Desi op bokt. Chihuahua x Geen idee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Desi op bokt. Chihuahua x Geen idee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 08:28

Desi is onze Chihuahua x Geen idee.
Als iemand vraag goh wat is het precies voor ras? Dan zeggen we altijd Diva ras haha.

Desi kwam toevallig op ons pad. Mijn ouders hadden een hondje, en een vriendin had net 3 dagen Desi, maar haar eerste hond accepteerde haar niet. We zijn gaan wandelen met de drie hondjes en het klikte wel tussen het hondje van me ouders en Desi.
Me ouders vonden haar helemaal leuk en ze we waren er al snel uit ze mag hier wel blijven.
Me ouders gingen naar bed, en toen begon desi. Janken...... En na een kwartier nog steeds waarop mijn ouders dachten ooh dit kan echt niet! De buren...... Gaan kijken wat er was, en ze stormde de trap om naar boven en ging in bed liggen. Al snel kwamen we er achter dat ze altijd in bed heeft geslapen.

De eerste weken ging het heel goed, alleen beide hondjes vragen enorm veel aandacht en dit uit zich in boven op elkaar springen als er 1 geaaid word. Vervolgens begon Desi te blaffen om aandacht te krijgen en stopte niet meer.

Ik ben in dit soort dingen gewoon strenger en duidelijker als mijn ouders. Na wikken en wegen besloten haar eens mee te nemen. Het ging goed met coco onze papegaai en bij ons veel rustiger ook het andere hondje bij mijn ouders heeft de rust terug gevonden.
Het blaffen was hier al snel af gelopen.

Wel vroeg ik me steeds meer af of ze wel als hond behandeld is. Maar nu weet ik het zeker hoor. Ze is behandeld als 'baby / kind' en zeker niet als hond.

Ze moet in bed slapen daar kom je niet onder uit ze jank en stopt nooit meer. Ze heeft verlatings angst. Ze is bang in het donker (buiten)

Ze heeft kleertjes. Als het regent gaat mevrouw echt niet naar buiten. Ze heeft het hartstikke koud buiten beneden de 15 graden. Ik heb 1 jasje gehouden die krijgt ze aan omdat ze anders echt helemaal rilt buiten. Als ik deze pak duikt ze erin. Lopen? Je kunt me toch tillen? (Ze is altijd overal mee naar toe gesleept in een honden tas) Los lopen? Nog nooit van gehoord.

Inmiddels heb ik al vele dingen veranderd. We werken keihard aan haar verlatingsangst. Dit gaat met kleine stapjes maar het gaat vooruit. Haar jasje krijgt ze alleen aan als ik denk mwoa kan beter even een paraplu pakken.

Ik heb er hard aan gewerkt dat ze los kan lopen. En dit gaat ook hartstikke goed.

Het is een hartstikke leuk beestje, en hartstikke lief.
We moeten vaak om haar ‘diva’ gedrag lachen alleen begrijp van haar eerste baasje kunnen we het niet.

Zo behandel je toch geen hond? Oke, een beetje….. Maar dit was wel extreem hoor. Ze is deze maand 5 jaar geworden en kregen uitgebreid bericht dat duchi (haar vorige naam) jarig was vandaag en wat we hier aan deden enzv.

Ik ben er trots op om te zien dat weer steeds meer hond van haar maken en dat het ook gewoon vooruit gaat. Ze poept en plast nu ook gewoon buiten als het donker is, slaapt niet meer in bed maar op het voeten eind, al word ze zo nu en dan wel weer tussen ons in onder de dekens wakker.
Ik neem aan dat ze nu zelf ook lekkerder in haar vel zit. Zo oogt het in ieder geval wel haha.

FOTO'S!!!
Afbeelding
Luna, Dani en Desi
Afbeelding
Hoezo arrogant? Hahaha
Afbeelding
Ach, wat een koppie!
Afbeelding
Joehoe racen!!
Afbeelding
Ik ben stiekem even bij de buren op bezoek geweest.
Afbeelding
Baasje zag het wel. Maar ik doe net of ik niks gedaan heb.

