Als iemand vraag goh wat is het precies voor ras? Dan zeggen we altijd Diva ras haha.
Desi kwam toevallig op ons pad. Mijn ouders hadden een hondje, en een vriendin had net 3 dagen Desi, maar haar eerste hond accepteerde haar niet. We zijn gaan wandelen met de drie hondjes en het klikte wel tussen het hondje van me ouders en Desi.
Me ouders vonden haar helemaal leuk en ze we waren er al snel uit ze mag hier wel blijven.
Me ouders gingen naar bed, en toen begon desi. Janken...... En na een kwartier nog steeds waarop mijn ouders dachten ooh dit kan echt niet! De buren...... Gaan kijken wat er was, en ze stormde de trap om naar boven en ging in bed liggen. Al snel kwamen we er achter dat ze altijd in bed heeft geslapen.
De eerste weken ging het heel goed, alleen beide hondjes vragen enorm veel aandacht en dit uit zich in boven op elkaar springen als er 1 geaaid word. Vervolgens begon Desi te blaffen om aandacht te krijgen en stopte niet meer.
Ik ben in dit soort dingen gewoon strenger en duidelijker als mijn ouders. Na wikken en wegen besloten haar eens mee te nemen. Het ging goed met coco onze papegaai en bij ons veel rustiger ook het andere hondje bij mijn ouders heeft de rust terug gevonden.
Het blaffen was hier al snel af gelopen.
Wel vroeg ik me steeds meer af of ze wel als hond behandeld is. Maar nu weet ik het zeker hoor. Ze is behandeld als 'baby / kind' en zeker niet als hond.
Ze moet in bed slapen daar kom je niet onder uit ze jank en stopt nooit meer. Ze heeft verlatings angst. Ze is bang in het donker (buiten)
Ze heeft kleertjes. Als het regent gaat mevrouw echt niet naar buiten. Ze heeft het hartstikke koud buiten beneden de 15 graden. Ik heb 1 jasje gehouden die krijgt ze aan omdat ze anders echt helemaal rilt buiten. Als ik deze pak duikt ze erin. Lopen? Je kunt me toch tillen? (Ze is altijd overal mee naar toe gesleept in een honden tas) Los lopen? Nog nooit van gehoord.
Inmiddels heb ik al vele dingen veranderd. We werken keihard aan haar verlatingsangst. Dit gaat met kleine stapjes maar het gaat vooruit. Haar jasje krijgt ze alleen aan als ik denk mwoa kan beter even een paraplu pakken.
Ik heb er hard aan gewerkt dat ze los kan lopen. En dit gaat ook hartstikke goed.
Het is een hartstikke leuk beestje, en hartstikke lief.
We moeten vaak om haar ‘diva’ gedrag lachen alleen begrijp van haar eerste baasje kunnen we het niet.
Zo behandel je toch geen hond? Oke, een beetje….. Maar dit was wel extreem hoor. Ze is deze maand 5 jaar geworden en kregen uitgebreid bericht dat duchi (haar vorige naam) jarig was vandaag en wat we hier aan deden enzv.
Ik ben er trots op om te zien dat weer steeds meer hond van haar maken en dat het ook gewoon vooruit gaat. Ze poept en plast nu ook gewoon buiten als het donker is, slaapt niet meer in bed maar op het voeten eind, al word ze zo nu en dan wel weer tussen ons in onder de dekens wakker.
Ik neem aan dat ze nu zelf ook lekkerder in haar vel zit. Zo oogt het in ieder geval wel haha.
FOTO'S!!!

Luna, Dani en Desi

Hoezo arrogant? Hahaha

Ach, wat een koppie!

Joehoe racen!!

Ik ben stiekem even bij de buren op bezoek geweest.

Baasje zag het wel. Maar ik doe net of ik niks gedaan heb.
Tussen door volgen vast nog meer foto's

Maar het zou ook een idee kunnen zijn.