Ik heb alleen twee "ongewenste" gedragingen...
Ten eerste, en die vind ik het lastigste, hebben ze geen flauw idee hoe ze uit zo'n drinkfles moeten drinken. We hebben het laten zien, ze hebben wel even aan het nippeltje gesnuffeld, maar die eerste lik komt maar niet. De fles hangt buiten en ze durven wel naar buiten, al moet het weer etc. natuurlijk PRECIES goed zijn (tuttebollen dat het zijn). Binnen is de hele muur van hout etc. dus daarom hangt hij buiten.
Omdat ze op de plaats waar ik ze vandaan had een grote drinkbak hadden zijn ze dus alleen de drinkbak gewend... mijn oude konijnen konden moeiteloos wisselen, van fles naar drinkbak (in de winter doe ik een bakje erbij voor 's nachts) maar die waren dan ook al grootgebracht met een fles en hadden hun moeder hieruit zien drinken.
Punt twee: ze plassen op de bovenverdieping en hebben de plek waar soms hooi uit hun hooibol valt omgedoopt tot het boventoilet. De urine loopt precies over de sluiting van de voorkant van het hok heen dus ik vind dit niet heel erg handig. Daarnaast vind ik het ook gewoon vies, want de bovenverdieping gebruik ik om ze hun eten te geven. Ik had al het drinkbakje aan die kant gezet in de hoop dat ze moeite zouden gaan doen hun water schoon te houden, maar toen hebben ze het drinkbakje gewoon ook bij hun toilet betrokken. Dat heb ik dus maar weer teruggezet...

Nu weet ik dat je in theorie de geur weg zou kunnen proberen te krijgen, maar juist dan willen ze hun eigen geur er natuurlijk weer op doen en dat gaat het makkelijkst door je uitwerpselen eroverheen te gooien...
Iemand met iets meer ervaring in het opvoeden van konijnen die mij hiermee kan helpen? Ik ben nogal verwend door mijn oude konijnen die gewoon zichzelf opvoedden.

Eén van de kleine vandalen (op de eerste dag, dus de bodem was nog niet vies, maar dit is wel de hoek waar het gebeurt). De ander is achter te "zien" maar ze is zo zwart dat ze opgaat in de schaduw.
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9398_n.jpg
Ik wéét dat er een korstje op de neus te zien is. Dit was het begin van syfilis, waar ze inmiddels beide voor worden behandeld.