Tussen door volgen vast nog meer foto's *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:34

wat een eigenwijs koppie zit daar op :wow:

die eerste foto vind ik geweldig <3

ik kan me voorstellen dat je heel wat werk aan dit hondje hebt, zeker als ze niet als hond is opgegroeid
super dat je de moeite neemt voor heropvoeding +:)+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:46

Wat een heerlijk koppie <3 ooooww en die eerste foto hahahahaha _O-

Succes met de heropvoeding +:)+ petje af !

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:49

<3 gossie, wat een leukerd!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:27

Kruising mops hondje denk ik... hihi... wat een schatje!!

Echt aandoenlijk. :D

Ma_ris_ka

Re: Desi op bokt. Chihuahua x Geen idee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:32

Hahahahaha die eerste foto! Net alsof ze breeduit lacht voor de foto. Zit hardop te lachen hier :))

Wat een leukerd! En super dat ze nu 'gewoon' weer hond kan zijn! +:)+

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:27

ja ik weet het, van de denta stick reclame van pedigree, hahaha, echt geweldig dit

Afbeelding

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:55

jesterlover schreef:
ja ik weet het, van de denta stick reclame van pedigree, hahaha, echt geweldig dit

[ Afbeelding ]

:') :j _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:42

Ik zeg mops inderdaad, van voren op de eerste foto heel erg duidelijk. :j

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:18

Ik zie er ook een mopshondje in.

Voor de verlatingsangst: heb je al eens een feromonenverspreider geprobeerd? Onze hond was er zo goed als vanaf op 2 weken met dit spul, ben hier erg tevreden over.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:31

Zit er ook geen border terrier in? (heeft majesteit ook)
Zou ook eigenwijze gedrag verklaren, al kunnen mopsen er ook wat van :D
Zo'n feromonen ding werkt goed, zou zeker proberen, mijn hond heeft er altijd baat bij met oud en nieuw. (weet niet of reclame mag maken, DAP heet het en is te koop bij dierenartsen)

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:33

Natasja71 schreef:
Zit er ook geen border terrier in? (heeft majesteit ook)
Zou ook eigenwijze gedrag verklaren, al kunnen mopsen er ook wat van :D
Zo'n feromonen ding werkt goed, zou zeker proberen, mijn hond heeft er altijd baat bij met oud en nieuw. (weet niet of reclame mag maken, DAP heet het en is te koop bij dierenartsen)

Eerste wat ik dacht indd. is dat dit een kruising tussen chihuahua x border terrier is :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:19

Toevoeging: mijn gedragsdocent zei inderdaad dat feromonen voor honden met verlatingsangst in veel gevallen (niet alle, maar veel!) uitkomst kunnen bieden als gewoon het gedrag corrigeren niet werkt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:56

Toppie van je dat je de hond(en) zo goed opvoed!
Die eerste foto, tja wat moet je daar nu van zeggen hahahah

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 15:56

Wat een leuke reactie's allemaal. En de kruising, tja ik heb geen idee...... haha.
Feromonen ken ik helemaal niet dus zal me daar in gaan verdiepen. Bedankt voor de tip.
De dingen die ik tot nu doe zelf is niet vreselijk van te voren laten merken dat ik weg ga.
Ze gaat wel in de bench als ze alleen blijft. Deze staat ook gewoon in de woonkamer en hier heb ik ook haar eigen plek van gemaakt zoals bijv als we gaan eten of visite krijgen oid. Naar je plaats is ook gelijk in de bench. Deze staat dan natuurlijk altijd open. Maar ik dacht dan is dat gewoon altijd een veilige plek ook als we er wel zijn.

En als we thuis komen is ze echt over enthousiast, en hier mee bedoel ik 100 rondjes door het huis piepen over de bank racen gewoon compleet door het dolle heen. Dit laten we altijd even gaan tot dat ze weer rustig is en dan mag ze bij ons komen dan krijgt ze aandacht.

