goudvis van 20 naar 24 graden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

goudvis van 20 naar 24 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:44

Ik heb nu een goudvis alleen in een bak te zitten..
Mijn vader zei doe m maar in mijn aquarium
Die is 24 graden
Temperatuur in mijn bak is 18-20 graden
Kan mijn goudvis in t aquarium van mijn vader?
Ik heb al gegoogled maar daar lees ik verschillende dingen
Visliefhebbers/houders hier wie kan mijn vraag beantwoorden?
Heb dr al aan gedacht om m bij de buren in de vijver te doen (na overleg uiteraard)
Maar bij die mega koi's.,.. liever niet

Desty

Re: goudvis van 20 naar 24 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:45

Ja hoor. Kan als je 'm even een half uur tot uur laat wennen in een zakje!
Het is wel zo dat een goudvis geschikter is voor 'koud' water, maar overleeft het prima in wat warmer water!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:46

Ja het is een koudwater vis weet ik :)
Maar om er nog een vis bij te kopen...
Dan liever bij me pa
Komt er weer wat kleur in haha

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:47

Dacht dat je dat deed door de goudvis eerst in een zakje met water uit de eigenbak, zo in het nieuwe aquarium te leggen. Dan een bepaalde tijd wachten, dan kan het water in het zakje langzaam aan de nieuew temperatuur krijgen en dan kan je de vis los laten.

{edit} tegelijk :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 22:48

Ja weet ik :)
Maar mijn vraag of dit kan?
In het aquarium van mijn pa zitten neons, een gourami, algeneter, zebradanios en soort zalmpjes

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:51

Ja, het kan, maar ik zou hem niet bij tropische vissen zetten. Goudvissen zijn daar niet zo vriendelijk voor.
Ik zou toch op zoek gaan volgend jaar naar een vijver, ze hebben ook veel en veel ruimte nodig.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:52

Mmmm hoe groot is je goudvis? En hoe groot is het aquarium?
Mijne zijn een dikke 15 cm en eten zo guppy's op. Dus neon weet ik niet of ze heel blij zullen zijn
En Gourami's zijn al helemaaaal geen drukke vissen, dus denk dat je het dan beter niet kun doen!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:00

ik heb ooit een goudvis in mijn aquarium gedaan en dat ging niet goed
de andere vissen gingen direct aan hem vreten, was echt zielig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:02

Goudvissen houden niet van die warmte, hoe groot is de vis? Want op zich kan die wel bij de koi's in natuurlijk als het formaat groot is.
Onze goudvis is 30 cm bijvoorbeeld dus dat is al een monster :D

Is er verder helemaal niemand in de buurt met een goudvissen vijver?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 23:03

Hij is 10 cm nu denk ik hij is best gegroeid... Ik kan ook kijken of 1 van mijn bakken niet lek is stop ik me daar in :)
En uiteraard een vriend erbij
Hij heeft met guppen samen geleefd
Deed ze.niks pas toen ze dood waren vrat hij ze op....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:04

Koi's eten overigens geen goudvissen van dat formaat dus wat dat betreft maakt het niet uit.
En ik weet niet hoe groot je bak is, maar je hebt echt minimaal 1.20 m nodig voor goudvissen dus ik zou de vis lekker bij de buren in de vijver doen :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:10

Mocht je hem niet kwijt kunnen en in de buurt wonen, hij is in mijn vijver welkom hoor :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:12

Mocht je een keer naar Groningen afreizen, heb ik ook wel een vijver over :j

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:14

Een goudvis kan ik 24 graden als je hem maar rustig laat wennen.. Kleine visjes eet hij op, en plantjes in een tropisch aquarium zijn ook erg lekker.. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:18

O ja, dat is wel een goede; het zijn slopers := dus de mooie planten zullen het zwaar krijgen!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:23

Wij hebben nu 1 sluierstaart erbij zitten, (die zat al eerder bij zijn groepje guppies) nu zitten er ook andere vissen bij en zijn we ook overgestapt naar 24 graden.... Het gaat goed... Moet wel eerlijk toegeven dat onze vis geen sloper is en ook niet jaagt op kleine visjes, hij ging zelfs de maanvissen (foutje) die ze wel opaten wegjagen als ze bij het kweekbakje van de baby-guppen zaten :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:19

Goudvissen horen echt niet in een tropisch aquarium thuis... Als ze eenmaal uitgegroeid zijn, eten ze zo al je vader's visjes op. Laat staan het verschil in temperatuur en waterwaardes die ze nodig hebben vergeleken met tropische vissen.
Voor je goudvis zul je of een aquarium moeten hebben van zo'n 1.20 met een paar vriendjes of een vijver zoeken waar hij terecht kan.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:07

Een goudvis word best groot (kan rond 40 cm worden) en kan zo 15-25 jaar worden.. De meeste goudvissen zijn ook gekweekt in water rond 22 graden, al voelt een gewone goudvis zich fijner in 18-20 graden, belangrijker is dat de temperatuur constant blijft in een aquarium.. Dat de vis zich aanpast aan de grote van het aquarium is een fabeltje, het is net andersom je moet het aquarium aanpassen aan de vis!

