat een mooi koppie op!

Hij heeft nog geen werkdiploma's, we hebben een keer meegedaan aan een KNJV wedstrijd en toen haalde hij helaas op de laatste proef (over water) een 0 -O- als we daar een 6 voor hadden gehad hadden we bijna 70 punten gelopen :')
Daarna kreeg hij een acute alvleesklierontsteking en heeft hij 2 weken in Utrecht gelegen, op de IC. We hebben toen heeeeeel erg veel geluk gehad, voor hetzelfde geld was hij er niet meer geweest. Daarna hebben we besloten het eerst even rustig aan te doen (een periode die nu eigenlijk al lang voorbij is :+) en daarna weer de wedstrijden op te pakken. Maar ja, toen kwam het eindexamenjaar ineens heel dichtbij en toen bleek het toch wel heel druk te zijn om én met paard én met hond op wedstrijd te gaan.

Ga je ook CD's lopen met je hond? Daar loop ik namelijk best veel rond :P en bij WT's ook wel.
Ik geloof dat we dit jaar nog naar St. Oedenrode gaan, en volgend jaar hopen we zelf een wedstrijd te organiseren :D

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:51

Wat leuk, een kleine Louis!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:22

We staan op de wachtlijst bij een fokker! Eind december/begin januari wordt ze gedekt! We hopen zo dat er genoeg pups geboren gaan worden, zodat er een voor ons bij zit!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:26

Leuk voor jullie!

Wij hebben dat ook gedaan, na het overlijden van onze hond dit jaar naar zijn fokkers gegaan en een nieuwe puppy bij hen genomen, ik vind het een fijn idee dat ze 'familie' zijn (ze zijn van een andere lijn, maar in hetzelfde huis geboren). Ik merk zoveel gelijkenissen tussen hen twee, echt dezelfde trekjes, da's echt leuk om te merken :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 20:31

Bedankt voor alle reacties! :D

Ennuh, ik val zeker niet onder de fanatiekelingen. O:) Hihihi! Meer een recreant denk ik haha..

Arabiansp, heb je ook een kleine Louis? :D

Jette, wat leuk zeg! :D Ik hoop het ook voor jullie!

Solleke, inderdaad een fijn idee he! Zelfde fokker vind ik al een fijn idee ja, maar dat ze familie zijn vind ik nog superder, hihi! :) Maar als dat niet zo was geweest hadden we het ook gedaan hoor.. :)

--
Vandaag even bij de fokker geweest, kennismaken met onze pups mam, en even de andere pups die ze daar nu hebben bewonderd. Wat lieeeef <3

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 21:21

Afbeelding
Foto van een pup uit het nestje wat nu bij de fokker is, lief he <3