En het los lopen gaat tot zover super. Ze weet dat ze moet luisteren, alleen als ze iemand ziet..... een mens een hond of een kat Tja dan gaat ze! Hier ben ik mee bezig alleen tja ik weet ook niet alles haha.

Maar ik heb net even weer een paar leuke foto's gemaakt:
Afbeelding
Altijd voor we naar buiten gaan zeg ik, ga je lief zijn? Dan is dit het resultaat haha.
Dit 'kunstje' hebben we haar gewoon geleerd als zijnde mooi zitten haha
Afbeelding
Volgens mij zie ik iets
Afbeelding
Joehoeeee!! Racen
Afbeelding
Oh baasje roept, vol gas terug.
Afbeelding
Heb ik goed geluisterd?
Afbeelding
Oooh ik hoor iets maar zie het niet
Afbeelding
Nou, baasje waar wacht je op?
Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 26-09-12 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:00

Ja die eerste foto hahaha een moment opname.... heb dat bekkie verder ook nooit meer bij dr gezien haha.

Die andere twee hondjes komen uit spanje, trouwens ook wel leuk om te weten haha

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:09

Zoals ik het zo lees pak je het precies goed aan in het opvoeden van je hondje. Gedrag waar je geen zin in hebt moet je geen aandacht aan besteden zodat de hond niet "beloond" wordt (negatieve aandacht telt voor honden vaak ook als beloning namelijk). Troosten valt hier natuurlijk ook onder. Dit pak je dus al helemaal goed aan.
Dat geldt ook voor het niet al heel duidelijk aangeven dat je weggaat, precies goed allemaal!

Het is ook fijn voor een onzekere of angstige hond een eigen plekje te hebben, waar jij dus de bench voor hebt ingericht.
Heeft ze hier een speeltje of een dekentje bij, waar ze lekker in kan kruipen en dat misschien naar je ruikt?

Ik heb zelfs een keer een casus gelezen waarbij iemand de hond een speeltje gaf waar pindakaas in kon. Dan was die hond de hele tijd bezig de pindakaas te likken en was alle angst weg. Nadeel is wel dat als er echt stress is, een hond heus geen trek heeft in eten. En sommige honden kunnen niet heel goed tegen pinda's. ;) Maar het zou ook een idee kunnen zijn.

Als dan helemaal niks werkt kun je de feromonenverspreider gaan proberen. Is het al verbeterd met je huidige aanpak, of blijft ze even angstig en opgewonden bij het weggaan en thuiskomen?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 16:52

Nee er is wel verandering. Als ze alleen thuis moest blijven wilde ze niet op dr plaats. Kroop ze in een hoek op de bank of ergens anders. Dat gaat nu veel beter.

Ze heeft gewoon haar mandje en een fleecedeken en een botje. Maar we hebben de camera er opgezet als we weg gingen, en er is geen denken aan het botje.
Ook rustig liggen is er niet bij. Ze draaid steeds rondjes en gaat dan weer heel even liggen. Dan begint ze weer met rondjes draaien. Ook slaat ze om de 10 minuten aan. Dan is net een weer wolf, en ook echt janken.

Dit blijft ze doen tot we dus weer thuis zijn.
Ik zet nu altijd de radio iets harder voordat ik weg ga, met het idee dat ze dan de buurvrouw niet goed kan horen met het klapperen van de deuren.

Ook hebben we op de filmpjes gezien dat de papegaai constant met dr bezig is. Praten enzv. Misschien een beetje domme vraag, maar feromonenverspreider? Wat houd het in? Heb nog niet op google gekeken hoor haha.

En wat betreft het opvoeden, dit is door doen leren zeg maar. En veel lezen op internet en kijken naar details van desi en dat weer gaan googelen haha.