En wat denk je dat een viskommetje voor temperatuur haalt in de zomer :Y)
Er zijn ook zoveel mensen die het kommetje in de vensterbank zetten.. Helemaal groen, volle zon, weinig zuurstof.. Ahhh..
En dan s'winters boven de verwarming laten staan :n

Conclusie: De goudvis zal het prachtig vinden in het aquarium, maar de visjes/plantjes van je vader worden er niet vrolijk van :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:33

Daar ben ik het echt niet mee eens. Een gewone goudvis hoort in een vijver, niet in een aquarium. Zeker niet in een verwarmd aquarium met kleine tropische visjes erbij.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:46

8AngelEyes8 schreef:
Een goudvis word best groot (kan rond 40 cm worden) en kan zo 15-25 jaar worden.. De meeste goudvissen zijn ook gekweekt in water rond 22 graden, al voelt een gewone goudvis zich fijner in 18-20 graden, belangrijker is dat de temperatuur constant blijft in een aquarium.. Dat de vis zich aanpast aan de grote van het aquarium is een fabeltje, het is net andersom je moet het aquarium aanpassen aan de vis!

En wat denk je dat een viskommetje voor temperatuur haalt in de zomer :Y)
Er zijn ook zoveel mensen die het kommetje in de vensterbank zetten.. Helemaal groen, volle zon, weinig zuurstof.. Ahhh..
En dan s'winters boven de verwarming laten staan :n

Conclusie: De goudvis zal het prachtig vinden in het aquarium, maar de visjes/plantjes van je vader worden er niet vrolijk van :P

(groene) algen produceren juist zuurstof, dus zuurstofarm zal het daar niet zijn :P

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:47

Dan een goudvis in een vijver hoort, ja.. Een hamster hoort ook niet in een kooitje van 30x30..

Zoals ik dus ook al zei is het niet verstandig om de goudvis in het aquarium te doen, maar dan niet om de goudvis zelf maar om de visjes en de plantjes die er al inzitten..

En goudvissen in een groot aquarium kan goed hoor, zolang ze maar niet te groot worden, ik kom al jaren bij iemand thuis (voor onderhoud) die goudvissen in een groot aquarium heeft en heb er zelfs al meerdere keren jonge visjes bij gehad (dus ze voelen zich erg op hun gemak, en deze zitten ook op 22 graden)

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:49

Citaat:
(groene) algen produceren juist zuurstof, dus zuurstofarm zal het daar niet zijn :P

Een viskom heeft te weinig zuurstof voor de goudvis, stilstaand water en de vorm van de kom.. Wie heeft het hier over de algen? ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:51

8AngelEyes8 schreef:
Dan een goudvis in een vijver hoort, ja.. Een hamster hoort ook niet in een kooitje van 30x30..

Zoals ik dus ook al zei is het niet verstandig om de goudvis in het aquarium te doen, maar dan niet om de goudvis zelf maar om de visjes en de plantjes die er al inzitten..

En goudvissen in een groot aquarium kan goed hoor, zolang ze maar niet te groot worden, ik kom al jaren bij iemand thuis (voor onderhoud) die goudvissen in een groot aquarium heeft en heb er zelfs al meerdere keren jonge visjes bij gehad (dus ze voelen zich erg op hun gemak, en deze zitten ook op 22 graden)

Ik vind persoonlijk dat je een beetje rare conclusies trekt. Eerst zeg je dat een goudvis in een vijver hoort en vervolgens kan een goudvis prima in een aquarium? Ik heb het hier wel over een echte goudvis, niet over een sluierstaart, even voor de duidelijkheid.

En wat heeft een hamster in een veel te klein kooitje hiermee te maken? Een hamster hoort inderdaad niet in zo'n klein kooitje en die moet je dus ook niet zo houden.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:00

Citaat:
Ik vind persoonlijk dat je een beetje rare conclusies trekt. Eerst zeg je dat een goudvis in een vijver hoort en vervolgens kan een goudvis prima in een aquarium? Ik heb het hier wel over een echte goudvis, niet over een sluierstaart, even voor de duidelijkheid.

En wat heeft een hamster in een veel te klein kooitje hiermee te maken? Een hamster hoort inderdaad niet in zo'n klein kooitje en die moet je dus ook niet zo houden.

De goudvis van TS zou niet zo groot zijn dus zou prima in het aquarium kunnen zolang hij zo klein is, maar dit is echter niet verstandig als er tropische plantjes/visjes inzitten..
Ook een "echte" goudvis kan in een aquarium zolang deze maar groot genoeg is, maar wil je echt het beste voor de vis dan hoort hij inderdaad in een vijver.. Een goudvis heeft de ruimte nodig, net als een hamster vandaar de vergelijking.. (toch worden de meeste goudvissen in een kom verkocht en hamster is een 30x30 kooitje..)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:02

breng maar hierheen, mag íe in de vijver bij de andere 20 vissen :P

Wat een onzin over klein en dan wel in aquarium kunnen.

Een goudvis groeit naar de grootte van zijn verblijf.

In onze vijver zijn ze echt huuuuuge!
Omdat ze de ruimte hebben!