Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dus de mooie planten zullen het zwaar krijgen!

8AngelEyes8 schreef:Een goudvis word best groot (kan rond 40 cm worden) en kan zo 15-25 jaar worden.. De meeste goudvissen zijn ook gekweekt in water rond 22 graden, al voelt een gewone goudvis zich fijner in 18-20 graden, belangrijker is dat de temperatuur constant blijft in een aquarium.. Dat de vis zich aanpast aan de grote van het aquarium is een fabeltje, het is net andersom je moet het aquarium aanpassen aan de vis!
En wat denk je dat een viskommetje voor temperatuur haalt in de zomer
Er zijn ook zoveel mensen die het kommetje in de vensterbank zetten.. Helemaal groen, volle zon, weinig zuurstof.. Ahhh..
En dan s'winters boven de verwarming laten staan![]()
Conclusie: De goudvis zal het prachtig vinden in het aquarium, maar de visjes/plantjes van je vader worden er niet vrolijk van
8AngelEyes8 schreef:Dan een goudvis in een vijver hoort, ja.. Een hamster hoort ook niet in een kooitje van 30x30..
Zoals ik dus ook al zei is het niet verstandig om de goudvis in het aquarium te doen, maar dan niet om de goudvis zelf maar om de visjes en de plantjes die er al inzitten..
En goudvissen in een groot aquarium kan goed hoor, zolang ze maar niet te groot worden, ik kom al jaren bij iemand thuis (voor onderhoud) die goudvissen in een groot aquarium heeft en heb er zelfs al meerdere keren jonge visjes bij gehad (dus ze voelen zich erg op hun gemak, en deze zitten ook op 22 graden)
Citaat:Ik vind persoonlijk dat je een beetje rare conclusies trekt. Eerst zeg je dat een goudvis in een vijver hoort en vervolgens kan een goudvis prima in een aquarium? Ik heb het hier wel over een echte goudvis, niet over een sluierstaart, even voor de duidelijkheid.
En wat heeft een hamster in een veel te klein kooitje hiermee te maken? Een hamster hoort inderdaad niet in zo'n klein kooitje en die moet je dus ook niet zo houden.