Het viel ons namelijk ook op dat ze vreselijk veel uitrekte, met voor poten tegen je benen aan staan en uitrekken.
Ik las op internet honden dit doen als ze gespannen zijn gaan ze uitrekken of gapen om zich zelf gerust te stellen.
Ook staat ze vaak met 1 pootje omhoog te wachten. Ik las dat dit een houding is van wat gaan we doen? Ik snap het niet zo goed ik weet niet wat er nu komen gaat.

Ik mag het niet zeggen maar soms heb ik wel eens het idee dat ze te hard aangepakt is. Als ik mijn stem verhef dan gaat ze direct op dr rug liggen en trillen.
Maar misschien is dit ook wel iets anders..... geen idee.

Ook zie je vaak mensen die hun hond roepen dan komen ze en dan krijgen ze straf.....
Dit heb ik noooooit gedaan!!! Volgens mij werkt dat namelijk verkeerd dan straf je als ze netjes bij je komt.
Maar de reactie is wel logisch je hond komt niet na een keer roepen dus boos.
Ik roep 1 keer.... dan nog 1 keer met stem verhef komt ze dan nog niet, dan kom ik naar haar, dan gaat ze meenstal helemaal plat liggen. En dan laat ik wel even horen van he denk erom! Zo werkt dat niet jij moet naar mij komen en ik niet naar jou haha

Oja en ik heb geleerd dat ze wat lekkers krijgt als ik terug ben een klein koekje. Deze leg ik altijd op tafel die kan ze zien. Zo probeer ik dat ze denkt: Oh als baasje terug is krijg ik dat koekje dus ze komt wel weer terug. Of het goed is weet ik niet hoor maar ik probeer iets haha

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:06

Hmmm als jullie ook een papegaai hebben kan het best zo zijn dat ze daar druk van wordt. Kan die niet in een andere kamer?
Ook vraag je je dan af hoe die zal reageren op de feromonen van een hond. :+
Het is zeg maar zo'n soort ambi-pur apparaatje van wat ik begrepen heb, en die verspreidt dan feromonen (soort geur-moleculen) waar een hond rustiger van zou moeten worden (soort Feliway maar voor honden heet dat DAP dacht ik). Ruik je zelf niks van, want wij mensen reageren al nauwelijks meer op feromonen dus het orgaan dat dat bij ons opvangt doet het bijna niet meer.

Het gedrag is al heel wat verbeterd zoals je zegt, maar als ze onrustig in haar kooi zit is er dus toch stress en ik snap heel goed dat je dat niet voor je hondje wil. :j

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 17:33

Straks ligt de papegaai op de grond haha.
Nee hij heeft geen invloed. Dit dacht ik ook, dat hoge tonen haar zou irriteren enz. Maar hebben haar ook ergens anders naar toe verhuisd maar dit maakt geen verschik

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:48

Ok dus de hond wordt niet onrustig van de papegaai?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:31

Zo'n feromonenverspreider is eigenlijk geen geneesmiddel, maar een hulpmiddel. Andere dieren hebben er geen last van (heb dit toen nagevraagd aangezien we ook met 2 katten zitten.)

Meestal merk je na 1 week de werking al.
Toen wij ons hondje dit jaar in huis hebben gehaald, hebben we dit ook gebruikt. De buurvrouw zei dat het janken dagelijks hoorbaar verminderde. Na 2 weken was het zo goed als stil als we weg waren.
Momenteel zit hij nu nog in voor 's nachts. Ze was 's nachts volledig stil, tot we vorig weekend naar de Ardennen geweest waren. 2e nacht bij in bed geslapen (normaal slaapt ze beneden in de zetel) en het janken en blaffen 's avonds is weer een beetje begonnen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:58

Klopt, het is geen geneesmiddel. :+ Ik wist niet dat dat gedacht werd, pardon.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:28

Wat een schatje! Qua grootte, eigenwijs hoofd en krulstaartje doet ze me aan mijn eigen kruising chihuahua denken :D Zonde dat sommige mensen kleine hondjes steeds als baby's behandelen...