word een oud teefje nog loops ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_luna_

word een oud teefje nog loops ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:55

het valt me op dat mijn teefje van 9 al heel lang niet loops is geweest
stop de loopsheid net als bij mensen op oudere leeftijd ?
ze toont verder niet ziek ofzo
maar vroeg het me af

woofie

Re: word een oud teefje nog loops ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 08:28

de frequentie neemt wel wat af maar ze zal zeker nog loops worden hoor....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:03

Een teefje blijft gewoon tot haar dood toe loops worden. Of de frequentie veranderd hangt af van de gezondheid van de hond. Mijn hond werd op een gegeven moment drie weken na de loopsheid wéér loops. Dan is de hormoonhuishouding dus een beetje in de war en daar was met medicijnen wel wat aan te doen. De frequentie verminderd dus niet per definitie. Je kunt je hond voor de zekerheid even helemaal laten controleren bij een dierenarts als je je zorgen maakt. Overigens worden niet alle honden standaard om de 6 maanden loops. Mijn huidige hond meestal om de 8 maanden en dit was al vanaf jongs af aan. Dit is verder ook niet erg. Als je grote veranderingen merkt in de cyclus van je hond zou ik even contact opnemen met je dierenarts. Succes!

Cyrilletje

Re: word een oud teefje nog loops ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:18

Oudere teven lopen een groter risico om een pyometra (baarmoeder ontsteking) op te lopen dus wees alert als de loopsheid anders dan anders verloopt. Er wordt zowiezo aangeraden om oudere teven te laten steriliseren.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:35

Ze drinkt ook niet stiekem meer dan anders, plas gedrag is nog hetzelfde?
Bij oudere teven is een pyometra (baarmoederontsteking) inderdaad iets om in de gaten te houden, ze hoeven er niet per se ziek van te zijn (hoewel ze dat vaak wel zijn).
Bij oudere teven kan het ineens ophouden, maar hoe oud is oud? Op 9 jaar voor een JRT in goede conditie vind ik het vroeg, is het een DH (oid, noem maar even wat rassen) dan zou het kunnen. Andere teven blijven loops worden tot het einde.