Luiers voor papegaaien, iemand ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Papegara

Luiers voor papegaaien, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:34

Hallo Bokkers,

Ik heb sinds een tijdje een lieve ara dame.
Ze is onwijs leuk en loopt de hele dag door het huis, samen met de honden.
Nu is het enige probleem dat ze overal poept. op de bank, op de tafel, de stoel, de grond natuurlijk, alleen kost het ontzettend veel keukenpapier en flink schrobwerk omdat in de tegels in de woonkamer het er ook een beetje tussen gaat zitten
.
Het hoort erbij en ik weet ook dat je een papegaai zindelijk kan maken, maar heb ook verschillende risico's gelezen, dat ik niet weet of het nou werkelijk verstandig is om daar aan te beginnen..

Nu is me een paar keer gewezen op een zogenaamde 'papegaaien-luier'.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar je die kan kopen? ik kom via google alleen op buitenlandse site's.
Is de luier niet slecht voor de vogel, en hoe lang mag zo'n luier om? ik doe hem alleen om als ze buiten de kooi loopt of met mij gaat wandelen (want mijn jas is ook de sjaak als ze lekker op mijn schouder zit). :o

Ervaringen van mensen met zindelijke vogels of andere suggesties zijn ook welkom. :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:35

Echt waar bestaat dat serieus een papagaaienluier? _O-

Kun je zoiets niet zelf maken dan?

Papegara

Re: Luiers voor papegaaien, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:38

Ik moet bekennen dat ik niet zo van het 'zelf maken' ben. Daarnaast zou ik niet weten van welk matriaal, het moet natuurlijk niet gaan schuuren, daarom zit er vaak ook een tijdslemiet aan. het tuigje mag ik ook maar 2 uur omhouden, omdat het anders kan irriteren en schuren bij de vogel.

ik moest ook lachen toen iemand ermee aan kwam :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:39

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:40

Ik weet dat er kippenhouders met serama s zijn die er luiertjes voor kunnen kopen omdat deze vooral in de winter vaak binnen gehouden worden. Geen idee waar hoe duur en zo.
Laatst bijgewerkt door karuna op 28-09-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:42

Nooit van gehoord!
Maar waar ik gelijk aan denk, is dat ze de luier waarschijnlijk gelijk slopen, zou ik wel doen als ik een papagaai was, haha!
Als ze op je schouder zit kun je misschien van dat brede doorzichtige tape gebruiken, plak je op je jas waar ze poept.
En gewoon één oude jas gebruiken, dat doe je waarschijnlijk al, misschien ééntje in poepkleur? :P

Owh, wat geinig, heb even die link gegeken, die zijn toch wel voor meerdere keren, doe je een onderlegger in?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:43

Super, bedankt!
Nu alleen even ervaringen afwachten.

Ze zien er wel schattig uit, die sweathers ook.. :=

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:43

Jaaa heb ze een paar maanden geleden op televisie gezien, ik geloof dat er in amerika een fabrikant zit.
Met de hipste kleuren en motieven.

edit: duh eerst link kijken voor het posten :roll: dat zijn ze ja
Leuk man! Vooral die smoking _O-
Laatst bijgewerkt door MissYvette4u op 28-09-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:44

Ik zag net ook kledij voor papagaaien,echt hilarisch :') hahaha
Ik hoop dat je iets passends kunt vinden ts.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:45

Ik denk een inlegkruisje ofzo? :p

Ja ik moet zeggen dat mijn gaai niet zo'n sloper is, het tuigje omdoen is vanaf de eerste keer ook geen probleem, plukt ze niet aan, dus hoe het met zo'n luier gaat, geen idee. Misschien dat ik als ze in de puber zit wel iets anders moet verzinnen haha

Papegara

Re: Luiers voor papegaaien, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:46

Ja die kleren zijn echt wel leuk, lekker warm voor in de winter.
Misschien wil mijn moeder wel een lekker wolle trui breien :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:51

Papegara schreef:
Ik denk een inlegkruisje ofzo? :p

Ja ik moet zeggen dat mijn gaai niet zo'n sloper is, het tuigje omdoen is vanaf de eerste keer ook geen probleem, plukt ze niet aan, dus hoe het met zo'n luier gaat, geen idee. Misschien dat ik als ze in de puber zit wel iets anders moet verzinnen haha

Ja, ik hoop wel dat er wat in moet anders zou het wel erg duur zijn..ik zie het trouwens al voor me, jij je papagaaitje de luier verschonen.. _O-
Je kan vast wel leren dat ze het niet stuk mag maken, zeker op ogenblikken dat ze hem nodig heeft, dan ben je er toch bij.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:52

Ts jij durft wel om zo'n papagaai op je schouder en naast je gezicht te zetten :wow: hihi(zag de foto in je profiel)
Ik had me al bepoept van angst!!! :o
Ben je niet bang dat ie in je neus of wang knipt? :oo
Het zijn wel prachtige dieren om te zien maar ik blijf uit de buurt :P hahaha ik heb er respect voor hoor! _/-\o_

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:54

Ja, en gewoon af en toe de wasmachine in..

Ik ben mijn gaai druk aan het opvoeden, ze zijn erg slim, dus als ze begint te knagen aan het luiertje moet ik ook gelijk ingrijpen en vertellen dat dat niet mag.. die smoking vind ik trouwens wel enorm leuk, alleen mijn gaai is een dametje, dus weet niet of ze die mening deelt :o

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:56

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:57

funnyhorses schreef:
Ts jij durft wel om zo'n papagaai op je schouder en naast je gezicht te zetten :wow: hihi(zag de foto in je profiel)
Ik had me al bepoept van angst!!! :o
Ben je niet bang dat ie in je neus of wang knipt? :oo
Het zijn wel prachtige dieren om te zien maar ik blijf uit de buurt :P hahaha ik heb er respect voor hoor! _/-\o_

Mijn meisje is vanaf dag 1 in mensenhanden opgevoed, en ik geef haar zelf ook pap (eerst 3 keer, nu 2 keer per dag), dan bouw je toch een band op. Lola (zo heet ze) loopt nu ook echt contineu achter mij aan omdat ze denkt dat ik d'r moeder ben, het enige wat ze doet is met dr tong voelen in mijn gezicht, knabbelen aan mijn oor, maar verder heeft ze nog niks geprobeerd gelukkig. Het scheelt wel echt dat ze zo onwijs tam is.. Ze ligt ook vaak als een baby op dr rug, in mijn armen, is een leuk gezicht haha *D

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:58

emr schreef:
Zo eentje is wel leuk! http://www.avonturiashop.nl/fotos_artik ... in-Tux.jpg _O-
Maar even serieus ik heb geen ervaring met papegaaien dus kan je niet verder helpen.

Ja inderdaad, vind ik de leukste op de site en als ik dan toch mag kiezen, wil ik die hoor, even met mijn gaai overleggen alleen :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:00

Ik heb ze gezien maar gezien die van mij link wordt op tuigjes gaat het hem denk ik niet worden. :o